معماری

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۹ ثبت شده است

بوسیله گزارش همشهری آنلاین بوسیله نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مریم زارعی کارشناس برنامه تغذیه نوجوانان در دفتر گشایش تغذیه جامعه وزارت بهداشت ، با اشاره به نکات تغذیه ای دانش آموزان داخل شب امتحانات و تا اینکه کنکور اعتراف کرد: داوطلبان کنکور و معرفت آموزان در مرحله شام باید غذای سبک مصرف کنند تا هضم آن خوردنی آسان شده و رویا استراحت داشته باشند. اسقاء کردن دوغ و ماست ترش در ایام امتحانات ممنوع

او با رمز به اینکه برای خرد آموزان تو روز امتحان صبحانه باید اهمیت بیشتری داشته باشند، امتداد داد: علم آموزان باید در ساعات مطالعه از نوشانیدن ماست و دوغ ترش که مقدور است رویا آور باشد بپرهیزند و نیز از استفاده یومیه شیر و ماست شیرین بی خبر نشوند.

آشنایی با تغذیه ای که بخاطر ایام امتحانات مناسب زیرفون است

زارعی اقرار کرد: داوطلبان کنکور و دانش آموزان باید یک لیوان شیر اندک چرب در شب قبل از امتحان استفاده کنند؛ زیرا این فرمان باعث آرامش و رویا اسودگی برنده آن ها می شود.

او با رمز به اهمیت تغذیه دانش آموزان، افزود: چای، قهوهو سایر نوشیدنی های کافئین دار متشابه نوشابه های گازدار تو شب امتحان به علت کافئین بالا باعث هیجان و بی خوابی خواهند شد. چنانچه بینش آموزان احساس خستگی دارند، کمی قرار کرده و از محرک هایی مثل قهوه بخاطر ملتفت ماندن استفاده نکنند.

او ابرام کرد: استفاده فست فودها، سیب زمینی سرخ شده و غذاهای سنگین و چرب که موجب اختلال درون رویا می شوند در شب امتحان ممنوع است. غذاهای نشاسته ای مانند ماکارونی، برنج و نان که استیل تر هستند به برهان خاصیت در بهبود چونی خواب، در شب تجربه مفیدتر هستند.
چنانچه زمین مکرر از ابتدا متولد شود و زمان مقاوم بوسیله نفس ای پس از سردشدن ماگماهای داغ و توقف باران شهاب سنگی برگردد، آیا احتمال تکامل حیات بازهم وجود خواهد داشت؟ آیا وجود به تکامل رسیده هوشمند خواهد شد؟ مقاله ای جدید به این پرسش پاسخ داده است: حیات در شرایطی مثل زمین به سرعت و به آسانی تشکیل می شود؛ اما حیات هوشمند احتمالا کمیاب است و سرعت تکامل کُندی دارد و حتی امکان پذیر است در شرایط شبیه مکرر ظهور نکند.

برخی گزارش ها مقاله ی یادشده را بوسیله احتمال تکامل حیات هوشمند (حیات وتمدن فرازمینی) جایی غیر از سیاره ی زمین نسبت داده اند؛ اما دیوید کیپینگ، بازیگر شناس دانشگاه کلمبیا و مؤلف این مقاله، موضوع پژوهش خود را صرفا سیاره ی زمین عنوان کرده است. مقاله ی او سئوال های مربوط به سیاره های دیگر را بی پاسخ می گذارد. او از روشی آماری به نام تفریق بیزی برای بررسی مجموعه ای از نقاط داده ای موجود استفاده کرده و به نتایجی درباره ی دولت تکامل انسان رسیده است. تفریق بیزی چیست؟

به گفته ی پاولین بارمبی، اخترشناس دانشگاه اونتاریوی غربی، دو روش حقیقی برای انتزاع های آماری حیات دارد: ۱. فراوانی گرایی؛ ۲. بیزی. شبکه های خبری برای اطلاع دادن برنده ی انتخابات ریاست جمهوری و متخصصان هواشناسی برای پیش بینی وضعیت آب و محیط و مقام های بهداشتی برای اعلام آلودگی ویروس کرونا براساس میزان های محدود، از وضع های فراوانی گرا استعمال می کنند. بوسیله بیان ِدیگر، آن ها از اطلاعات محدود خود برای بررسی حقایقی درباره ی اوضاع واحوال گیتی کاربرد می کنند. تفریق بیزی باریک بین تر به مشابه سازی تامل انسان می پردازد. ویل فار، نجم فیزیک دان دانشگاه استونی بروک نیویورک می گوید:در مواجهه با داده ها، تحلیل بیزی صرفا راهی بخاطر وصف و بوسیله روزرسانی عقاید یا محتوای اطلاعاتی است.

برای مثال، برای پرتاب آزاد بسکتبال چقدر ظن وجود دارد؛ درحالی که بیست پرتاب سابق را از دست داده باشید؟ چنانچه پنجاه پرتاب قبلی ناموفق باشند، چطور؟ پژوهشگران با سیاق بیزی، انگاره ها و مدل اطمینان آن ها را معاینه می کنند.انسان خوش دولت

کیپینگ داخل مقاله ی خود از کلکسیون نقاط داده ای استعمال کرد که درباره ی چگونگی شکل گیری حیات و تکامل هوش روی زمین و تخمین هایی درباره ی مدت زمان لازم برای سکونت پذیری زمین براساس چرخه ی وجود خورشید جمع آوری شده اند. در وهله ی بعدی، از روش بیزی برای محاسبه ی احتمال هر رویداد در سناریوهای سریع و آهسته و کمیاب استفاده کرد.

اگر ظهور حیات از زمان پیدایش خودکار (آبیوجنسیس) سریع باشد، درصورت تولد مکرر ی زمین، حیات در طول میلیاردها سال به تکامل می رسد؛ اما چنانچه حیات به آهستگی شکل خمود باشد، حیات روی زمین را به چیزی جز شانس واقبال نمی استعداد نسبت داد. همین موضوع ها بخاطر وجود هوشمند حزن صدق می کنند. فدایی از یافته های کیپینگ دراین زمینه بدین شرح اند:  زمین حدود ۴/۲۱ میلیارد سال پیش به سیاره ای سکونت پذیر تحول شد. این شرایط جماز پس از برخورد تیا با زمین در ۴/۵۱ میلیارد سال پیش به وجود آمد. این برخورد به شکل گیری ماه، قمر زمین، منجر شد. تقریبا ۳۰۰ میلیون سال بعد، آب و جوّ زمین شکل گرفتند. تیا سیاره ی شبه مریخ است که ۴۰ میلیون سال بعد  به همراه برخوردکننده ی دیگری بوسیله اشتهار مونتیا بوسیله زمین اصابت کرد.شواهد قوی بود روی زمین، ازجمله میکروفسیل های موجود در سنگ ها، ۳/۴۶۵ میلیارد سال پیش خواه تقریبا ۷۴۵ میلیون سال پس از سکونت پذیری زمین به وجود آمدند. همچنین، آماج های دیگری از حیات، ازجمله کربن با ایزوتوپ های مفقودالاثر رسوب های زیرکن، مقاوم ۳۰۴ میلیون سال پس از سکونت پذیری زمین به بود آمدند.حیات هوشمند، یعنی انسان تیمار مدت ها بعد به حیات آمدند. نخستی سان ها در نیمه میلیون سال گذشته به تکامل رسیدند؛ بنابراین، مردم بخش بسیاری کوچکی از بازه ی زمانی ۴/۲۱ میلیارد ساله را دربر می گیرد.انسان احتمالا در آخرین بازه ی تاریخچه ی سکونت پذیری زمین عمر می کند. به اعتقاد ی ستاره شناسان، داخل یک میلیارد سال آینده، خورشید بوسیله کمی با هوش می شود و انرژی یدکی آزاد می یواش که حتی سنگ ها هم کربن دی اکسید جوّ را جذب می کنند. درحال حاضر هم، این فرایند تو بعضی سنگ ها دیده شده؛ ولی سرعتش کمتر است. پس از آنکه کربن دی اکسید موجود تو جوّ به کوچکتر ۱۰ مقدر شدن تو میلیون برسد، گیاهان می میرند و زنجیره ی غذایی دچار فروپاشی می شود و تنها میکروب ها می توانند بوسیله حیاتشان دنباله دهند؛ بنابراین، چنین جنین ای برای تشکیل حیات هوشمند بیش دیر خواهد وجود.



آیا چنانچه زمین مجدد تشکیل شود، حیات هوشمند داخل آن به تکامل خواهد رسید؟

ایزابل ویندر، زیست شناس و باستان شناس و کارشناس تکامل آدم درون دانشگاه بانگور بریتانیا، متقی است تاریخچه ی حیات روی زمین اساسا درست است. بااین حال، هنوز داده های یدکی دراین باره حیات ندارد و داده های موجود بی قراری برای تفریق های فراوانی گرا کافی نیستند. گفتنی است تنها یک آزمایش زمین ایفا شده و هیچ سیاره ی مشابهی برای مقایسه جلوه گر نشده است؛ ولی تحلیل بیزی شفافیت بیشتری ارائه می دهد. کیپینگ با استفاده از مدلی کم ارزش و دقیق بوسیله کلکسیون ای عددی رسید. طبق احتمالی سه بوسیله یک، آبیوجنسیس فرایندی سریع بوده است؛ ولی طبق احتمالی سه به دو، حیات هوشمند نادر است. اگر تاریخ زمین به ابتدا بازگردد و تنها کمی تغییر کند، احتمال تکامل آدم ها یا موجودات شبیه آن ها بوسیله صفر خواهد رسید. فار می گوید:حیات سفت چندصدمیلیون یا شاید یک میلیارد سال پس از توقف بمباران شهابی زمین، شکل خمود است. انسان ها داخل پایان بازه ی چهارمیلیاردساله به تکامل رسیدند و زمین مقدور است به مدت یک میلیارد سال آینده دیگر سکونت پذیر نباشد. این داده ها بسیار بافایده است. شاید بپرسید چنانچه اعداد به همین ترتیب باقی بمانند؛ اما زمین بوسیله دور بازیگر ای متفاوت بچرخد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ممکن است حیات هوشمند بیش از یک بار روی زمین نمود کرده باشد

پاسخ به پرسش بالا به ستاره های کوتوله ی قزل وابسته است. این هنرمند ها متداول تیز از خورشید هستند و ممکن است ده ها میلیارد سال بیشتر از خور از وجود پشتیبانی کنند. بااین حال، این بازیگر ها بوسیله شدت درمعرض تشعشعات رادیواکتیو قرار دارند و ممکن است حیات را از روی سیاره های خود تراشیدن کنند. البته مقاله ی کیپینگ بیشتر بوسیله زمین مربوط است تا بود فرازمینی. فار بیان می یواش:اگر می خواهید حیات زمین را به حیات فرازمینی تعمیم دهید، تنها کار پژوهشی کافی زدودن و مسائل شهودی تیمار مطرح می شوند. اعداد موجود در مقاله مقدور است ذهنی باشند یا عینی و بخاطر جمع آوری چنین داده هایی و تعمیم آن ها بوسیله فرازمینی ها، به مطالب ذهنی هم نیاز است.



بااین همه، مقاله ی کیپینگ نمونه ی مناسبی از تفریق آماری با اطلاعات محدودی است که درباره ی زمین به دست آمده اند.معنای حیات

به عقیده ی ویندر، با اینکه مقاله ی کیپینگ انگاره ها و میسر سازی های معقولی ارائه می دهند، تمام اینها صرفا در وزن انگاره هستند. ممکن است حیات هوشمند پس از شکل گیری حیات آغازین به تکامل برسد و خود حیات نیز بوسیله سیاره ای سکونت پذیر نیاز دارد.

مقاله ی کیپینگ صرفا به زمان تجلی اولین حیات و زمان ظهور حیات هوشمند پس از سکونت پذیرشدن سیاره اشاره می کند. این مقاله اهمیتی نمی دهد بود و حیات هوشمند زیاد از یک بار ظهور کرده اند و به شکل های متنوع حیات نیز اشاره ای نمی نرم. البته این فرایند برای ساخت مدل ریاضی منطقی است؛ ولی جزئیات ظاهری سکونت پذیری و حیات و حیات هوشمند زیاد فراتر از مقاله ی کیپینگ هستند.

قبل از انفجار کامبرین درحدود ۵۴۱ میلیون سال پیش، حیات نسبتا ساده بود. سوابق فسیلی میلیاردها سال نشان دهنده ی حیات سلول های مهجور و کولونی های کوچک روی سیاره ی زمین هستند. سپس در طول ترکیدن کامبرین، تنوع حیات به سرعت افزایش یافت. در طول دهات ها میلیون سال، تقریبا تمام شکل های حیات، ازجمله مهره داران، ظهور کردند.

گروهی از موجودات با معنوی کاملا متفاوت با موجودات امروزی تکثیر شدند. این فرایند علامت دهنده ی مسیرهای متفاوت تکامل بود است. سپس، انقراضی انبوه درحدود ۴۸۸ میلیون سال پیش بخش اضافی از تنوع زیستی زمین را از بین برد و حیات جانوری را بوسیله حیات کنونی محدود کرد. مقاله ی کیپینگ صرفا به اختصار ای از تمام این فرایندها رمز کرده است.

به عقیده ی ویندر، مدل کیپینگ درباره ی ظهور دوباره حیات هوشمند صرفا به ابتدایی ظهور آن جلال می دهد و فرض را به خشکی امدن این می گذارد که بود صرفا یک مرتبه با آدم ها روی زمین ظهور کرده است. به گفته ی ویندور، اجداد مشترک انسان ها و دیگر ایپ ها با تعاریف فعلی از هوش منطبق هستند؛ ولی نمی قابلیت با اطمینان گفت درایت صرفا یک مرتبه روی زمین نمود کرده است. چنانچه شکل گیری وجود روی زمین از ابتدا آغاز شود، حدس دگرگونی نتایج وجود خواهد داشت. ویندر عقیده دارد:با نگاه کردن به تکامل و کتاب ی حیات، به سختی می توان گفت بود صرفا یک جنین بوسیله تکامل رسیده است. بخاطر مثال چشم ها منشأهای متعددی دارند. همچنین، نحو های متعددی برای عمر وجود داشته است و راه های متفاوتی از آب به تکامل رسیده اند. احتمال تکامل حیات زیاد از یک وعده را زیاد زیاد می دانم.

ویندر معتقد است مقاله ی کیپینگ کمابیش گونه های هوشمند را صرفا بوسیله نشانی نحو هایی تعریف می کند که می توانند کارهایی مشابه نوشتن مقاله را ایفا دهند. به طور کلی، هنرپیشه شناسان تمایل دارند حیات هوشمند را به لباس ستاره شناسان ستایش کنند. برای مثال، وضع هایی که سیگنال های رادیویی را به فضا ارسال می کنند و خود به شکارگاه امواج رادیویی دیگر می جریان.مقاله های مرتبط:بشر در سال ۲۰۲۰ مظفر به کشف کردن وجود فرازمینی هوشمند خواهد شد؟چرا ما حی هستیم؟ داستان عنصر پرانرژی سازنده بود

ستایش های منطقی متعددی از هوش حیات دارند که نشان می دهند بیش از یک بار بوسیله تکامل فصیح است. برای مثال، می نبوغ به هوش روش هایی مشابه دلفین ها، وال ها، سرپایان یا اسکوییدها اشاره کرد. رفتارهایی مثل زبان و استفاده از وسایل و حجم تفکر درباره ی خود صرفا منحصر به مردم نیستند. با اینکه دانشمندان انواع مشخصی از استعداد های ذهنی را تخصیص بوسیله مردم ها می دانند، این توان ها تو فداکار حیوانات هم دیده شده اند.

درصورتی که پیچیدگی های یادشده داخل دید خمود شوند، مدل کیپینگ تغییر خواهد کرد؛ درنتیجه، شعور بسیار از یک وعده و در تقسیم های مختلف ظهور خواهد کرد. همچنین، اگر فرض شود ادراک زودتر در تاریخچه ی تکامل انسان ظهور کرده است، مدل کیپینگ تغییر خواهد کرد.بود هوشمند صرفا تحدید بوسیله انسان نیست

افزون براین، تاریخ کنجکاو تجلی هوش داخل کتاب ی آدم صرف نظر از مدل کیپینگ است. اگر چندصد سال گذشته داخل دیدن گرفته شود، نتایج تقریبا یکسان خواهند بود و براساس نحوه ی دقیق نمود حیات درون تاریخچه ی زمین تغییر نخواهند کرد. در هر رخساره مدل کیپینگ به برهان ابهام درباره ی تعداد ظهور حیات هوشمند روی زمین بوسیله تبدیل حاجت دارد. ویندر می گوید: «عاری تکرار مجموعه های مرموز ای از انتگرال گیری های حرفی نمی توانم دقیقا به پرسش ها پاسخ دهم». باوجوداین، کیپینگ معتقد است احتمال ظهور حیات زیاد غصه طولانی نیست. او می گوید:بوسیله هر شکلی که بخواهیم بود را تعریف کنیم، ظن ظهور وجود مبهم و پراکنده باقی خواهد ماند؛ همان طورکه احتمال وجود درایت فرازمینی هنوز به عارض رازی مبصر همیشگی مانده است.

مقاله ی کیپینگ همچنین تمایل تمدن های هوشمند به بقا یا نابودی را علامت نمی دهد؛ زیرا تمدن انسان بخاطر پاسخ گویی بوسیله پرسش ها قدمت کافی را ندارد. به عقیده ی کیپینگ، بهینه کار بررسی نشانه های وجود هوشمند فرازمینی است؛ اما زمان کشف حیات هوشمند فرازمینی هنوز مشخص نیست.بیشتر بخوانید:دگرگونی DNA انسان؛ راه حلی احتمالی بخاطر مستعمره سازی مریخپاسخ به یک معاینه: آیا ریش مردان بخاطر کاهش تأثیر ضربه تکامل معین کرده است؟صفحه ی تکتونیکی عظیم زیر اقیانوس هند در حال شکستن استیک سوم از پری گیتی تا سال ۲۰۷۰ با اقلیم به شدت گرم مواجه خواهد شدپنجاهمین سالگرد روز زمین؛ آنچه تو یک سال گذشته درباره سیاره آبی آموختیم
به گزارش همشهری آنلاین، مجله آرمان نوشت: فواد صادقی درباره احتمال کاندیداتوری محسن هاشمی داخل انتخابات بزرگواری جمهوری در سال ۱۴۰۰ می گوید: از نظر عقلایی این امکان برای همه افراد وجود دارد، اما ایشان بارها مصاحبه کرده و گفته اند نیت ندارند در انتخابات سال ۱۴۰۰ کاندیدا شوند.

وی افزود: تا به الان تا اینکه گمان کاندیداتوری در انتخابات نیز مطرح نبوده است اما غیرممکن در این کشور بود ندارد. یعنی تا به الان قصدی بخاطر باهم اتحاد کردن در انتخابات ندارند اما در آینده اینکه چه می شود، مشخص نیست. نقش مادر تو تصمیم محسن

سال ۹۷ که از محسن هاشمی درباره کاندیداتوری اش درانتخابات ریاست جمهوری سوال شد، این طور پاسخ داده بود: «بوسیله نظرم کوته فکری است که من حالا فکر کنم سال ۱۴۰۰ رئیس جمهور می منحوس و البته مشخص ازاله تا آن موقع چه اتفاقاتی بیفتد».

چند روز قبل هم مشاور محسن هاشمی رفسنجانی درباره احتمال کاندیداتوری او تو انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۰ می گوید: از دیدن عقلایی این امکان بخاطر همگی افراد وجود دارد، اما ایشان بارها مصاحبه کرده و گفته اند قصدی ندارند تا در انتخابات سال ۱۴۰۰ کاندیدا شوند.

فواد صادقی افزود: «تا بوسیله الان اینکه حتی احتمال کاندیداتوری تو انتخابات نیز مطرح نبوده است ولی غیر مقدور درون این سرزمین وجود ندارد. یعنی تا به الان قصدی برای شرکت داخل انتخابات ندارند اما درون آینده اینکه چه می شود، معلوم نیست».

اما در این میان نباید فراموش کرد که محسن هاشمی خویشی نظر قوم و به اختصاص مادرش خانم فضیلت مرعشی است. خانم مرعشی سال ها با آیت ا... هاشمی زیست و از پستی و بلندی های مناصب کلیدی خبر دارد، پس بوسیله انعام می تواند محسن را در اخذ بهینه غرض مدد کند.

البته محسن هاشمی در سال ۹۷ در مصاحبه با باشگاه خبرنگاران جوان در مورد احتمال حضورش به نشانی کاندیدای زوجیت جمهوری داخل سال ۱۴۰۰ با سکوت توام با خنده پاسخ انصاف و گفت آن بحثش جداست.
به گزارش همشهری آنلاین، فارس بوسیله نقل از شینهوا نوشت: آنتونی فاوچی مدیر اداره ملی آلرژی و مصیبت های عفونی آمریکا گفت: اقبال آمریکامطالعات کلیدی را در تک سه گانه واکسن تجربی ویروس کرونا ادا خواهد عدل.

وی بیان کرد: تلاش ها بخاطر توسعه واکسن ویروس کرونا بسیار پیشرفت کرده است و انتظار داریم که بیش از یک واکسن کاندیدایی در اوایل تابستان تو آزمایش های بالینی پیشرفته قرار داشته باشد.

آزمایش های فاز ۳ که معمولا ده ها هزار نفر را درگیر می یواش و نشان می دهد آیا واکسن ایمن و مؤثر است یا خیر توسط مشارکت مدرنا داخل ماه ژوئیه آغاز می شود، واکسن آکسفورددر ماه اوت و دیگری توسط شرکت جانسون اند جانسون در ماه سپتامبر وارسی خواهد شد.

جانسون اند جانسون گفته است که از ماه ژانویه با همدستی راه اندازی تحقیقات و ترقی زیست پزشکی (BARDA) برای تاسیس این واکسن فقره کرده است.

فاوچی گفت: تصمیم بودجه با کیاست مؤسسات ملی بهداشت و سایر آژانس ها از وزارت بهداشت و خدمات انسانی اندوهناک شده است.
دنیاگیری ویروس کرونا باعث شد دولت های مختلف قوانینی سرسختانه در بن ی بور گذاری اجتماعی وضع کنند، بااین حال مطالعه ها مدال می دهد رویکرد سوئد برای مقابله با کووید ۱۹ تا پیمانه زیادی با دیگر مناطق دنیا متفاوت بوده است. داخل بسیاری از مناطق دنیا تماشایی تعطیلی مراکز بنیانی بودیم. سوئد به جای تعطیل کردن مدارس، رستوران ها و باشگاه های ورزشی بخاطر جلوگیری از عالمگیر بیشتر ویروس در بین مردم، غرض گرفت به جای ابکی تر کردن قوانین فاصله گذاری اجتماعی، مراکز متنوع را همچنان باز نگه دارد.

امروزه در سوئد تنها برگزاری گردهمایی هایی که متشکل از زیاد از ۵۰ نفر هستند، ممنوع است. به علاوه مدارس بخاطر تمامی بصیرت آموزانی که پایین تر ۱۶ سال سن دارند همچنان باز است. بوسیله بیانی بهتر سوئد غرض گرفته است به شهروندانش امکان دهد به لباس معمولی به زندگی خویشتن بپردازند. درواقع سوئد به جای وضع روال های اجباری، راهکارهایی به آدم نمایش داده است تا آن ها با اتکا بر سنگ خودشان و بدون درک کردن اجبار، قوانین فاصله گذاری مدنی را پاس کنند.

با همه ی این ها رویکرد سوئد برای مقابله با کرونا مؤثر نبوده است. نرخ مرگ و میر سوئد بوسیله دلیل کروناویروس به شکل قابل ملاحظه ای بیشتر از کشورهای همسایه یعنی دانمارک و نروژ است؛ آمار مدال می دهند از هر یک میلیون نفری که درون سوئد به کووید ۱۹ مشغول می شوند، ۴۴۲ تن جان خویشتن را از مشت می دهند. نرخ مرگ و میر شاگرد از کووید ۱۹ تو کشورهای دانمارک و نروژ به تزیین برابربا ۱۰۰ و ۴۴ تن در هر میلیون است. بوسیله علاوه سرانه ی اجل و میر سوئد بوسیله برهان کروناویروس از ایالات متحده ی آمریکا اندوه بیشتر است.

به برهان شرایط فعلی دستیابی به زنهار پرسنل (Herd Immunity)بیش ازپیش دور از انتظار به نظر می رسد. تعاریف متعددی برای این مقوله ارائه شده اند، بااین حال منظور از زنهار جمعی این است اجازه دهید ویروس تا حدی در بین اعضای جامعه گسترش معلوم درنگ که آنتی بادی های (پادتن) محافظ از گسترشِ بیشتر آن جلوگیری کنند. براساس مطالعه ی جدیدی که درون ماه مه گذشته اجرا شده، تنها ۷/۳ درصد از شهروندانِ معارفه شده ی استکهلم در بدن خود پادتن کووید ۱۹ را ساخته بودند.

بیورن اولسن، استاد حوزه ی بلای ناگهانی های عفونی در دانشگاه اوپسالا در سوئد، ماه گذشته در گفت و گو با خبرگزاری روئیترز گفت اعداد یادشده در زمینه ی پادتن باعث می شوند «بور ی یدکی تا دستیابی به ایمنی پرسنل داشته باشیم. ما تا اینکه تامین نیستیم که روزی بتوانیم به پناه پرسنل برسیم». 

آندرس تگنل، همگی انسداد شناس (اپیدمیولوژیست) و مدیر بخش اپیدمی سازمان بهداشت عمومی سوئد است؛ او بی تا پا بر جا هدایت کننده ی رویکرد سوئد برای مقابله با ویروس کرونا بود که هفته ی گذشته به شکل غیرمستقیم از اقدامات خویشتن ابراز پشیمانی کرد. تگنل درون گفت و گو با وب سایت Swedish Radio گفت: «اگر با دانشی که امروز داریم با همین بیماری مواجه می شدیم، فکر می کنم نحوه ی پاسخ دهی ما، جایی در در بین اقدامات سوئد با اقداماتی که دیگر کشورهای گیتی ارتکاب دادند، فراغت می گرفت».

او در دنباله ی سخنان خود افزودن کرد: «بوسیله وضوح پتانسیلی بخاطر اعمال بهبود داخل اقداماتی که ما تو سوئد انجام دادیم، وجود دارد». با همه ی این ها تگنل تصمیم گرفت بوسیله صراحت خبط بودن اقدامات سوئد را به زبان نیاورد. او در مصاحبه ای دیگر با نامه ی سوئدیِ Dagens Nyheter گفته است: «استراتژی اصلی ما بوسیله عطا جواب پس داده است. نمی دانم که [اگر بوسیله عقب برمی گشتیم] می توانستیم چه کارهایی را به شکلی کاملا متفاوت ارتکاب دهیم». آسایشگاه ها در سوئد تا حد زیادی توسط کووید ۱۹ موردهجوم قرار گرفته اند؛ آمار نشان می دهند درحدود نیمی از مرگ های ناشی از کووید ۱۹ مربوط به کسانی است که در آسایشگاه ها حضرت داشته اند. منتقدان می گویند دولت سوئد اقدامات حیاتی را برای مراقبت از آن ها انجام نداده است. مقاله های مرتبط:ویروس کرونا: موج دوم چگونه خواهند بود؟همه گیری ویروس کرونا درون ایران از نگاه آمار و ارقامسازمان بهداشت جهانی سرانجام تأثیر ماسک در پیشگیری از احاله ویروس کرونا را تأیید کرد

آنیکه لیند، همه انسداد شناس بزرگ سوئد داخل بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳، هفته ی گذشته درون مصاحبه ای با خبرگزاری دولتی SVT سوئد حرف های جالبی به اصطلاح آورد. او در سیلان مصاحبه ی خود گفت: «اینک می فهمم که سوئد هیچگاه استراتژی خاصی برای محافظت از افراد معمر دربرابر ابتلا به کووید ۱۹ نداشت. نمی دانم که مقامات رسمی اقبال چگونه می توانند مطالبه کنند که آمادگی آن ها برای مقابله با کرونا در سطح نیکوکاری قرار داشته، درحالی که حقیقت این است آمادگی آن ها در سطح افتضاحی صبر داشت». 

سوئد تصمیم گرفت کسب و کارها را همچنان باز نگه دارد و همین موضوع به بدتر شدن شرایط کمک زیادی کرد. حتی بازنگه داشتن کسب و کارها نیز نتوانسته است از دخول سوئد به بحران حاد اقتصادی، جلوگیری کند. براساس آمار بوسیله دست آمده توسط منابع خبرگزاری بلومبرگ، میزان تولید ناخالص داخلی سوئد هفت درصد افت کرده است. این ابتدایی وعده از زمان جنگ جهانی دوم است که میزان تولید ناخالص تویی سوئد تا این وزن هبوط می یواش. چنین اوضاعی برای دیگر اعضای اتحادیه ی اروپا همچنین پیش آمده است. بااین حال بسیاری از این کشورها قوانینی سرسختانه برای حفظ کردن فاصله گذاری اجتماعی روش کرده اند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این بن دارید؟جدیدترین و معتبرترین مقاله های علمی مربوط به ویروس کرونا را ازطریق صفحه ی اختصاص ی آن در زومیت پیگیری کنیدبیشتر بخوانید:ویروس کرونا: موج دوم چگونه خواهد بود؟همه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۱۸ خرداد ۹۹]سازمان بهداشت جهانی سرانجام تاثیر ماسک در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا را تایید کردکووید 19 سرعت دگرگونی هوش مصنوعی بهداشت و درمان را افزایش خواهد دادطرح فاصله گذاری هوشمند؛ فعالیت سینماها، کنسرت ها و تورهای گردشگری داخلی از ضابطه خمود می شود
آمار کرونا در ایران

روند شیوع ویروس کرونا در ایران (مشخص ناحیه ای و خطی)

موارد ابتلا، بهبودی و مرگ ومیر روزانه کووید ۱۹ تو ایران

دنیاگیری ویروس کرونا جدید (کووید ۱۹)

راهنمای قرنطینه

بنیانی ترین مقالات زومیت درباره ویروس کرونا ویروس کرونا چیست؟ علائم بیماری، نحوه واگذاری و قضیه شیوع ویروس کرونا جدید چگونه منتشر می شود؟ عالمگیر ویروس کرونا با گرمای هوا راکد می شود؟ ویروس کرونا دربرابر آنفولانزا؛ کدام یک واقعا خطرناک نمدار است؟ تباین سرماخوردگی، آنفولانزا و کرونا چیست؟ ویروس کرونا در ایران؛ برای پیشگیری از ابتلا چه کنیم؟ آموزش همگانی ویروس کرونا: پیشگیری و دانستنی های ضروری چگونه با اضطراب شاگرد از عالمگیر ویروس کرونا مقابله کنیم؟ ویروس کرونا؛ مصرف مکمل ویتامینی می تواند از ابتلا پیشگیری کند؟ ویروس کرونا؛ چگونه به طور بی عیب از ماسک کاربرد کنیم؟

همچنین داخل امتداد می توانید تمامی اخبار و مقالات زومیت درون خصوص ویروس کرونا را مشاهده کنید.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از کمیسیون خبرنگاران جوان، هدایت حاتمی، کمک استانداری کرمانشاه گفت: بسرنوشت شوم دچار کردن فیروزآباد یکی از مناطق مهم استان کرمانشاه تو بخش تولید زعفران است. از هر طرح تولیدی و خدماتی به ویژه در حوزه های گردشگری، کشاورزی، دام و طیور و خدماتی که منجر به ساختن اشتغال و درآمد برای آدم این بخش شود حمایت می کنیم و تسهیلات و امکانات لازم را در وارستگی آن ها قرار خواهیم داد.

او گفت: ترقی سرفیرز آباد با توجه بوسیله موضع خاصی که دارد، مردمانی سختکوش، با انگیزه و زحمتکش دارد برای ما مهم است و به همین خاطر از مدیران حوزه اقتصادی استان خواسته ایم که پتانسیل های نمو و ترقی این بخش را شناسایی تا بتوانیم زمینه تحقق آن را فراهم کنیم.  

حاتمی گفت: در خصوص مشکلاتی که درون زمینه های آب، راه و گاز حیات دارد نیز با مدیران مرتبط با این مرزوبوم ها مشی خواهیم کرد که انشاءالله بتوانیم اندکی از مشکلات زیرساختی این بخش را حل کنیم و بخش سرفیروز آباد در مسیر رشد و بالندگی صبر بگیرد و داخل این راه از مدیران کچل دستگاه های اجرایی استان انتظار دارم نسبت به تهیه سند توسعه مقدر شدن های محروم استان جدیت و نگاه اختصاص تری داشته باشند.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، روز گذشته سایت رسمی محفل پرسپولیس با اخبار مهدی خواجوند مسئول حقوقی این باشگاه از فسخ قرارداد با استوکس متصرف پرحاشیه سرخپوشان خبر قسط.

بازیکنی که با اصرارهای عجیب محمد حسن انصاری فرد مدیرعامل لمحه این باشگاه جذب این تیم شد ولی فقط 65 دقیقه برای سرخپوشان به میدان رفت و بعد از بازی با شارجه امارات در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به بهانه دو روز مرخصی در امارات ماند و دیگر بی قراری بازنگشت.

دو روز مرخصی استوکس از پرسپولیس و غیبت جاهل موجه او داخل مشق توام با مسری بیماری کرونا داخل تهران شد و این بازیکن کریه سابقه و بی اخلاق بوسیله عذر وضعیت نگران کننده تو تهران با وجود ارتباط های کانون برای بازگشت اخبار کرد تا شرایط بیماری کرونا مشخص نشود به تهران نمی آید.

درون این مدت یحیی گل محمدی حزن درون مصاحبه های متنوع اخبار کرد این بازیکن را نمی خواهد ولی بازیکنی که با جماعت قرارداد داشت به همین راحتی امکان گذر از او حیات نداشت و جماعت باید به لحاظ حقوقی تکلیفش را بی پرده می کرد.

درحالی که بارها از لفظ رسانه ها، باشگاه پرسپولیس تک این انتقاد استراحت گرفت که چرا بلوغ استوکس رک نمی شود اما هیچ گاه جواب اقناع کننده ای بابت عدم صریح شدن وضعیت این ورزشکار دریافت نمی شد. معمولا مسئولان این باشگاه با اظهار اینکه در حال پیگیری بایگانی او هستند تعیین تکلیف وضعیت این متصرف ایرلندی را به تاخیر می انداختند. این درحالی وجود که انصاری بی تا مدیرعامل وقت سرخپوشان مدعی بود قرارداد تحکیم با این بازیکن امانت شده و همه وضعیت را با توجه بوسیله سابقه بد این بازیکن تو دید گرفته اند. تا اینکه روز گذشته پرسپولیس اطلاع دادن کرد قرارداد این بازیکن فسخ شده است.

مقابل ادعای مدیریت گذشته پرسپولیس در پیمان نامه او با این باشگاه مقاطعه فسخ غرامت 10 مجمع پنهانی غیرموجه بوده است. این بازیکن بعد از دو روز مرخصی که از یحیی تراب محمدی اندوهناک بود به تمرینات بازنگشت. دو بازی و چهار جلسه استتار غیرموجه قطعی درون پرونده او ثبت شده است. اگر ادعای مسئولان گذشته پرسپولیس متین باشد استوکس بابت این غیبت ها باید به باشگاه غرامت هم بدهد.

اما مسئله مهم برهان استتار های او سپس از این مدت است. اینکه درون این مدت چه روزنامه نگاری هایی بین طرفین شده مهم است. مجلس پرسپولیس بوسیله طور شفاف اعلام نکرده استوکس داخل نامه نگاری هایش دلیل غیبت های بعد از شرایط کرونا را چه گفته است.

در برهه ای او اخبار کرده بود به دلیل نبود تصعید نمی تواند به تهران بازگردد. از طرفی باشگاه اندوه در مجله های اخیر خود این بازیکن را به کمیته انضباطی دعوت کرده بود و باید مشخص شود آیا تو این مجله ها از این ورزشکار خواسته شده در تمرینات شرکت کند یا خیر.درون این بین پاسخ های استوکس اندوه می تواند چروک گشا باشد. اگر داخل این پرونده استوکس بتواند ثابت کند که غیبت هایش جاهل موجه نبوده باز هم این جماعت پرسپولیس است که داخل یک پرونده دیگر با انقراض مواجه می شود.

این بازیکن از قرارداد 250 هزاره دلاری اش در همان ابتدا 150 هزار دلار گرفته و این داخل شرایطی است که با بی انضباطی در تمرینات باهم اتحاد کردن نکرده است. تسلسل قرارداد پرسپولیسی ها در پایان فصل
رسانه یاندروید پیور روز گذشته طرح واره ی منتسب به گوشیگلکسی ام ۰۱ سامسونگ (Samsung Galaxy M01) را منتشر کرد که در آن تماشایی اشاره بوسیله فدایی مشخصات فنی دستگاه و البته ابعاد آن هستیم. اطلاعات جلوه گر شده تو این طرح واره به روش ای هستند که انگار می خواهید کاتالوگ گلکسی M01 را بخاطر آشنایی سریع با گوشی مطالعه کنید. 

براساس طرح واره ی فاش شده ازسوی اندروید پیور، گلکسی M01 سامسونگ قرار است درون پنل پشتی میزبان کلکسیون دوربین دوگانه باشد؛ در این مجموعه دوربین حسگری ۱۳ مگاپیکسلی به عنوان دوربین واقعی فعالیت خواهد کرد و درکنار آن شاهد حسگر ثانویه ی ۲ مگاپیکسلی برای عمق سنجی خواهیم بود. اندروید پیور ادعا می کند حسگر ۱۳ مگاپیکسلی تو متعاقب لنزی با دیافراگم f/2.2 و حسگر ۲ مگاپیکسلی عمق سنج داخل عقب لنزی با دیافراگم f/2.4 جای گرفته است. پنل پشتی گوشی قرار است دارای انشقاق قطره ای لباس برای میزبانی از دوربینی سلفی با حسگر ۵ مگاپیکسلی و لنز دارای دیافراگم f/2.2 باشد.

گوشی اقتصادی جدید اضطرار ای ها برای پردازش کارهای مختلف به خراش ی اسنپدراگون ۴۳۹ کوالکام حاضر خواهد بود. گلکسی ام ۰۱ همچنین صبر است داری ۳ گیگابایت ذهن ی رم به همراه ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره سازی باشد. گلکسی M01 درکنار این ها به باتری ۴٬۰۰۰ میلی آمپرساعتی فراهم خواهد وجود. این گوشی برای به تصویرکشیدن محتوای بصری از ورقه نمایشی ۵/۷۱ اینچ با وضوح HD پلاس (معادل ۱٬۵۶۰ در ۷۲۰ پیکسل) استفاده می نرم که نسبت تصویر ۱۹:۹ دارد. 

مقابل اطلاع دادن اندروید پیور، گوشی موردبحث سامسونگ دارای ابعاد ۱۴۶/۳ در ۷۰/۸۶ درون ۹/۸ میلی متر است و از نمونه صدای دالبی اتموس (Dobly Atmos) پشتیبانی می یواش. درکنار این ها در طرح واره ی فاش شده داخل گلکسی M01 بوسیله یکروز مندی از آن اپلیکیشن Samsung Health، رابط کاربری وان UI و فناوری تشخیص چهره اشاره می شود.





طرح واره ی منتسب به گلکسی M01 سامسونگ



نکته ی جالب توجه این است که اندروید پیور هنوز از پشتیبانی کردن گلکسی M01 از درگاه میکرو SD اطمینان ندارد و از عبارت «مشخص خواهد شد» برای آن مصرف کرده است. دو ایده می توانیم برای این موافقت مطرح کنیم. نخست، احتمال دارد طرح واره ی مشهود شده به یکی از گوشی هایی ربط داشته باشد که قرار نیست تولید آن به جنین ی نهایی برسد. دوم، امکان دارد طرح واره ی فاش شده دست کار کننده شده باشد. گزینه ی دوم محتمل نمدار بوسیله نظر می رسد، مربوط به پیش زیرفون تماشاگر افشای مشخصات این گوشی ازطریق کنسول گوگل پلی بودیم و آن مشخصات، وضوح تمثال متفاوتی را برای ورقه ارائه گلکسی M01 اخبار کرده بودند. 

شایعه های جدید می گویند دستگاه اقتصادی متاخر سامسونگ قرار است به زودی با قیمت تقریبا ۱۱۸ دلار روانه ی بازار هند شود. دو گوشی گلکسی M01 و گلکسی M11 جدید که هر دو متعلق به یک قوم هستند، احتمالا در ماه ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد و مقصد ۱۳۹۹) دردسترس راحتی خواهند گرفت. ارج گوشی سامسونگگلکسی M11 اندکی بیشتر از نمونه M01 خواهد وجود. گفته می شود مقیاس محور ی M11 با ۳ گیگابایت حافظه ی رم و ۳۲ گیگابایت ذهن ی ذخیره سازی ۱۴۵ دلار مقدار دارد. نیز بها کانفیگ دوم گوشی با ۴ گیگابایت ذهن ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ی ذخیره سازی ۱۷۲ دلار اخبار شده است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد مشخصات گلکسی M01 دارید؟بیشتر بخوانید:سامسونگ تولید خراش اکسینوس ۹۹۲ با لیتوگرافی ۵ نانومتری را از ماه اوت شروع می کندآیفون 13 اپل احتمالا نخستین آیفون بدون آستان خواهد بودپتنت متاخر ثبت شده سامسونگ بخاطر گوشی تاشوهدفون کاملا بی سیم وان پلاس با نقشه کشی شبیه ایرپادز اپل معلوم شدتراشه های Ryzen 3000XT سرعت کلاک بالاتری نسبت به استاندارد های عادی خواهند داشت
گوگل بوسیله تازگی به روزرسانی اپلیکیشن Google Messages را دردسترس قرار داده است و کارشناسان تحلیل کد منبع آن را آغاز کرده اند. وارسی کد عین نسخه ی موکد گوگل مسیجز علامت می دهد احتمالا اهالی مانتین ویو یک قدم بوسیله افزودن کردن رمزنگاری سرتاسر (End-to-End Encryption) بوسیله پیام رسانی RCS نزدیک زیرفون شده اند. این ادعاها را اولیه بار رسانه ی 9to5Google مطرح کرد. 

RCS خواه Rich Communication Service درحقیقت جایگزین SMS به حساب می آید و از همان توان هایی روزی می برد که بسیاری دیگر از اپلیکیشن های پیامک محور از آن ها استفاده می کنند. با این حال، پیام رسانی RCS رمزنگاری سرتاسری ندارد؛ درحالی که سرویس هایی محبوب نظیر واتساپ، سیگنالو حتی آی مسیجاپل از آن بهره می گیرند.

آمار مدال می دهد پیام رسانی RCS گوگل با استقبال چشمگیری مواجه نشده است؛ ولی در اواخر سال گذشته ی میلادی، اپراتورهای مخابراتی بزرگ ایالات متحده اعلام کردند درون سال ۲۰۲۰، از پیام رسانی RCS گوگل پشتیبانی خواهند کرد.  گوگل نخستین بار در سال ۲۰۱۸ از RCS به نشانی پلتفرم پیامک پایه اصلی اندروید پرده برداری کرد و بعد داخل نوامبر سال گذشته، از آغاز به کار پیام رسانی RCS برای کاربران آمریکایی خبر انصاف.

بیلد اولیه ی نسخه ی ۶/۲ اپلیکیشن گوگل مسیجز چندین خط کد دارد که در آن ها، سرنخ هایی برای قابلیت های آینده ی اپلیکیشن گوگل مسیجز به چشم می خورد. تحلیلگران رسانه ی 9to5Google گوگل می گویند تو کد این اپلیکیشن ۱۲ جنین به مبحث رمزنگاری اشاره می شود.

تاکنون، جزئیات زیادی درباره ی این موضوع منتشر نشده است و مشخص نیست فرستنده و گیرنده ی پیام تو Messages برای بهره گیری از نبوغ رمزنگاری سرتاسر باید الزاما از خود اپلیکیشن کاربرد کنند یا خیر. نیز در بخشی از کدِ تجسس شده، بوسیله تنظیماتی اشاره می شود که کاربر ازطریق آن می تواند تعیین کند اپلیکیشن های متفرقه ای که اجازه ی دسترسی به پیامک ها را دارند، پیام های رمزنگاری شده را بتوانند بخوانند یا خیر. 

درحال حاضر، مشخص نیست گوگل کِی قصد دارد قابلیت رمزنگاری سرتاسری را بوسیله پیام رسانی RCS بیاورد و حتی از اضافه شدن آن به این پلتفرم نیز اطمینان نداریم. بااین حال، گوگل پیش نمدار از علاقه ی خود به مبحث رمزنگاری سرتاسری سخن به میان آورده است. بدین ترتیب، احتمال می دهیم شایعه ها صحت داشته باشند و پیام رسانی RCS در آینده ای نه چندان دور به این قابلیت امنیتی محور حاضر شود. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درون این بنیاد چیست؟بیشتر بخوانید:اپل احتمالا اپلیکیشن مسیجز iOS را به macOS می آوردکاربرد قابلیت DoH در کروم 83گوگل مپس جا های قابل دسترس با ویلچر را نمودار می کندساندار پیچای داخل مصاحبه ای با امان از تیم پیکسل، توسعه باطراوت افزار را شاق وصف کردقابلیت جدید یوتیوب بخاطر تنظیم خواب کاربر معرفی شد