معماری

۱۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

از «فرسودگی شغلی»، چیزی شنیده اید؟ در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۱۹، سازمان بهداشت جهانی، اقدام به معرفی رسمی سندرم «فرسودگی شغلی» به نشانی تخلیهٔ انرژی درون اثر کارِ بسیار کرد. استرس شغلی مداوم می تواند باعث تخلیه انرژی شود. این تخلیهٔ انرژی خود را بوسیله شکل خستگی و سلبی نگری نشان خواهد داد. در چنین شرایطی، سفرکردن یکی از گزینه هایی است که به ذهن همه می رسد. اما مشکل اینجاست که دورشدن از فضا فقره لزوما باعث کاهش استرس نمی شود. پس چطور می توان تعطیلات را بدون استرس و فرسودگی شغلی سپری کرد؟

حتما بخوانید:چرا بعد از گذراندن تعطیلات باز هم احساس خستگی می کنیم؟به گروه تان معاون کنید تعطیلات خوبی را تعاقب طریق بگذارندکاهش استرس شغلی با استفاده از مدل کنترل–تقاضای استرس موثر استرس مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش در تعطیلات هم رهایتان نمی کند؟

اتحادیه رسیده شناسی آمریکا (APA) در سال ۲۰۱۸، نظرسنجی و پژوهشی اجرا عدل که طی آن مشخص شد حدود ۲۱ درصد از آمریکایی ها داخل زمان تعطیلات و مرخصی هم دچار استرس طرز کار هستند و ۲۸ درصد در این دوران، حتی بیشتر از اوقات کاری عادی مشغول به فعالیت و امر بوده اند. چنین چیزی، پیامدهای قابل توجه یدکی خواهد داشت.



کارکردن داخل اوقات استراحت و تعطیلات روی روابط افراد اثرات نامطلوب می گذارد و باعث می شود که خلق وخوی سندیت تغییر کند و زندگی در لحظه و زمان حال را از دست بدهند. این نکات از یافته های پژوهش های علمی هستند. نبود مرزی مشخص میان زمان کار و استراحت بخاطر سلامتی بیش زیان وهله است.

برای اینکه نیروهای حکم تو زمان تعطیلات از لمحه خود نهایت لذت و یکروز را ببرند، کارفرمایان باید تو طول این دوران، آنها را آسوده بگذارند. فرقی نمی کند که موقعیت تان در محل کار چگونه است و چه می کنید؛ راهبردهای پیشنهادی که تو ادامه می آید، بوسیله آسایش تان درون تعطیلات و دورشدن از فرسودگی شغلی دستیار خواهد کرد. ۱. پیش از تعطیلات، کارهایتان را سروسامان بدهید

پیش از اینکه به سفر بروید یا به نعوظ کلی دانا تعطیلات شوید، باید کامل مشکلات احتمالی در نبودتان را پیش دماغ کنید. سناریوهایی برای آینده درون نظر داشته باشید و آنها را در وارستگی محل کارتان صبر بدهید تا در نبودتان، از ایده ها و اسلوب کارهایتان استعمال شود و اخلالی در کارتان پیش نیاید.

اصول و چهارچوب فقره را پیش از روبیدن با همکاران تان دوره کنید و با پیش بینی مشکلات محتمل و ارائهٔ راهکار برای آن ها، تعطیلات خود را بدون نگرانی سپری کنید.

بخاطر خودتان حریم و کمیت صریح کنید تا همگی بدانند که نمونه دسترسی سندیت به شما درون زمان مرخصی چقدر خواهد بود. مثلا اجازه ندهید که مهتر و همکاران هر زمان که خواستند با شما تماس بگیرند و مزاحم تان شوند. ۲. مدام نگران پیام های موثر نباشید



مغز ما نسبت بوسیله فناوری، رفتارهای متجاوز عجیبی دارد. مثلا مدام یار داریم که دستگاه های دیجیتالی مان را معاینه کنیم و ببینیم پیامی جدید داریم یا خیر. پژوهش های انواع مدال می دهد که هر فرد عادی، به نعوظ متوسط حدود ۲۶۱۷ مرتبه، تلفن همراه هوشمندش را لمس می نرم و در دستور کار های آن چرخی می زند.

۱۰ درصد طرف دارانِ مشتاق دنیای دیجیتال غم داخل خلال ۲۴ روزگار شب هنگام روز حدود ۵۴۲۷ مرتبه، تلفن همراه خود را بررسی و پیام هایش را چک می کنند. این طور رفتارهایی نشان می دهد که رفتن بوسیله سفر و تعطیلات هم مانع از سَرزدن مداوم به گوشی همراه نمی شود. فکرِ اینکه شاید هر لمحه پیامی از محل کار برسد، آزاردهنده برنده از خویشتن پیام است

تو واقع، آنچه در طول تعطیلات و مرخصی ها، افراد را آزار می دهد و باعث می شود همچنان تحت ضیق و استرس قرار بگیرند، پیام هایی حلق که مرتبا از لفظ نگرش امر برایشان ارسال می شود؛ بلکه، این خاطر که شاید هر حین پیامی از سوی کار برایشان ارسال شود، آرامش آن ها را سلب می درنگ و باعث می شود که مدام گوشی خویشتن را چک کنند. این فکر زیاد مخرب برنده از برهم خوردن آرامش درون تعطیلات با پیام های واقعی است.

با بررسی مدام پیام هایی که داخل گوشی تلفن همراه خود دارید، نگرانی دست از سرتان برنمی دارد و مانع از دورشدن از فضای کار و تمدد اعصاب می شود. تو واقع، با سرزدن به گوشی، از محیط کارتان فاصله نمی گیرید و این استرس آور است. برای اینکه به نواخت استراحت کنید، باید از هوا کار دور شوید و بوسیله آن فکر اندوه نکنید. اما اگر استراحت باشد، ذهن تان درون محل حکم جا بماند و مدام از لفظ همکاران و اداره، پیام قبض کنید، دیگر کارمایه و زمانی برای استراحت کردن پاینده نخواهد ماند.

هرکس روش ویژهٔ خویشتن را برای دورشدن از فضای کار و راحتی تو نظر می گیرد. مثلا برخی افراد رجحان می دهند که تلفن همراه شان را درون تعطیلات به کلی کنار بگذارند. فدایی روزی یک مرحله به سراغ ایمیل ها می روند و افرادی هم هستند که نیم زمانه را از روز بوسیله مطالعه پیام ها ویژه می دهند و بعد ارتباط شان را با تلفن و فقره و… قطع می کنند.

مدیریت پیام ها کاملا سلیقه ای است. مثلا برخی افراد ترجیح می دهند که به هیچ تماسی پاسخ ندهند خواه فقط تو ساعت هایی محدود به اینترنت دسترسی داشته باشند. داخل هر حال، باید کارگر کنید که داخل طول تعطیلات دستخوش اضطراب های مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش نباشید. ۳. تا جایی که ممکن است به طبیعت و فضای باز بروید

طبیعت، قدرتی شگفت انگیز داخل آرامش بخشی و کاهش تنش ها دارد. به ویژه اگر در کشش روز و در محیط امر ناگزیر هستید مدام دنبال میز و داخل ساختمانی باشید، رفتن بوسیله قلب طبیعت، استرس هایتان را تا حد زیادی از بین خواهد سرما. مقاله ای که در سال ۲۰۱۴ در مجلهٔ پیشگامان رسیده شناسی (Frontiers in Psychology) منتشر شد، مدال داد میان عاطفه رضایت از زندگی، شادابی و مثبت اندیشی و رفتن بوسیله طبیعت، وابستگی ای محکم وجود دارد.

پس رفتن بوسیله بیرونی طبیعت، زمینه های بروز احساسات مطلوب و مثبت را در افراد مهیا می کند. این احساسات خوب در افرادی که به خلقت می روند، بیشتر از کسانی است که با صنع بیگانه اند و بیشتر در فضاهای داخلی و ساختمان ها بوسیله عادت می برند. انجمن دل آمریکا هم گذراندن اوقاتی داخل طبیعت را برای کاهش استرس ، کاهش اضطراب و بهبود کلی روح و روان وعظ می کند.

پس وقتی تو تعطیلات به روال می برید به طبیعت بروید؛ بوی آب دریا یا چمن ها و گردون آبی را احساس کنید؛ در خلقت غرق شوید و خویشتن را از تلفن های هوشمند و ارتباطات با دنیای مدرن و خشن دور کنید. باید برای تمدد اعصاب، نهایت کاربرد را از آرامش خلقت ببرید. ۴. باید بدانید که بهترین شیوهٔ قرار چیست



پژوهش ها نشان می دهد که بهترین شیوهٔ استراحت، شیوه ای است که به بی همتا کمک می یواش از انواع استرس نجات بیابد و با کارمایه به حکم و زندگی معمول خود بازگردد. این طور چیزی کاملا بدیهی است؛ اما نکته ای تو اینجا وجود دارد که باید به آن دقت کنید. بهینه شیوهٔ استراحت، قانونی کلی ندارد و هرکس به ضابطه ای، انرژی های از دست رفته اش را بازمی یابد.

مثلا برخی افراد شناخت دارند با یوگا خواه پیاده روی طولانی بوسیله آرامش برسند. اما برخی دیگر ترجیح می دهند از ورزش ها و تمرین های شدیدتر با میزان تکان اعلی نصیب ببرند. گزینش با شماست. پس باید بدانید که چه روشی به بازگشت کارمایه تان کمک می کند. پس ازآن در روزهای تعطیل از همان روش ها نصیب ببرید و شاداب شوید. به طور کلی، فعالیت هایی که ذهن را از فضا کار دور می کنند با آرامش همراه هستند.

فرقی نمی کند که از یک موزه بازدید می کنید یا داخل یک کلاس آشپزی، ملوانی و… همکاری می کنید. درون هر حال، درگیرکردن ذهن با چیزی به سوا آنچه ضابطه فقره اتفاق می افتد، بوسیله کاهش استرس ها معاون می کند. ۵. زیاد برای تعطیلات برنامه ریزی نکنید



اگر فقط چند روز بخاطر سپری کردن تعطیلات در جوانمردی داشته باشید، احتمالا دوست دارید که با یک پروگرام ریزی دقیق از تمام لحظه های آن کیف ببرید. ولی واقعیت این است که برنامه ریزی دقیق در این مورد، آن قدرها هم خوب حلق. گاهی اوقات به ویژه درون سیر تکاملی و تعطیلات، باید خویشتن را به دست دقیقه ها بسپارید و قدری بی برنامه و رها، اوقات تان را سپری کنید.

تو سال ۲۰۱۸، مقاله ای درون نامه ٔ «دیدگاه سیال درون فصیح شناسی» (Current Opinion in Psychology) غم منتشر شد که بر لذت بی برنامگی در تعطیلات تأکید می کرد. در این مقاله عنوان می شد که برنامه ریزی ممکن است عمر در زمان حال را مخدوش بطی ء و لذت آن را از بین ببرد.

برنامه ریزی نکته سنج برای گذراندن اوقات سیر تکاملی و تعطیلات می تواند انگیزه خستگی و ناامیدی شود. مثلا چنانچه از قبل تحقیق کنید که بهترین میخانه شهر چیست، ولی با عدول کردن به آن، نظر دیگری داشته باشید، به شدت ناامید می شوید و ذوق تان کور می شود. قبول دارید؟

بهتر است درون تعطیلات و سفر منعطف باشید. خود را به قضیه جاری زندگی بسپارید و از دوراندیشی، اندکی دور شوید. اگر آزاد و وارسته باشید، امکان تصرف تجربه های تازه و ماجراجویی های بیشتری خواهید داشت و در حروف به چیزهای شگفت انگیزی برخواهید خورد که گاهی در پروگرام های دقیق و حساب شده جایی ندارند. ۶. بخاطر بازگشت بوسیله ضابطه فقره هم پروگرام ریزی کنید

بیشتر افراد برای گذراندن تعطیلات خود پروگرام هایی دارند؛ اما کم کسانی به فکر بازگشت به سر فرمان هم هستند. اگر ندانید که چطور باید از تنگ کردن اتمام تعطیلات استخلاص پیدا کنید و به درستی، کار خویشتن را از سر بگیرید، استرس زیادی به شما واقف خواهد شد و شاید کامل انرژی ای که درون طول تعطیلات به دست آورده اید، از مشت بدهید.

پس بهتر است پس از تعطیلات و پیش از فاتحه کار، زمانی را به سروسامان اعطا کردن بوسیله شرایط کاری تان اختصاص بدهید. مثلا پس از بازگشت از سفر، به ایمیل ها و پیام هایتان استفهام کنید یا بخاطر اموری که قرار است از سر گرفته شود، کاملا برنامه ریزی کنید تا با دلهره بوسیله روال حکم بازنگردید. تو ادامه بخوانید: افراد موفق تعطیلات خود را چگونه می گذرانند؟

مقالات صوتی کلکسیون صوتی رازهای توفیق موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و تمرین مداوم آنها زدودن

مشاهده دشت مقالات صوتی کتاب الکترونیکی مدیرداری و همکارداری به راه اساتید هاروارد مدیران و همکاران خود را مدیریت کنید

مشاهده محصول مقالات صوتی تاریخ الکترونیکی از عروج تا پیاز کارمندی نکاتی که کارمندان معمولی از آن بی خبرند

مشاهده میوه
با حیات سال ها تلاش دانشمندان برای دستیابی به کارمایه گداخت هسته ای سزاوار سرزنش استفاده، هنوز دستاورد چشمگیری در این عرصه حاصل نشده است؛ بااین حال، هنوز فدایی پهلو این باور هستند که این رؤیا بهره محقق خواهد شد.

اما رسیده اخبار خوبی داخل امید رؤیای تولید انرژی از سیاق گداخت سرد (cold fusion) محو. این ایده باهدف تولید یک جوهر انرژی جدید شکل گرفته حیات که بتواند در دمای اتاق نیز قادر به تولید انرژی از فرایند گداخت خواه همجوشی باشد.

چند روز پیش، گوگل نتایجی دلسردکننده از  پروژه ای را منتشر کرد که با وجود صرف سال ها زمان و میلیون ها دلار خرج با ضعف مواجه شده است. گفته می شود گرچه تمامی ابعاد پروژه ی سابق الذکر با شکست مواجه نشده، اما پژوهش های تازه به طاسی بشر را برای تولید انرژی از همجوشی سرد ناامید کرده است.معضل همجوشی

بوسیله طور ساده می قابلیت گفت همجوشی زمانی قیافه می دهد که هسته ی دو اتم با پیوند بوسیله یکدیگر یک هسته ی واحد را شکل دهند؛ پدیده ای که با تولید مقادیر زیادی انرژی همراه است. این همان فرایندی است که مسئول درخشش خورشید و میلیاردها میلیارد ستاره ای است که در آسمان بی کرانه می بینید. چنانچه ما بتوانیم این کارمایه را مهار کنیم؛ به احتمال قوی می قابلیت گفت این ذات جدید، توانایی تأمین انرژی نامحدود و پاک را برای طولانی جهان خواهد داشت.

بغرنج اینجا است که نتایج سعی های فعلی تابه امروز مدال می دهد که شبیه سازی این فرایند روی زمین بیشتر از آنکه تولیدکننده ی انرژی باشد، عزب مصرف کننده ی آن است.

انرژی همجوشی مفهومی متجاوز جذاب به نظر می رسد؛ اما شاید از آن جذاب تر، مفهوم همجوشی سرد باشد؛ چراکه درصورت موفقیت، ما قادر به مهار انرژی همجوشی تو شرایطی ایمن تر و البته کم ارزش تر خواهیم وجود. در سال ۱۹۸۹، دو دانشمند ادعا کردند که به توفیق هایی داخل انجام همجوشی سرد دست یافته اند و این امید را در دل بشر زنده کردند که به زودی می توان این شکل از انرژی را مهار کرد.



تیمار اکنون تمرکز زیادی درون گیتی بخاطر مهار کارمایه گداخت به شیوه ی داغ و در دماهای بالا بود دارد اخبار زشت

متاسفانه این ادعا نادرست از آب درآمد. بااین حال، رؤیای مهار انرژی گداخت سرد همچنان داخل اذهان زنده بود و داخل سال ۲۰۱۵، حتی غول فناوری جهان نیز تصمیم به راستی آزمایی این پدیده آن بی قراری داخل مقیاس پژوهش های بیش نکته سنج گرفت.مقاله های مرتبط:پاره خصوصی در رؤیای ساخت نخستین نیروگاه همجوشی هسته ایتصمیم چین برای دستیابی بوسیله استعداد تولید انرژی همجوشی هسته ای تا سال ۲۰۴۰

برای رسیدن به این هدف، گوگل بودجه ای ۱۰ میلیون دلاری بخاطر ادا یک سری آزمایش ها ازسوی ۳۰ پژوهشگر در نقاط متنوع جهان ویژه انصاف و از آن ها امید که سه گانه راه پیشنهادشده بخاطر گداخت سرد را مورد بازبینی قرار دهند. این پژوهشگران از آن زمان تاکنون، بیش از ۱۰ مقاله ی مجزا داخل رابطه با این پژوهش ها منتشر کرده اند. ولی مقاله ی روز دوشنبه ژورنال علمی نیچر به مثابه آب سردی کنار آتش تلخ و گرایش دانشمندان امیدوار بوسیله این پژوهش های تازه بود: «ابدا هیچگاه آماج ای مبنی کنار وجود چنین پدیده ای وجود ندارد.»در جستجوی اولاد

این اطلاع دادن ممکن است به شدت ناامیدکننده باشند؛ اما همان گونه که در سرمقاله ی نیچر همچنین آمده، این تنخواه گذاری گوگل برای هیچ اندوه نبوده است. آن نحو که در جمع بندی این مقاله آمده است:این پروژه مواد، ادوات و علم های تازه ای بوسیله وجود آورد؛ متشابه حرارت سنج هایی که تو شرایط نامساعد، عملکرد مطمئنی دارند یا تکنیک هایی که بخاطر تولید یا وصف خواص فلزهای هیبریدی بوسیله کار می مسئله. این دستاوردها بخاطر سایر پژوهش های حوزه ی کارمایه و گداخت همچنین طرز کار خواهند وجود. ولی اینکه آیا این دستاوردهای جانبی می توانند توجیه ای برای این حجم تنخواه گذاری و تلاش مستمر در راه امیدی واهی باشند، خود موضوعی متناسب فکر است؛ دیدگاه ها ممکن است متفاوت باشند.بیشتر بخوانید:تویوتا با ارج ترین برند خودروساز جهان باقی مانداتحاد هواوی با دیگر گوشی سازهای چینی برای آماده سازی سیستم عامل جایگزین اندرویدامکان دخول کاربران iOS به احصائیه گوگل با گوشی اندرویدیدورخیز گوگل برای جناب قدرتمندتر در بازار رایانش ابریگوگل تصویری از پیکسل 4 در شمار توییتر خود منتشر کرد
یک عادت به احسان محافظت شده که بوسیله یک متد ی باستانی از گرگ های عصر پلیستوسن تعلق دارد، از مزار منجمد شمال شرق سیبری خارج کشیده شد. این سر بزرگ می تواند اطلاعات ژنتیکی مهمی تو تک تاریخچه ی تکاملی گرگ ها و منشا سگ های اهلی مجهز کند. به گزارش سیبری تایمز، یک ساکن محلی جزء ابیسکی در یاکوتیای شمالی در سیبری، این عادت بدون بدن را تو لایه ی منجمد داخل حال ذوب درون تابستان سال ۲۰۱۸ کشف کرد. این کشف در موزه ی ملی میرائیکان توکیو در ژاپن تو جریان افتتاح نمایشگاه ماموت، عمومی شد. جولی میچن، دیرینه شناس مرزوبوم ی مهره داران گفت:واضح شدن این سر، کشف شگفت انگیزی است. این مسئله، انگیزه شد که من بخواهم به سیبری بروم و به دنبال نمونه های بیشتری از عصر یخبندان بگردم. مثل این است که این گرگ همین دیروز مایه تسلی است! ما هرگز تا قبل از این، یک مقیاس گرگ عصر یخبندان را بوسیله این تری ندیده بودیم و این نمونه ی بزرگی محسوب می شود.

این گرگ کاملا رشد یافته ی عصر پلیستوسن هنگام اجل ۲ تا ۴ ساله بوده است. تصاویر مربوط به گرگ که به وسیله یآلبرت پروتوپوپوف پژوهشگر آکادمی علوم یاکوتیا گرفته شده است، دسته های بی حالت مو را روی قاعده و نیز ردیفی از دندان های سهمناک را نشان می دهد. قاعده بزرگ است و حدود ۴۰ سانتی متر طول دارد. کشش سر یک گرگ امروزی عزب ۲۳ تا ۲۸ سانتی متر است. میچن، متخصص تکامل و پراکنش جغرافیایی گرگ های قدیمی می گوید که مخصوصا عدد محافظت شده ازنظر مطالعاتی جذاب است. او می گوید بافتن های نرم می توانند دانش های جدیدی درمورد این موجودات فراهم کند مخصوصا که این بافت ها معمولا در نخل ها حفظ نمی شوند.



میچن که البته خویشتن در این پژوهش مشارکتی نداشته، گفت که پژوهشگران ممکن است بتوانند پژوهش های جالبی با بافت داخل مجاری بینی ازلحاظ عملکردهای احتمالی حسی و تنظیم حرارتی انجام دهند. بنا به گزارش سیبری تایمز، دانشمندان ژاپنی قدمت این گرگ را حداقل مربوط به ۳۰ هزار سال پیش تعیین کرده اند؛ بدین معنی که این جانور گوشتخوار ترسناک داخل اواخر پلیستوسن زندگی می کرده است (تو برخی گزارش ها قدمت این طریق ۴۰ هزاره سال ذکر شده است ولی پژوهشگران مطالعه روی مغز ۳۰ هزار تأکید کرده اند).

گرگ های باستانی ازجمله گرگ های وحشتِ معروف در این دوره با اندازه های متجاوز بزرگی حیات داشتند و حیوانات عظمت همچون گاومیش، شتر و اسب را شکار می کردند. پایان آخرین عصر یخبندان یعنی بین ۲۰ تا ۱۰ هزار سال پیش، با ضعف این گرگ های عظیم مقارن شد. علت انقراض آن ها، احتمالا تبدیل اقلیم و همچنین ازدست عدول کردن شکارهای آن ها بوده است. وقتی از میچن پرسیده شد که آیا این مدل یک گرگ وحشت بوده است، درون پاسخ گفت که وسواس دارد. او گفت:مقاله های مرتبط:استخراج خون از اسبی ۴۲ هزار ساله با شعار مثل سازی آنکشف فسیلی بی نظیر از دایناسورهانگاهی به بنیادی ترین کشف های باستان شناسی سال ۲۰۱۸در حال حاضر بصیرت ما از گرگ های باستانی به ما می گوید که بالاتر از ۵۵ درجه ی احترام شمالی، گرگ وحشت نمی بینیم. والاتر از ۵۵ درجه، عمدتا گرگ های برینجیایی را می بینیم که یک منسوب نزدیک گرگ های خاکستری کنونی بوده اند. اگرچه عزب راه برای معلول بازی کردن به این پیغام مطالعه ی توالی DNA آن است. ما هوشیار شدیم که چقدر کمتر در مورد عتیقه شناسی گرگ ها می دانیم. اگر این مدل یک گرگ هراس باشد، پس این استاندارد شمالی ترین نمونه بوده و تنها نمونه محافظت شده ی گرگ های هراس است که بافتن های نرم آن برجای الباقی است.

سیبری تایمز گزارش کرد که موزه ی تاریخ غریزی سوئد مشیت دارد DNA این نمونه را استخراج نرم. این موضوع مسلما هیجان انگیزترین گنجایش ی این کشف است بمنظور اطلاعات ژنتیکی به دانشمندان معاون خواهد کرد تا درخت خانوادگی تکاملی گرگ های باستانی را که سگ ها از آن منشا گرفته اند، پالایش کند.



سی تی اسکن جمجمه ی گرگ

آسترید ویک استرونن، اکولوژیست گروه بیوتکنولوژی علوم حیات دانشگاه اینسوبریا داخل ایتالیا که تو پژوهش جدید مشارکتی نداشته است، می گوید:این یک کشف هیجان انگیز است و از آن جایی که به رویت می رسد که بقایا بوسیله خوبی حفظ شده باشند، امیدواریم که دانشمندان بتوانند DNA باکیفیتی را برای معاینه ژنوم حیوان استخراج کنند و پروفایل ژنتیکی و آناتومی آن را با گرگ های امروزی سیبری مقایسه کنند.

میچن این نظرات را تأیید کرد و گفت شاید تا اینکه بتوان DNA هسته ای را حصول کرد؛ چیزی که تقریبا درون موارد درخت خرما شده دسترسی بوسیله آن امکان پذیر نیست.

تو نمایشگاه ماموت، بقایای به خوبی محافظت شده ی یک توله شیر که به او کنیه «اسپارتاک» داده شد، نیز در معرض نمایش گذاشته شد. سی تی اسکن های تهیه شده به مایه ی ناوکی سوزوکی از دبیرستان ی پزشکی دانشگاه جی کی تو توکیو مدال می رحم که عضلات، اندام ها و مغز آن ها داخل وضعیت نیکی صبر دارد. او در مصاحبه با سیبری تایمز گفت که پژوهشگران سرود دارند توانایی های فیزیکی و اکولوژیکی آن ها را با مقایسه با شیرها و گرگ های امروزی ارزیابی بزنند. سوزوکی گفت:این حقیقتا کشف درخورتوجه ای است و همان نعوظ که میچین و استرونن اشاره کردند داخل آینده از این قاعده گرگ بوسیله خوبی نگهداری شده چیزهایی یدکی خواهیم آموخت.بیشتر بخوانید:تلاش برای به کارگیری جانوران دریایی به عنوان جاسوسزنبورها و دریافتن اصطلاح نمادین ریاضیاتکشف آشیانه های پلاستیکی زنبورهای وحشی تو آرژانتیننوعی موش آفریقایی درد را عاطفه نمی کندپژوهشی درباره چگونگی توسعه زبان
امروزهSGHAROOOONSGHAROOOONSGباAROOOONSGHAROOOONSGHAROOOON گسترش کامپیوترهای قابل حمل پرتابل (و) گوشی های هوشمند، نیاز بوسیله تأمین قطعاتی متناسب و درخور برای این مایه ها به وجود آمده است؛ قطعاتی که با کمترین توان مصرفی کار کنند و کوچک ترین ابعاد ممکن را داشته باشند شرکت. های مختلفی در بکلی جهان دست به کار ساخت پردازنده هایی برای وسیله های پرتابل، به ویژه گوشی های همراه هوشمند شده اند تا همگی ی نیازهای پردازشی این سیستم ها را با حداقل ابعاد و روی تراش ای بسیار کوچک گاه (با ابعادی کوچکتر از یک سکه گردآوری) کنند بوسیله. این خراش های کوچک، پربازده و قابل حمل، اصطلاح پردازنده ی موبایل اطلاق می شود این. پردازنده ها مقدور است تو لپ تاپ ها، تبلت ها، گوشی های هوشمند و دیگر وسیله های محاسباتی قابل حمل مصرف شوند؛ ولی در این مقاله خواهش ما از پردازنده ی موبایل، استاندارد هایی از این پردازنده ها است که در گوشی های هوشمند همراه مورد استفاده قرار می گیرد با.



صعود پردازنده های موبایل و افزایش توانایی گوشی های همراه هوشمند در اجرای وظایف سنگین محاسباتی و گرافیکی، می نبوغ آن ها را کامپیوترهای متناسب حملی دانست که قابلیت تجزیه ی سیگنال صوتی و برقراری تماس تلفنی را همچنین غصه زمان دارند پردازنده. ی موبایل محتوی اجزای مختلفی است که همه داخل یک تراشه ی کوچک راحتی اندوهناک است بخش. هایی شبیه هسته های پردازنده ی مرکزی یا CPU، پردازنده ی گرافیکی یا GPU، مودم، تراش ی پردازنده سیگنال تصویری دوربین (،)تراش ی پردازش عصبی، واحد امنیتی، کنترلر حافظه، واحد پردازش صوتی، وای فای، NFC، بلوتوث و همگی... در یک تراشه مستقر شده و این مجموعه با نام سیستم «روی یک تراشه خواه» SOC شناخته می شود این.



مجموعه باید آماده ی اجرای محاسبات وزین با کمترین ولتاژ مصرفی ممکن باشد نوع. و گونه چینش اجزای مختلف SOC، نحوه ی برقراری تماس میان اجزای مختلف، استاندارد و جنس ذهن ی مشترک میان اجزا و گونه دسترسی به این حافظه، نحوه ی تعامل سیستم عامل با اجزای متنوع پردازنده ی موبایل و معماری هسته های پردازنده همه و همه پیاده شدن قدرت و سرعت اجرای وظایف داخل پردازنده ی موبایل فایده دارد پیاده شدن. این اساس از روی تعداد هسته ها و سرعت کلاک یک پردازنده نمی توان پیش بینی چندانی داخل مورد سرعت بارگذاری و اجرای اپلیکیشن های مختلف در آن در مقایسه با پردازنده های دیگر داشت برای. مثال نمی نبوغ یک پردازنده ی ۸ هسته ای را سریع العمل تر از یک معیار ۶ هسته ای دانست یا نمی استعداد فرض کرد که پردازنده ای با سرعت کلاک ۲ ۳.گیگاهرتز تو اجرای بازی های سنگین گرافیکی بهتر از پردازنده ی دیگری با سرعت کلاک ۲ گیگاهرتز عمل می کند پردازنده. ی مرکزی و هسته های آنمقاله های مرتبط CPU:چیست و چه کاری انجام می دهد؟ رادیکال

ترین جزء SOC پردازنده ی مرکزی یا CPU است این. پردازنده متشکل از المان هایی با صیت هسته است که بوسیله طور مختار یا با همراهی یکدیگر به اجرای وظایف محاسباتی سنگین و سبک می پردازند اگر. هدف، اجرای چند شهریه ی مجزا باشد، هر کدام از هسته ها قسمتی از وظایف را بر عهده داری می گیرد که بوسیله این حالت پردازش چند وظیفه ای یا مالتی تسکینگ اطلاق می شود اگر. بنا بر اجرای وظیفه ی محاسباتی سنگینی باشد، درون رخ کدنویسی بهینه سزاوار سرزنش با پردازش چند هسته ای، آن وظیفه بوسیله جزء های دون شاخه شده و هر مدخل توسط هسته ای اجرا می شود برای. اجرای وظایف عادی و سبک روزمره عموما بسیاری از هسته ها تو شرایط آماده به حکم Standby (می) مانند و بااطلاع فرایند پردازش نمی شوند اکثر. وظایفی که کاربران عادی از گوشی هوشمند خود امید اجرای آن را دارند، تو این محدوده استراحت می گیرد از.

روی تعداد هسته های پردازنده یا بسامد هسته ها نمی توان برآورد دقیقی داخل تک قدرت پردازنده نسبت بوسیله رقبایش داشت با

وجود چند هسته ی جداگانه، امکان گرفتن عکس و فیلم با کیفیت بسیار بالا و پیمایش گالری عاری توقف حیات دارد فیلم. و انیمیشن با رزولوشن های حیرت انگیز بدون پرش و کندی به نمایش درآمده و ورزش های سنگین گرافیکی با نرخ فریم اوج و بدون لگ و تأخیر قابل انجام است اگرچه. گاه پردازش تک هسته ای نتایج بهتری بوسیله جنین می آورد، اما در غالب موارد، سرعت اجرای وظایف با چند هسته ی پردازشی جداگانه بیشتر است مقاله. ی مرتبط عملکرد:پردازنده هشت هسته ای بهتر است یا چهار هسته ای؟ بنا

بر آنچه گفته شد، تنها تو شرایطی یک پردازنده ی ۸ هسته ای بهتر از مدل ۴ هسته ای ارتکاب می درنگ که پروگرام ی در حال اجرا بخاطر یکروز گیری از مزایای پردازش چند هسته ای بهینه سازی شده باشد یا کاربر در حال اجرای چند وظیفه بوسیله طور هم زمان باشد برای. مثال یکی از هسته ها در حال پردازش محتوای صفحات وبی است که کاربر در حال ممارست آن است و هسته های دیگر در حالت آماده به کار به شیوه می برند درون. این هنگام، تماس ورودی به دستگاه می رسد و هسته ی دوم بیدار فرایند پردازش آن تماس می شود در. این بین، هر دو مقرری مرور وب و امتداد ی مناسبت بدون عایق و با انشعاب وظایف میان هسته ها انجام می شود؛ اما لزوما جریان ایفا همان سرعت سابق را ندارد معماری. هسته ها پردازنده

های چند هسته ای موبایل عموما ترکیبی از هسته های ارشد و کوچک با معماری متفاوت دارند هسته. های بزرگتر قدرتمندتر و سریع پر حرارت هستند و در منبع حال توان مصرفی بیشتر و دمای کاری بالاتری دارند هسته. های کوچکتر دراین میان، بازدهی توانی بیشتری دارند؛ یعنی با کمترین استعداد مصرفی به اجرای وظایف عادی نظیر مرور صفحات وب یا پخش فایل های موسیقی و مولتی مدیا می پردازند بخاطر. اجرای اکثر وظایف و تو بیشتر مواقع، گوشی های هوشمند از هسته های پردازنده ی کوچک مصرف می کنند؛ اما تو مواردی که وظیفه ی در حال انجام منابع بیشتری را از سیستم تقاضا کند، کار به هسته های بزرگتر با سطح کارایی بیشتر سپرده می شود بخاطر. اجرای بازی ها و اپلیکیشن های گرافیکی سنگین، از ترکیب هسته های پردازنده ی مرکزی و پردازنده ی گرافیکی استعمال می شود تا تعادلی میان سطح عملکرد مورد نیاز و ملاحظات گرمایی سیستم نیز برقرار شود هسته. های بزرگتر را برای مدت های خیلی طولانی نمی استعداد بوسیله کار بست؛ چرا که این کار باعث ایجاد گرمای زیاد و به اصطلاح Overheat می شود و از سویی در اکثر موارد نیازی به این کار نیست اما.



چه چیزی باعث می شود که هسته های بزرگتر عملکرد بهتری نسبت به هسته های مافوق داشته باشند؟ پاسخ ترکیبی از نوع چینش هسته ها، معماری و فناوری پیدایش و سرعت کلاک است معماری. های مدرن تر و فشرده تر سطح عملکردی بهتر دارند و از توان مصرفی پردازنده می کاهد معماری. ARMقدرت پردازنده ی موبایل را ترکیبی از نوع چینش هسته ها، معماری و فناوری ساخت هسته و سرعت کلاک تعیین می کند امروزه

تو ساخت بیشتر پردازنده های مدرن موبایل از معماری ARM استفاده می شود ARM. شرکتی صاحب ایده است که امتیاز معماری انحصاری خود را شامل معماری ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی تا طراحی هسته های ویژه برای پردازنده ها، پردازنده های گرافیکی، تراش های پردازش تصویری و بوسیله... شرکای تجاری خویشتن نظیر اپل، کوالکام، سامسونگ و دیگر تراشه سازان می فروشد این. شرکت درواقع کارفرما مایملک فکری یا IP خود است و از سودا آن منتفع می شود تراشه. سازان از این معماری بخاطر ساخت هسته های پردازنده ی موبایل انحصاری خود کاربرد می کنند کوالکام. با معماری ARM تراشه های اسنپدراگون را تولید می بطی ء و سامسونگ با همین معماری پردازنده های اگزینوس را می سازد و اپل با تکیه بر معماری ARM پردازنده های سری A A بیونیک را بخاطر استفاده در محصولات آیفون عرضه می نرم. آن ها هسته های ARM را با روش مدل سازی ویژه ی خویشتن مطابقت می دهند و با یکدیگر خیساندن می کنند و برای این کار رویکردهای متفاوتی را شامل نحوه ی چینش هسته ها، سرعت کلاک، سنخ و استاندارد حافظه ی در دسترس و چیدمان و فرم اتصالات تویی اجزا در پیش می گیرند. خراج ی سعی آن ها منجر بوسیله ابداع توازن میان سطح عملکرد، الزامات توانی، ابعاد خراش و هزینه های ساخت خواهد شد. مقاله ی مرتبط:معماری ARM چیست؟ چه تفاوتی با x86 اینتل دارد؟

بخاطر مثال در حال فراهم تراش سازان بخاطر تاسیس هسته های ارشد از معماری Cortex A75 ،Cortex A76 و Cortex A73 با سطح عملکرد بالای شرکت ARM و برای ساخت هسته های کوچکتر از معماری پربازده ی Cortex A55 و Cortex A53 استفاده می کنند. در گوشی های رده بالای امروزی، معمولا هسته های بزرگ و کوچکی با چینش ۴ ۴ دیده می شود که درنهایت یک پردازنده ی مرکزی ۸ هسته ای را تشکیل می دهد. باوجوداین، برخی تراشه سازان از راهکارهای دیگر و تعداد هسته های متفاوتی در تاسیس پردازنده های انحصاری خویشتن استفاده می کنند. درون بخش دیگری از این مقاله به بررسی رویکردهای متفاوت شرکت های تراشه ساز داخل ساخت پردازنده های موبایل خواهیم صیقلی. شریک شدن ARM بوسیله تازگی و در قضیه رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹، از معماری متاخر Cortex A77 رونمایی کرده که درون آن تعداد دستور العمل قابل عمل داخل هر سیکل کلاک پردازنده (IPC) نسبت به سلسله قبل (Cortex A76) تا ۲۰ درصد بهبود یافته و از قابلیت یادگیری ماشین بهتری برخوردار است. فناوری ساخت تراشه

تراش های پردازنده ی نقشه کشی شده توسط شریک شدن های کوالکام، سامسونگ، اپل و دیگر تراشه سازان توسط کارخانه های ریخته گر سیلیکون (فاندریز) با فناوری پیدایش ویژه و قواعد نقشه کشی مرتبط با آن تولید می شود. امروزه گوناگون فناوری های ساخت با اعدادی بر حسب نانومتر اعتراف می شوند. برای مثال فناوری ساخت ۱۴ نانومتری، ۱۰ نانومتری، ۷ نانومتری و فرایند ساخت ۵ نانومتری که بوسیله رطوبت شناساندن شده است، جزو آخرین فناوری های تاسیس خراش تو جهان به شمار می جوی. هرچه فناوری تاسیس یک تراشه ی پردازنده مادون باشد، تعداد ترانزیستورهای آن خراش تو واحد سطح افزایش یافته و ابعاد تراشه کاهش می یابد. خراش های فشرده مرطوب و کوچکتر معمولا سریع العمل تر و کم مصرف خیس از نمونه های بزرگتر هستند و بخاطر استفاده تو کاربردهای موبایل مناسب تر خواهند حیات. یک پردازنده ی ۱۰ نانومتری نسبت بوسیله یک مدل ۱۴ نانومتری برای مصرف داخل دستگاهی که تأمین کارمایه آن به یک باتری محدود توکل است، گزینه ی بهتری محسوب می شود؛ چرا که این مایه باید ذیل فشار پردازش وظایف مختلف، اتصال بوسیله شبکه ی اینترنت، تماشای محتوای چند رسانه ای و گیمینگ ساعت ها دوام آورده، گرما و حرارت کمی تولید درنگ.

داخل گذشته، معروفیت گذاری فرایند تاسیس خراش اشاره به ابعاد خاص ترانزیستور همانند طول گیت یا Half Pitch داشت، اما امروزه باتوجه به رقابت تنگاتنگ کارخانه های ریخته گر سیلیکون و تراشه سازان، نام گذاری ها معنای اصلی خود را از دست داده و بیشتر پیاده شدن جنبه های بازاریابی متمرکز است.







درواقع زمان حال ارتباط خاصی میان نام گذاری و ابعاد ترانزیستورها وجود ندارد و نام گذاری فرایند کوچکتر لزوما به معنای تعداد ترانزیستورهای بیشتر در واحد سطح نیست. شرکت های ریخته گر مختلف با با فرایندهای ساختی با شهرت های گوناگون، تراش هایی با ابعاد، خلل وفرج دار و کارایی ترانزیستور مختلف ارائه می دهند. فرایند تاسیس ۱۰ نانومتری اینتل و ۷ نانومتری همدستی های دیگر خواه فرایند ساخت ۷ نانومتری اینتل و فرایند ۳ نانومتری دیگر تراشه سازان به نعوظ تقریبی قابل تطبیق است.

براساس قانون مور، فرایند ساخت تراشه ها به نحوی پیشروی می کند که تعداد ترانزیستورها درون یک مدار محفل چگال هر ۱۸ تا ۲۴ ماه دو برابر شود. این قانون برگرفته از اسناد تالیف شده بوسیله مشت گوردون مور، بنیانگذار اینتل در سال ۱۹۶۵ است. پردازنده های گرافیکی

با پیشرفت فناوری های گرافیکی و بهبود حیرت آور جلوه های گرافیکی بازی های موبایل، خراش سازان متنوع پردازنده های گرافیکی متفاوت و سریعی را ترقی می دهند. روند طراحی و پیدایش پردازنده های گرافیکی موبایل همچنین مثل هسته های پردازنده ی مرکزی است. این وهله همچنین همدستی های صاحب ایده، معماری انحصاری خود را مدل سازی می کنند و آن را تو اصالت شرکای تراشه ساز خود قرار می دهند. تراشه سازان پردازنده های گرافیکی مورد نیاز خود را بر پایه ی معماری خریداری شده تولید می کنند. پردازنده ی گرافیکی Mali متعلق به ARM، آدرنو که داخل انحصار کوالکام است و معماری گرافیکی PowerVR از محصولات همدستی Imagination Technology از عموم مشهور ترین معماری پردازنده های گرافیکی محسوب می شود که خراش های متعدد و قدرتمندی تاکنون با به کارگیری آن ها مخلوق شده است. پردازنده ی گرافیکی Mali

هسته های گرافیکی Mali یک موتور پردازش سه بعدی تمام عیار بدون کنترلر نمایشگر است که تصاویر گرافیکی را پس از رندر بوسیله حافظه ارسال کرده و اجزای دیگر SOC تصاویر دریافتی را بوسیله خروجی نمایشگر ارسال می کنند. البته ARM کنترلر نمایشگر انحصاری خود را همچنین ترقی داده که امتیاز آن را به قیافه جداگانه بوسیله معامله می رساند. نمونه مشهور پردازنده ی گرافیکی ARM مدل Mali G72 است که با فناوری ساخت ۱۰ نانومتری تولیدشده و تو پردازنده هایی مثل Kirin 970 هواوی و اگزینوس 9810 سامسونگ به کار رفته است.



نمونه ی پردازنده گرافیکی دیگر بر پایه ی معماری ARM مدل Mali G76 است که اجرای محاسبات گرافیکی در تراشه های پرچم دار ۲۰۱۹ مانند Kirin 980 و اگزینوس 9820 را به عهده داری دارد. این پردازنده ۴ تا ۲۰ هسته ی سایه عیال داشته و با فناوری ساخت ۸ خواه ۷ نانومتری تولید می شود. هسته های سایه زن در بسامد کاری ۷۲۰ مگاهرتز فعالیت می کنند. هر دو معیار پردازنده ی گرافیکی Mali G72 و G76 از API-های ولکان ۱.۱، Open GL ES نسخه ی ۳.۲ و Open CL نسخه ی ۲ پشتیبانی می درنگ.



آخرین معماری پردازنده های گرافیکی ARM که در مسئله رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ معرفی کردن شد، Mali G77 است که با فناوری ساخت ۷ نانومتری تولید شده، و شامل ۷ تا ۱۶ هسته ی سایه زن با بسامد مفید ۸۵۰ مگاهرتز است. در طراحی این پردازنده ی گرافیکی، از معماری متاخر Vallhall مصرف شده است که دربرگیرنده موتور جدید Superscalar می شود و تا ۶۰ درصد استعداد های تحصیل خراش را گشایش می بخشد. بنا بوسیله گفته ی شرکت طراح، Mali G77 تا ۳۰ درصد بهره وری انرژی بیشتر و تا ۳۰ درصد سطح عملکرد بهتری داخل مقایسه با طایفه قبل از آن دارد. پردازنده ی گرافیکی Adreno

آدرنو، اشتهار پردازنده ی گرافیکی اختصاصی باهم اتحاد کردن کوالکام است که در SOCهای موبایل این مشارکت با نام اسنپدراگون مورد استفاده قرار می گیرد. هسته ی این برند مبدا با نام Imageon در تصاحب انبازی ATI Technologies بود که تو سال ۲۰۰۶ توسط AMD خریداری شد. ‏AMD زیرمجموعه ی Imageon را داخل ژانویه ۲۰۰۹ خلال قراردادی به کوالکام واگذار کرد و کوالکام آن را به آدرنو تغییر نام داد که درواقع واروواژه ی تعبیر ی رادئون است.

پردازنده های گرافیکی آدرنو 630 و 640 از عموم قدرتمندترین پردازنده های گرافیکی موبایل است که تا به امروز ترقی یافته و در گوشی های هوشمند پرچم دار مورد استفاده استراحت پژمرده است. آدرنو 630 و 640 به زیبایی دارای ۵۱۲ و ۷۶۸ واحد محاسباتی ALU بوده، از حافظه های چهار کاناله LPDDR4X (مجموع پهنای باس ۶۴ بیت) با تناوب به تزیین ۱۸۶۶ مگاهرتز و ۲۱۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می کند. بسامد کلاک هسته های پردازنده تو این دو مدل بوسیله ترتیب ۷۱۰ و ۵۸۵ مگاهرتز است. آدرنو 630 با فناوری ساخت ۱۰ نانومتری و آدرنو 640 با فرایند ساخت ۷ نانومتری تولید می شود. هر دو مقیاس از API-های ولکان 1.1، Open GL ES نسخه ی ۳.۲ و Open CL نسخه ی ۲ پشتیبانی می کنند. استعداد محاسباتی پردازنده ی گرافیکی آدرنو 630 و 640 در اجرای محاسبات اعشاری FP32 به نظم ۳۶۳ و ۴۴۹ گیگافلاپس است.



جدیدترین تراشه ی گرافیکی آدرنو که توسط کوالکام تو جریان رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ معرفی شد، پردازنده ی گرافیکی Adreno 680 است.این تراشه با فناوری پیدایش ۷ نانومتری تولید شده و از حافظه های هشت کاناله ی LPDDR4X (با مجموع پهنای باس ۱۲۸ بیت) با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می کند و بدین زیبایی مجموع پهنای باند ذهن ی گرافیکی تا دو مقابل نسل قبل (آدرنو 640) تکثیر یافته است. پردازنده ی گرافیکی آدرنو 680 نسبت بوسیله طایفه قبلی دو مقابل ترانزیستور بیشتر دارد و حداکثر از دو نمایشگر 4K HDR پشتیبانی می کند. قرار است از این پردازنده ی گرافیکی قدرتمند تو آخرین تراشه ی پردازنده کوالکام با نام اسنپدراگون 8cx  استفاده شود. بنا به گفته کوالکام، این پردازنده گرافیکی تا سه ونیم برابر سریع مرطوب از پردازنده ی گرافیکی به کاررفته تو تراشه ی اسنپدراگون 835 انجام می کند و نسبت به تراش ی اسنپدراگون 850 تا ۶۰ درصد یکروز وری کارمایه بیشتری دارد. پردازنده ی گرافیکی PowerVR

PowerVR یکی از زیرمجموعه های شریک Imagination Technologies است که کار خود را با ساخت راهکارهای گرافیکی برای کامپیوترهای دسکتاپ آغاز کرد. اما در خلال سال های سپس PowerVR این کار را مختار کرد و دست به مدل سازی تراش های گرافیکی کم مصرف برای برگ پرتابل زد. معماری تراش های گرافیکی PowerVR نیز بوسیله مانند تراش های Mali توسط شریک شدن توسعه دهنده ی معماری مدل سازی شده است و بوسیله شرکت های دیگری بسان اینتل، اپل، سامسونگ و مدیاتک فروخته می شود. بسیاری از تراشه های سری A A اپل، تراشه های MT6 و Hellio مدیاتک، برخی از تراشه های اینتل Atom… و میزبان پردازند ه های گرافیکی PowerVR. هستند کوالکام و پردازند ه های اسنپدراگونمقاله ی:مرتبط ادبیات برند کوالکام، سفری از تحقیقات نظامی تا تراشه های

موبایلی کوالکام یک شرکت شقه هادی ساز چندملیتی است که مقر آن در آمریکا. است این شرکت علاوه پهلو خراش های شقه هادی، به تولید تجهیزات ارتباطی و مخابراتی نیز می. پردازد اما ناگفته فاش است که بیشتر منابع درآمد این شرکت از فروش تراشه های موبایل تأمین می.  شود پردازنده های موبایل این شرکت با نام اسنپدراگون، مشهورترین تراش های تک استفاده در گوشی های هوشمند است که سطوح عملکرد و بازدهی توانی متناسب توجهی به بار می. آورد این پردازنده ها بوسیله خوبی از پس اجرای مالتی تسکینگ برمی.



آیند کوالکام نیز به قرین شریک شدن های دیگر درون تراش های اسنپدراگون خود از هسته های پردازنده ای بر محور ی معماری ARM مصرف می. یواش همان طور که گفته شد، این همکاری از پردازنده های گرافیکی اختصاصی خود با نام آدرنو درون تراشه های Snapdragon مصرف می. کند این پردازنده های گرافیکی که طراحی و تولید آن بوسیله دست خود کوالکام ارتکاب می پذیرد، به احسان با سایر اجزای SOC مطابقت می یابد و عملکردی تابان را درکنار سایر اعضا از خود به ارائه در می. آورد بوسیله جز مواردی معدود، تراشه های اسنپدراگون در مقایسه با تراشه های سایر شرکت ها با دمای کمتری کارکرده، بازدهی استعداد مطلوبی. دارند این خراش ها نسبت بوسیله پردازنده های سایر باهم اتحاد کردن ها قیمت های بالاتری.

دارند اسنپدراگون خراش های خویشتن را برحسب سطح عملکرد درون سری های عددی مختلفی جای می. دهد این همکاری تاکنون تراشه های اسنپدراگون سری ۸۰۰، ۷۰۰، ۶۰۰، ۴۰۰ و ۲۰۰ را توسعه داده. است هرچه اعداد بزرگتر می شود، عموما با بهبود کارایی خراش مواجه. هستیم تراشه های پرچم دار کوالکام که تو گوشی های پرچم دار مورد استفاده راحتی می گیرند، متعلق به اسنپدراگون سری ۸۰۰. هستند تراشه هایی که درون سری ۷۰۰ جای می گیرند، سطح عملکرد متجاوز مطلوبی را از خود به نمایش می گذارند و گاه حتی بهتر از پرچم داران نسل های قبلی عمل می. کنند سری ۷۰۰ تراش های اسنپدراگون جدیدترین سری توسعه یافته توسط کوالکام است و تاکنون تعداد انگشت شماری از تراشه های پیدایش این شرکت نظیر اسنپدراگون ۷۱۰ و ۷۱۲ و اخیرا اسنپدراگون ۷۳۰ وارد این رده بندی شده. اند پردازنده های سری ۶۰۰ بوسیله عنوان پردازنده های میان رده تو گوشی های هوشمند میان رده موجود در بازار بوسیله وفور یافت می شود و سطح عملکردی خوب و عاری لگ و تأخیر. دارد پردازنده های اسنپدراگون ۶۳۰ و ۶۶۰ از اسمی ترین تراشه های سری ۶۰۰. است پردازنده های معمولی و پایین رده اسنپدراگون حزن درون سری های ۴۰۰ و ۲۰۰ جای می. گیرند مقاله ی:مرتبط هرآنچه درباره پردازنده اسنپدراگون 855 باید

بدانید معروف ترین تراشه ی پرچم دار شرکت کوالکام در حال حاضر، اسنپدراگون ۸۵۵. است از این تراش در گوشی های رده بالایی همانند وان پلاس ۷، ذن فون ۶، اوپو رینو ۱۰ ایکس زوم، سامسونگ گلکسی فولد، ال جی G8 و V50 تینکیو استفاده شده. است اسنپدراگون ۸۵۵ با فناوری پیدایش ۷ نانومتری شرکت تایوانی TSMC تولید می شود و درواقع ابتدایی خراش ی کوالکام است که در آن از فناوری ساخت یادشده استفاده شده. است کوالکام تاکنون صحبتی داخل تک تعداد ترانزیستورهای به کاررفته در این تراشه نکرده است، ولی قطعا بهبود فرایند پیدایش باعث قرارگیری تعداد بیشتری ترانزیستور در فضایی فشرده تر می. شود سطح مقطع تراش ی پرچم دار اسنپدراگون معادل ۷۳ میلی متر مربع.



است کوالکام در این تراشه، هشت هسته ی پردازشی از سه جنس بوسیله کار برده. است یک هسته ی Kyro 485 Gold Prime با فرکانس.۲ ۸۴ گیگاهرتز و ۵۱۲ کیلوبایت کش سطح ۲ مبتنی کنار معماری Cortex A76، دو هسته با سطح عملکرد بالای Kyro 485 Gold با فرکانس.۲ ۴۲ گیگاهرتز و ۲۵۶ کیلوبایت کش سطح ۲ بوسیله ازای هر هسته، مبتنی بر همان معماری و بالاخره ۴ هسته ی پربازده ی Kyro 485 Silver با بسامد.۱ ۸ گیگاهرتز و مبتنی کنار معماری Cortex A55، مجموعه ی پرقدرت پردازش این خراش را تشکیل داده. اند درکنار هسته های پردازنده ی حقیقی از پردازنده ی گرافیکی سه هسته ای Adreno 640 استعمال شده است که درون مورد آن صحبت. شد این تراش ی گرافیکی با توان های متنوعی نظیر گیمینگ (HDR با عمق فام ۱۰ بیت و فضای رنگی. Rec)۲۰۲۰ ، امکان بازی با خروجی ۱۲۰ فریم پیاده شدن ثانیه، امکان رمزگشایی شاداب افزاری H.ویدئوهای H 265 و VP9، پخش ویدئوهایی با فرمت HDR10 و HDR10 و پشتیبانی از پخش ویدئوی واقعیت مجازی با  وضوح 8K قابلیت های تراشه ی اسنپدراگون ۸۵۵ را کامل. می درنگ مقاله:ی مرتبط با سازش اپل و کوالکام، اینتل از راسته تراشه 5G خارج

می شود خراش ی پردازش شبکه ی خشمناک Hexagon 690 که «نسل چهارم موتور» هوش مصنوعی تراشه های اسنپدراگون است امکان اجرای بیش از ۷ تریلیون عملیات را داخل هر لحظه میلیونر است که درون مقایسه با عدد ۲ تریلیون عملیات در هر ثانیه ی تراشه ی A12 بیونیک اپل به مراتب. بیشتر است یک شتاب دهنده (ی برداری Hexagon)Vector Accelerator ، یک شتاب دهنده ی ( تانسوری متاخر Hexagon) Tensor Accelerator و کمک صوتی Hexagon بخش های مختلف این سواری فهم ساختگی را تشکیل.

می دهد مودم ارتباطی شبکه ی 4G مورد استفاده درون این تراشه LTEX24 کوالکام است که سرعت دانلود آن بالغ پیاده شدن ۲ گیگابیت کنار ثانیه و حداکثر سرعت آپلود آن ۳۱۶ مگابیت بر. لمحه است اسنپدراگون ۸۵۵ اولین خراش ی تجاری موبایل است که با تجهیز به مودم  X50 5G امکان اتصالی پرسرعت بوسیله شبکه 5G. را دارد در این حالت سرعت دانلود به ۵ گیگابیت بر لمحه.



می رسد این تراش از نمونه-جدید Wi.Fi 802 11ax که با عنوان وای فای ۶ شناخته می شود نیز پشتیبانی. می کند این استاندارد را می توان یک ارتباط بی سیم پربازده در نظر گرفت که تو دو باند.طیفی ۲ ۴ و ۵ گیگاهرتز انجام. می نرم تجهیزات بی سیم دامن این مقیاس که در رویداد CES 2019 به عرضه درآمد، حداکثر سرعت ۱۱ گیگابیت بر.

ثانیه داشتند کنترلر حافظه در اسنپدراگون ۸۵۵ حداکثر از ۱۶ گیگابایت حافظه ی رم هشت کاناله ی LPDDR4X با فرکانس ۲۱۳۳ مگاهرتز و با مجموع پهنای.باند ۳۴ ۱۳ گیگابایت پهلو نفس پشتیبانی.

می کند پردازنده ی (سیگنال) تصویر دوربین اسنپدراگون ۸۵۵ با نام Spectra 380 با داشتن-دو CV ISP چهارده بیتی قابلیت پشتیبانی از دوربین واحدی با لنز ۴۸ مگاپیکسلی یا دو دوربین با لنز ۲۴ مگاپیکسلی، فیلم برداری 4K HDR با ارج فریم ۶۰ و با پشتیبانی از استانداردهای HD‍R10 ،HDR10 و HLG. را دارد عمق رنگ ۱۰ بیتی و فضای. رنگی Rec ۲۰۲۰ تو این حالت پشتیبانی. می شود این تراشه با سگمنتیشن هم زمان اشیا امکان تصویربرداری پرتره حرفه ای و مات کردن شالوده تصویر را مجهز.

می نرم تراشه ی پرچم دار کوالکام از نسخه ی ۵ بلوتوث، NFC، کانال های متعدد ماهواره ی مکان یابی،.USB 3 1 جنس C و آخرین نسخه ی شارژ تند کوالکام با شهرت Quick Charge 4 Plus پشتیبانی. می نرم بنا به گفته ی کوالکام، با تجهیز به این مدل امکان شارژ وسیله هوشمند تا ۵۰ درصد در مدت ۱۵ دقیقه.

وجود دارد خراش اسنپدراگون ۸۵۵ تو آزمون های Geecbench در بخش پردازش تک هسته ای تا ۴۵ درصد و درون بخش چندهسته ای تا ۲۹ درصد سریع تیز از تراشه ی ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۸۴۵ عمل. می کند اسنپدراگون ۸۵۵ بوسیله لطف کاربرد از سه کلاستر در هسته (های پردازنده چینش ۴) ۳ ۱ بوسیله جای چینش مرسوم ۴ ۴ و با به کارگیری یک هسته ی Prime مبتنی پیاده شدن Cortex A76 با حداکثر سرعت کلاک بالاتر، سه هسته ی بزرگ دیگر با اتکا بر همین معماری و همچنین تجهیز به حافظه ی کش بیشتر، سطح عملکرد بیش بهتری نسبت بوسیله اسنپدراگون. ۸۴۵ دارد از سوی دیگر پردازنده ی گرافیکی آدرنو 640 نیز تا ۲۰ درصد سریع تر از آدرنو 630 عمل.  می کند تشخیص Antutu گوشی Mi 9 شیائومی مهیا به اسنپدراگون ۸۵۵ معادل ۳۷۴۹۲۸ است که درون مقایسه با گوشی  Mi 8 با پردازنده ی اسنپدراگون ۸۴۵ با امتیاز ۲۸۷۸۸۲ زیاد. بهتر است در شمایل زیر، رتبه ی Antutu فدایی از گوشی های پرچم دار مجهز به این دو تراشه مقایسه.



شده است درون فضای اطراف هر جسمی زیر مشخصات آخرین پردازنده های موبایل پرچم دار اسنپدراگون با یکدیگر مقایسه. شده است Snapdragon 855Snapdragon 845Snapdragon 835 نوع هسته های پردازنده ی مرکزیKryo 485Kryo 385Kryo 280چینش هسته.ها1x (2 84GHz)

Cortex A76.3x (2 42GHz)

Cortex A76.4x (1-8GHz) Cortex A55.4x (2-8GHz)

Cortex A75.4x (1-7GHz) Cortex A55.4x (2-45GHz)

Cortex A73.4x (1-9GHz) Cortex A53 پردازنده ی گرافیکیAdreno 640Adreno 630Adreno 540تراشه ی DSPHexagon 690Hexagon 685Hexagon 682فناوری ساخت7nm FinFET10nm LPP FinFET10nm LPE FinFETدوربین / 48MP single 24MP / dual32MP single 16MP / dual32MP single 16MP,  dualمودمX24 LTE 2000 Mbps,  downloadx20 LTE 1200 Mbps,  downX16 LTE 1000

Mbps down کوالکام داخل روانی رویداد کامپیوتکس ۲۰۱۹ از تراشه ی اسنپدراگون جدیدی با نام 8cx رونمایی کرد که مهیا به ۴ ۴ هسته ی Kyro 495 و پردازنده ی گرافیکی  آدرنو. 680 است این خراش از ۱۰ مگابایت حافظه ی کش برخوردار بوده و از ۸ کانال ذهن ی LPDDR4X با حداکثر پهنای.باند ۶۸ ۲۶ گیگابایت پیاده شدن ثانیه پشتیبانی می بطی ء که این میزان دو برابر پهنای باند حافظه ی اسنپدراگون ۸۵۵ از همین. نوع است اسنپدراگون 8cx داخل سایر موارد شبیه درفش دار دوده قبل.خود است اسنپدراگون ۸۵۵ در پردازش تک هسته ای تا ۴۵ درصد و تو پردازش چندهسته ای تا ۲۹ درصد بهتر از درفش دار اولاد قبل خویشتن اسنپدراگون ۸۴۵ اجرا می کنداپل و پردازنده A

های سری A اپل هم بوسیله نوبه-ی خویشتن SOC هایی را بخاطر مصرف در دستگاه های سزاوار سرزنش محموله برند خود از قبیل آیفون، آیپد، آیپاد تاچ و تا اینکه تلویزیون های اپل طراحی کرده و پیدایش این تراشه ها را به شرکت هایی نظیر TSMC و سامسونگ. واگذار می درنگ اپل در ساخت جدیدترین پردازنده های موبایل خود از هسته های پردازنده ای پهلو پایه ی معماری ARM، پردازنده ی گرافیکی با مدل سازی اختصاصی خویشتن و سایر اجزای مورد نیاز. استفاده می کند مشهور ترین و بوسیله روزترین پردازنده های پیدایش اپل تراش A های SOC سری A این شرکت است که در اکثر محصولات اخیر این همدستی.



به امر می رود اپل A11 بیونیک یکی از-جدیدترین و مشهورترین SOC های نقشه کشی شده توسط اپل است که با فناوری ساخت ۱۰ نانومتری TSMC از سال ۲۰۱۷ تاکنون تو. تایوان تولید می شود ۶ هسته ی پردازنده ی مرکزی این تراشه مبتنی پهلو معماری ۶۴ بیتی ARM بوده و داخل گوشی های مشهوری همانند آیفون ۸ و ۸ پلاس و آیفون X انجام وظایف سنگین و سبک پردازش. را عهده داری دار هستند این پردازنده ی ۶ هسته ای از دو هسته ی پردازشی با سطح عملکرد بالا با معروفیت Monsoon برخوردار است که به گفته ی اپل تا ۲۵ درصد سریع زیرفون از هسته های مشابه درون تراشه ی. A10 این شرکت است چهار هسته ی کوچکتر Mistral با بهره وری توانی بالا این دو هسته را وحدت می کنند که نمونه نصیب وری توانی آن ها نسبت به هسته های مشابه تراشه ی A10 تا (۷۰ درصد اعلی است گفتنی است از تراشه ی A10 در گوشی های هوشمندی بسان آیفون ۷ و ۷). پلاس استفاده شده:است مقاله های مرتبط پردازنده ی A12 بایونیک؛ اپل از نخستین تراشه ی ۷ نانومتری برای گوشی های هوشمند رونمایی کردبنچمارک اولیه A12 اپل از پیشرفت کم آن نسبت

به A11 حکایت دارد حداکثر فرکانس کلاک هسته های پردازنده ی.A11 روی عدد ۲ ۳۹. گیگاهرتز تنظیم شده است تراش ی A11 از کنترلر سطح عملکرد جدیدی بهره مند است که در شرایط احتیاج کامل هسته ها را حزن زمان و با حداکثر ظرفیت به کار می گیرد؛ در طراحی تراشه ی A10 این طور حالتی پیش بینی نشده بود و همین امر باعث می شود این خراش در محاسبات وزین چندرشته ای تا ۷۰ درصد. سریع تر عمل کند پردازنده ی گرافیکی این خراش با طراحی اختصاصی اپل سه هسته دارد که تا ۳۰ درصد بهتر از پردازنده ی گرافیکی سراب قبل. خویشتن عمل می کند اپل درون پردازند ه های پیشین خویشتن بیشتر تمایل به مصرف از تراش.



های گرافیکی PowerVR داشت.در این تراش ۴ ۳ میلیارد ترانزیستور در.سطحی به کوچکی ۸۷ ۶۶ میلی متر مربع گردآوری شده است که تا ۳۰ درصد ابعاد کمتری نسبت به تراشه. ی A10 اپل دارد نرخ ۲ یا ۳ گیگابایت ذهن ی رم از سنخ LPDDR4X با (نقشه کشی) پکیج روی پکیج POP تراشه ی حقیقی را پیوند می نرم و این میزان ذهن میان اجزای SOC به. اشتراک گذارده شده است واحد پردازش عصبی عام «این تراش» با صیت اتومبیل عصبی قابلیت اجرای ۶۰۰ میلیارد عملیات را داخل هر لحظه دارد و تو انجام کارهایی مانند امتیاز چهره، Animoji و سایر وظایف تحصیل ماشین به.

حکم بسته می شود جدیدترین پردازنده ی موبایل اپل تراش ی A12 بیونیک است که از سال ۲۰۱۸ تاکنون در رده بالاترین وسیله های قابل حمل این مشارکت بوسیله. فرمان خمود می شود هسته های پردازنده ی مرکزی این تراشه همچنین به خشکی امدن محور ی معماری ۶۴ بیتی ARM طراحی و تولید شده است و فرمان پردازش را تو گوشی های رده بالایی نظیر آیفون XS، آیفون XS مکس و علیه به روز. آیفون XR برعهده دارد این تراشه همچنین بوسیله ۶ هسته ی پردازنده فراهم شده است که دو هسته ی بزرگ Vortex با سطح کارایی بالا تا ۱۵ درصد سریع نم از هسته های مشابه در تراشه ی A11 بوده و چهار هسته ی کوچک مملو بازده ی Tempest تا ۵۰ درصد مصرف نبوغ کمتری نسبت به هسته. های قرین A11 دارد سرعت کلاک هسته.های این پردازنده. ۲ ۴۹ گیگاهرتز است این تراشه برای اولین بار با فناوری پیدایش ۷ نانومتری توسط شریک تایوانی اپل،.



TSMC تولید می شود پردازنده ی گرافیکی این تراشه همچنین به طور عام توسط اپل طراحی شده است و تا ۵۰ درصد کندرو تر از خراش ی گرافیکی. A11 عمل می درنگ تراشه ی پردازنده ی A12 دربرگیرنده ی خراش ی شبکه ی خشمناک قدرتمندی است «که اپل آن را» موتور عصبی. سراب بعد می نامد این خراش ۸ هسته دارد و قادر است ۵ میلیارد عملیات ۸ بیتی را در.  هر ثانیه ایفا کند تراش ی A12.اپل دربرگیرنده ی ۶ ۹ میلیارد ترانزیستور است و درون.فضایی به مساحت ۸۳ ۲۷ میلی متر مربع جای می گیرد که ۵ درصد. ذیل از A11 است سامسونگ

و خراش های اگزینوس سامسونگ شرکتی که طراح و سازنده خراش های انواع است، دستی تو راسته پردازنده های موبایل نیز دارد و پردازنده های اختصاصی خویشتن (را) با نام اگزینوس. Exynos توسعه می دهد اگزینوس SOCهایی پیاده شدن محور ی معماری ARM است که سامسونگ خود نقشه کشی و تولید (تراشه ی آن را بوسیله جای تکیه بر مشارکت) های ریخته. گر خراش برعهده دارد از این خراش در طیف گسترده ای از گوشی های هوشمند میان رده و رده بالای. سامسونگ استعمال می شود سامسونگ از سال ۲۰۱۰ اقدام به مدل سازی و تولید این تراشه ها کرده و با ترفیع فناوری هر سال پردازنده های موبایل قوی تری را معرفی و روانه. ی بازار کرده است این همکاری تو ساخت هسته های پردازنده ی مرکزی اگزینوس حزن زمان از هسته های سفارشی با نقشه کشی عام خود و همچنین هسته های دیگری با معماری. ARM استفاده می کند سامسونگ برای پردازش محتوای گرافیکی داخل این تراشه ها بر پردازنده های. گرافیکی Mali متکی است تراشه های اگزینوس تو سری های مختلفی محتوی سری های ۲ تا ۹ جای می گیرند که با بالا روبیدن شماره سری ها، قدرت و چونی این تراش ها. نیز بیشتر می:شود مقاله های مرتبط توسعه پردازنده‎های ۵ نانومتری توسط سامسونگشراکت AMD و سامسونگ پردازنده های گرافیکی رادئون را خبردار

دنیای موبایل می یواش یکی از جدیدترین پردازنده های موبایل پیدایش سامسونگ، تراشه پرچم. دار اگزینوس ۹۸۱۰ است این تراشه که در گوشی های پرچم دار ۲۰۱۸ نظیر گلکسی اس ۹، گلکسی اس ۹ پلاس و گلکسی نوت ۹ بوسیله کار رفته است، با فناوری ساخت ۱۰ نانومتری ویژه ی. سامسونگ تولید می شود درون این پردازنده از ۴ هسته ی ارشد اختصاصی با نام اگزینوس.M3 با تناوب ۲ ۹ گیگاهرتز و ۴ هسته ی کوچک پیاده شدن محور ی معماری Cortex.A55 با تناوب ۱ ۹. گیگاهرتز استعمال شده است پردازنده ی گرافیکی این خراش Mali G72 استفاده شده که سرعت کلاک آن روی مغز ۵۷۲ مگاهرتز تنظیم شده و توان محاسبات FP32 آن جوان. بر ۳۷۰ گیگافلاپس است این پردازنده از چهار کانال حافظه ی LPDDR4X با حداکثر فرکانس ۱۷۹۴ مگاهرتز و.حداکثر پهنای باند ۲۸ ۷ گیگابایت بر. ثانیه پشتیبانی می یواش مساحت.Die این تراش ۱۱۸ ۹۴.



میلی متر مربع است اگزینوس ۹۸۲۰ پیشرفته ترین پردازنده ی موبایل سامسونگ است که در گوشی های پرچم دار سال جاری سامسونگ بسان گلکسی اس ۱۰ و اس ۱۰. پلاس مصرف شده است این تراشه ی قدرتمند با فناوری ساخت ۸ نانومتری سامسونگ مخلوق شده و نسبت به تراش ی سلاله قبل خویشتن خلل وفرج دار ترانزیستور بیشتر و روزی. وری توانی بالاتری دارد باوجوداین، سطح مقطع Die اگزینوس ۹۸۲۰ معادل ۱۲۷ میلی متر مربع بوده و بزرگتر از خراش ی پرچم دار. دودمان قبل سامسونگ است این پردازنده ۸ هسته ای قدرتمند برای اجرای نیکوترین ی پردازش های وزین و مالتی تسکینگ از یک چینش هسته ی ۳ کلاستری شبیه به پردازنده های اسنپدراگون ۸۵۵ کوالکام و Kirin 980. هواوی بهره مند است دو هسته ی بسیار بزرگ این خراش درواقع نسل چهارم هسته های پردازنده عام سامسونگ با نام اگزینوس M4 است که سرعت.کلاک آن روی ۲ ۳ گیگاهرتز انتظام شده و حداکثر نبوغ پردازشی این تراشه را. بوسیله بار می آورد درکنار هسته های اختصاصی سامسونگ، دو هسته ی بزرگ با سطح عملکرد رفعت مبتنی بر معماری Cortex A75 قرار محزون که.سرعت کلاک آن. ۱ ۹ گیگاهرتز است ۴ هسته ی کوچک از نوع Cortex A55 برای افزایش حداکثری بهره وری کارمایه به این. کلکسیون افزوده شده است این طور پیکربندی هسته های پردازنده ای به ابزار هوشمند زمانبندی اجرای مستمری نیز حاضر شده که سطح (عملکرد چند) هسته ای مالتی تسکینگ این پردازنده را در مقایسه با اگزینوس ۹۸۱۰ تا ۱۵. درصد گشایش می بخشد این پردازنده در زمان اجرای وظایف وزین مورد هسته ای، به دلیل بهره مندی از هسته های ممتاز سفارشی نسل چهارم سامسونگ با دسترسی بهترین به حافظه، تا ۲۰ درصد نوک تیز تر از طایفه قبل. خود عمل می کند بنا به گفته ی سامسونگ خراش ی اگزینوس ۹۸۲۰ نسبت به ۹۸۱۰ تا ۴۰ درصد بهره وری توانی بالاتری داشته و بدین ترتیب انرژی.



کمتری کاربرد می کند سامسونگ در SOC اگزینوس ۹۸۲۰ واحد پردازش خشمناک یا NPU قدرتمندی را برای اجرای پردازش مبتنی بر درایت مصنوعی. به کار گرفته است این واحد پردازش عصبی، پردازنده ی مرکزی را قادر می سازد عملیات های مرتبط با درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی را تا ۷ مقابل زننده تر از خراش ۹۸۱۰ که فاقد این انفراد. است، به ارتکاب درآورد بهبود کیفیت تصاویر پژمان شده با دوربین، ایجاد جلوه های واقعیت افزوده ی پیشرفته و دیگر توان های شعور مصنوعی بوسیله واسطه ی بود این خراش ی پیشرفته بیش از.

گذشته دست یافتنی:است مقاله های مرتبط پردازنده گرافیکی موبایل سامسونگ عملکردی بی همانند خواهد داشتاکسینوس 5100 به نشانی مقدماتی مودم 5G

موبایلی گیتی معرفی شد سامسونگ درکنار پردازنده ی پا بر جا این SOC، از پردازنده ی گرافیکی Mali. G76 استفاده می نرم بنا به گفته ی سامسونگ، پردازنده موبایل پرچم دار اگزینوس ۹۸۲۰ داخل پردازش محتوای گرافیکی و گیمینگ تا ۴۰ درصد سریع العمل تیز از تراشه ی. ۹۸۱۰ عمل می کند از سویی، بهره وری توانی این پردازنده ی گرافیکی تا ۳۵ درصد اعلی از Mali G72 است و این روند باعث کاهش چشمگیر کاربرد باتری در زمان اجرای بازی یا پخش محتوای گرافیکی با.

صراحت بالا می شود (پردازنده) ی سیگنال تصویری ISP پیشرفته ی این تراشه که شامل یک حسگر ذیل قرمز است، با راهکار آرایه ی چندگانه ی دوربین به مرحمت هماهنگ می شود و باعث بهبود کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین و زوم خودکار. سریع زیرفون می شود تشخیص ی DXOMark (دوربین) گلکسی اس ۱۰ ۱۰۹ حاکی از کیفیت زیاد بالای تصاویر پژمان شده به کمک این تراشه. ی دوربین قدرتمند است بوسیله این موارد، امکان فیلم برداری با رزولوشن شگفتی انگیز 8K با نرخ فریم 30fps و رزولوشن 4K با خروجی ۱۵۰ فریم به خشکی امدن دم. را نیز باید افزود این پردازنده از پخش محتوای HDR با عمق رنگ ۱۰.

بیت پشتیبانی می بطی ء مودم تعبیه شده درون تراش ی اگزینوس ۹۸۲۰ با پشتیبانی.از استاندارد ارتباطی Cat 20 8CA، امکان دانلود محتوا با سرعت ۲ گیگابیت بر ثانیه. را فراهم می سازد این در حالی است که تراشه ی نسل قبل اگزینوس ۹۸۱۰.بوسیله استاندارد ارتباطی Cat 18 6CA مسلح شده و سرعت.دانلود آن حداکثر ۱ ۲. گیگابیت پیاده شدن وقت است های سیلیکون

و پردازنده های Kirin های سیلیکون یک شرکت چینی سازنده ی نیمه هادی است که بوسیله طور تمام. داخل مالکیت هواوی است این شرکت پردازنده های موبایل خویشتن را با سطوح عملکرد مختلف با نام Kirin نقشه کشی. و تولید می کند های سیلیکون به عنوان مبصر ترین طراح مدارهای مجتمع و خراش های نیمه هادی در کشور. چین شناخته می شود پردازنده های موبایل رده بالای Kirin 970 و Kirin 980 و پردازنده های میان رده ی Kirin 650 و Kirin 710 از عموم معروف ترین تراشه های.

تاسیس های سیلیکون است پردازنده ی پرچم دار ۲۰۱۷ شرکت های سیلیکون Kirin 970 است که با فناوری ساخت ۱۰ نانومتری FinFET شریک شدن تایوانی. TSMC تولید می شود هسته های پردازنده ی این تراشه مبتنی بر معماری ARM بوده و محتوی ۴ هسته ی بزرگ Cortex A73 با سطح عملکرد رفعت.و بسامد کاری ۲ ۳۶ گیگاهرتز و ۴ هسته ی کوچک Cortex A53 با بهره. وری توانی پشته است این پیکربندی هسته ی ۴ ۴.با معروفیت معماری big Little شناخته می شود که توسعه دهنده ی آن شرکت برنامه ریز هسته. ها یعنی ARM است داخل این معماری هسته هایی بزرگ و و قدرتمند با مصرف انرژی بالا با هسته های کوچک کم مصرف خیساندن می شود و بدین ترتیب توازنی میان استعمال توان و سطح عملکرد تراشه برقرار شده و تو مجموع از استاندارد مصرف.



باتری کاسته می شود های سیلیکون در تولید این خراش از پردازنده ی گرافیکی Mali G72 با بسامد کاری ۷۴۶ مگاهرتز و توان محاسباتی ۳۳۰. گیگافلاپس مصرف می بطی ء کنترلر حافظه ی این تراشه از حافظه های چهار کاناله ی LPDDR4X با.مجموع پهنای باند ۲۹ ۸ گیگابایت بر. وقت پشتیبانی می درنگ واحد پردازش هوش مصنوعی این تراشه طی شرکت مستقیم های سیلیکون و شرکت Cambricon Technologies.با نبوغ اجرای ۱ ۹۲ تریلیون عملیات در هر.

ثانیه تولید می شود آخرین خراش ی درفش دار های سیلیکون، محصول Kirin 980 است که برای اولین بار درون میان پردازنده های موبایل با فناوری جدید ۷ نانومتری باهم اتحاد کردن. TSMC تولید می شود تو این تراشه از سه کلاستر متفاوت در چینش هسته های. پردازنده مصرف شده است بر این اساس ۲ هسته ی Cortex.A76 با فرکانس ۲ ۶ گیگاهرتز، ۲ هسته ی دیگر با همین معماری.اما با بسامد ۱ ۹۲ گیگاهرتز و ۴ هسته با معماری Cortex A55.با تناوب کاری ۱ ۸ گیگاهرتز و روزی وری توانی اوج کلکسیون ی پردازش مرکزی این خراش. را لباس داده است هسته های Cortex A76 برای مقدماتی بار در این پردازنده ی موبایل تک کاربرد راحتی گرفت و این همچنین رکورد دیگری برای این تراشه. به شمار می جوی این هسته ها از نظر تئوری امکان دستیابی.بوسیله سرعت کلاک ۳ ۳. گیگاهرتز را دارا است شاخه هسته هایی با این معماری به دو کلاستر مجزا با فرکانس متفاوت در تراشه ی پرچم دار های سیلیکون، از سویی باعث حفظ کردن عملکرد می شود و از طرفی میزان مصرف کارمایه مجموع هسته ها. را کاهش می دهد با این چینش، وظایف نسبتا سنگینی که پردازش آن ها به بهترین هسته ها بسته نمی شود، برای انجام بوسیله آخرین هسته های ممکن همچنین سپرده نمی شوند و گزینه ای بخاطر پردازش این وظایف با سطح عملکرد متعادل و سرعت بسیار بیشتر نسبت به هسته های کوچک. در دسترس خواهد بود بدین زیبایی سرعت اجرای اپلیکیشن ها با کاستی محسوسی رو.



به رو نخواهد شد های سیلیکون با تعبیه ی واحد DynamIQ درکنار هسته های پردازنده، وجهه می بطی ء که این دو کلاستر هسته ی قوی تر به انتزاعی نیاز، برای اجرای وظایف متناسب. داخل دسترس قرار گیرند هر یک از هسته های Cortex A76 داخل این پردازنده بوسیله ۵۱۲ کیلوبایت حافظه کش سطح ۲ دسترسی دارد و این میزان برای هسته های کوچک Cortex A55 به ۱۲۸. کیلوبایت تقلیل می یابد بنا به گفته ی هواوی، پردازنده ی Kirin 980 سطح عملکردی تا ۷۵ درصد بهتر از تراشه ی نسل قبل خویشتن دارد و در عین حال میزان توان مصرفی را به واسطه ی فناوری ساخت فشرده نم ۷ نانومتری تا ۵۸.

درصد کاهش می دهد آخرین خراش ی درفش.دار های سیلیکون ۶ ۹ میلیارد ترانزیستور را تو تراشه.ای به مساحت ۷۴ ۱۳ میلی متر. مربع جای داده است این مغز.در مقایسه با ۴ ۳ میلیارد ترانزیستور جای محزون داخل تراشه ی A11 بیونیک و درون فضای.بزرگتری بوسیله مساحت ۸۷ ۶۶ میلی متر مربع، مشعر از فایده چشمگیر فناوری ساخت بر مشخصات و سطح.



عملکرد یک خراش است های سیلیکون در تراشه ی Kirin 980 از پردازنده ی گرافیکی Mali G76 با معماری. ARM کاربرد کرده است تناوب کاری این پردازنده ۷۲۰ مگاهرتز و.توان محاسباتی آن ۴۹۸ ۶ گیگافلاپس است که تا ۴۶ درصد سطح عملکرد گرافیکی این پردازنده را نسبت به Kirin. 970 بهبود می بخشد هواوی داخل این پردازنده از دو واحد ادراک مصنوعی NPU استفاده کرده که این کود همچنین با مشارکت Cambricon. Technology ساخت می شود هواوی پهلو این باور است که واحد پردازش تندخو دوگانه و نسبتا حجیم خراش ی درفش دارش، سطح عملکردی تا ۱۳۶ درصد بهتر از نسل قبلی خود دارد و کاربرد توان خراش را تا ۸۸. درصد کاهش می دهد مدیاتک

و پردازنده های Helio مدیاتک یک همدستی ترقی دهنده ی نیمه هادی تایوانی است که بوسیله فقره تولید خراش هایی در حوزه ی ارتباطات بی سیم، تلویزیون های با وضوح بالا، گوشی های هوشمند، تبلت ها و کامپیوترهای هیبریدی، جهیز های مکان یابی و محصولات چند رسانه. ای مصرفی می:پردازد مقاله ی مرتبط راهنمای دامنه بوسیله قدم پردازنده های موبایلمدیاتک بهترین پردازنده های موبایل خود را با عناوین سری درفش دار Helio X، سری میان رده ی Helio P و سری A پایین رده ی Helio A تولید و روانه ی بازار. گوشی های هوشمند می نرم با وجود آنکه درون محصولات شهرت آشنا و قدرتمند این روزهای بازار گوشی های همراه از خراش های مدیاتک کمتر استعمال می شود، این همدستی همچنان نقش مهمی در راسته تراشه. های موبایل ادا می بطی ء بنا به آمار در دسترس فقط در سال ۲۰۱۸ یک و نصف میلیارد دستگاه هوشمند پرتابل فراهم به تراشه های مختلف مدیاتک روانه ی بازار شده و در سه ماهه سومین سال ۲۰۱۷ سهم این باهم اتحاد کردن از میدان گوشی های هوشمند جوان.  پیاده شدن ۱۴ درصد بوده است پردازنده های موبایل درفش دار این انبازی از سری Helio X نیز در فداکار وسیله های همراه هوشمند. تک کاربرد راحتی گرفته است پردازنده های موبایل مدیاتک عموما محصولاتی چند هسته ای بر.



محور ی معماری ARM است پیشرفته ترین تراش ی موبایل مدیاتک پردازنده ی ۱۰ هسته ای Helio X30 است که با فناوری ساخت. ۱۰ نانومتری تولید می شود این پردازنده مجهز به ۲ هسته ی.Cortex A73 با فرکانس ۲ ۵ گیگاهرتز، ۴ هسته ی.Cortex A53 با فرکانس ۲ ۲ گیگاهرتز و سرانجام ۴ هسته ی Cortex A53.با فرکانس متعادل. برنده ۱ ۹ گیگاهرتز است پردازنده ی-گرافیکی این خراش محصول 7XTP MT4 شرکت PowerVR با. تناوب کاری ۸۰۰ مگاهرتز است این تراشه در سه گانه ماهه ی.

دوم سال ۲۰۱۷ معرفی شد مدیاتک می گوید تراشه پرچم دار Helio X30 با چینش هسته های پردازنده اش در ۳ کلاستر، سطح عملکردی تا ۳۰ درصد بهتر از تراش ی ۲۰ نانومتری Helio X20 دارد و تا ۵۰ درصد. انرژی کمتری مصرف می بطی ء X30 تو گوشی هوشمند Meizu Pro.

7 به امر رفته است تراشه ی Helio X30 در مقایسه با پرچم داران متاخر شرکت های سامسونگ، کوالکام و هواوی. حرف چندانی برای گفتن ندارد این تراشه حداکثر سطح عملکردی درون حد و اندازه ی محصول. ۱۰ نانومتری اسنپدراگون ۸۳۵ دارد تو مقایسه این دو محصول، خراش ی مدیاتک از برخی جهات بسان سرعت کلاک و تعداد هسته های پردازنده ی مرکزی بهتر از پردازنده ی کوالکام عمل می کند، اما از دید پردازش محتوای گرافیکی از محصول. شرکت آمریکایی تعاقب می ماند مقایسه بهترین پردازنده های موبایل:شرکت های مختلفمقاله های مرتبط مقایسه اسنپدراگون 855 با A12 بایونیک،

کرین 980 و اکسینوس 9820 در پایان این مقاله می خواهیم مقایسه ای میان پردازنده های موبایل پرچم دار مصنوع شده توسط. تراشه سازان متنوع داشته باشیم از مجموع آنچه گفته شد، برمی آید که خراش های متنوع به دلیل تباین در معماری هسته ها، پیکربندی هسته ها، فناوری ساخت، نوع پردازنده های گرافیکی، جنس و سرعت حافظه ی قابل پشتیبانی، نحوه ی برقرای ارتباطات تویی در تراش و بسیاری پارامترهای دیگر با هم فرق ها خواه شباهت هایی دارند و بنابراین نمی قابلیت بوسیله راحتی این پردازنده ها را از نظر سطح عملکرد و سرعت. اجرای وظایف رتبه بندی کرد امروزه با وجود بطی ء افزارهای بنچمارک قدرتمندی بسان Antutu و Geecbench می نبوغ از جهات گوناگون، پردازنده های خراش سازان مختلف. را با یکدیگر مقایسه کرد وب سایت فناوری Techcenturion با درنظرگرفتن نتایج این بنچمارک ها و نیز با لحاظ کردن سطوح عملکرد پردازنده های موبایل مختلف داخل دنیای اصلی و گیمینگ، این تراشه ها را رتبه بندی کرده است که درون عاقبت به تذکر رتبه بندی پردازنده های پرچم دار از نگاه.این سایت بس خواهیم کرد رتبهنام پردازندهشرکت سازندهگوشی هوشمند میزباننمره ی اکتسابی1A12 BionicاپلIphone (XS)Max1462Snapdragon 855کوالکامSamsung Galaxy S10 (US)1443Exynos 9820سامسونگSamsung Galaxy S10 Global 1404Kirin 980های سیلیکونHuawei Mate 20 Pro1375Apple A11 BionicاپلiPhone X1306Snapdragon 845کوالکامOnePlus 6T1277Exynos-9810سامسونگSamsung Galaxy-Note 91258Snapdragon 730Gکوالکام 1249Snapdragon 730کوالکام 12310Kirin 970های:سیلیکونHuawei Mate 10 Pro121بیشتر بخوانید اینتل دودمان متاخر پردازنده های Xeon W با معماری Cascade Lake را معرفی کردنتایج بنچمارک پردازنده ۱۰ نانومتری Ice Lake اینتل؛ عملکرد علو العاده تراشه گرافیکیگوشی های هوشمند با دوربین کوچکتر نمایشگر امسال به راسته ارائه نمی شوندنسل چهارم PCIe بوسیله مادربردهای نسل قبل AMD راه نمی یابدنتایج بنچمارک پردازنده ی Ryzen 5 3600 افشا
چنانچه نوک تیز مرطوب در این راستا اقدام نشود، نمی توان اقدامات عمرانی را تو توس به درستی پیش برد. رئیس حلقه توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد از ضرورت احیای هویت مغفول مانده مشهد و ثبت ملی توس گفت. «مسعود ریاضی» داخل جلسه خبری با محوریت توسعه و عمران توس پیش روی کرد: با وجود تاکید پیشگام معظم قیام اسلامی از ۲۳ سال گذشته بخاطر احیای توس، این منطقه طرح شهری جامع و تفصیلی ندارد و این امر باعث خلق چالش برای هر طرح و اقدام عمرانی می شود. ثبت جهانی توس

وی با بروز امیدواری در خصوص ثبت جهانی توس به همشهری گفت: استاندار دستور پیگیری ثبت جهانی توس را داده است و خوشبختانه میراث فرهنگی همچنین تو این زمینه ورود کرده و خلال جلساتی که بوسیله زودی خواهیم داشت، مقدمات فرمان مجهز می شود.  ریاضی با بیان این که برای احیای توس باید در ۲ مملکت عمرانی و فرهنگی به طور جدی کار شود، بیان کرد: یکی از مشکلات در حوزه عمرانی این است که توس فاقد طرح های جامع و تفصیلی شهری است و از سال ۹۲ که به مشهد تعلق گرفته خلال هر رفتار با چالش مواجه شده است.  

رئیس کانون توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره بوسیله این که با ادخال شورای پنجم، اقدامات انجام شده بخاطر احیای توس شدید تر ردیابی شد، نشانی کرد: با تشکیل کمیسیون توسعه و عمران داخل شورای پنجم طرح راهبردی توس در اداره بی مو راه و شهرسازی به دست وکیل بسته و جلسات متعددی بوسیله این منظور برگزار 
شد.وی امتداد داد: زمستان سال گذشته این طرح در کمیسیون ماده ۵ استانداری به قبول رسید و اردیبهشت امسال نیز به تهران ارجاع شد.

غرض گرفته شد که در جلسات تخصصی برنده و متوالی و پس از سال ها طرح راهبردی توس بوسیله ثمر برسد. ریاضی با اشاره به این که طرح تفصیلی نباید عجیب خمود شود و شهرداری بخاطر تهیه آن پیشگام شده، عنوان کرد: یکی از قفل های اساسی، طرح راهبردی است که باید منبسط شود. از طرفی با توجه به این که توس ظرفیت تنخواه گذاری بالایی دارد، این امر نیازمند وجود طرح شهری است. باغ ۷ هکتاری

رئیس حلقه توسعه و عمران توس شورای اسلامی دهات مشهد پروژه جلوخان را اقدامی دانست که دیوار ابکی بین مدیریت شهری و میراث فرهنگی را فروریخته است. وی افزود: در این پروژه یک باغ به مساحت ۷ هکتار ۲۶ آبان ۹۷ کلنگ زنی و کمی از آن ۲۵ اردیبهشت ۹۸ باز کردن شد و امید است تا آخر تابستان بقیه کارهای آن بوسیله فرجام برسد. ریاضی از پردیس توس به عنوان بزرگ ترین پروژه مطالعاتی شهرداری صیت برد و گفت: یکی دیگر از پروژه های این منطقه احداث پردیس حدفاصل رودخانه کشف رود تا جلوخان به مساحت ۳۰ هکتار است که با در نظر گرفتن همگی مسائل کارشناسی جانبی ادا خواهد شد. وی بیان کرد: طرح های عمرانی آغاز شده و تو بخش فرهنگی نیز تلاش های خوبی صورت گرفته است. به جز ۲ تندیس نصب شده ابتدای ورودی شهر توس، گمارش و تاسیس ۶ تندیس دیگر بخاطر محوطه جلوخان در نظر گرفته شده که کارهای مقدماتی آنها در حال عمل است.

رئیس کمیسیون توسعه و عمران توس شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص اعتبارات و هزینه پروژه های مرتبط با احیای توس توضیح داد: داخل سال جاری بخاطر پروژه های مطالعاتی توس ۳ میلیارد و ۲۰۰ هزاره تومان اعتبار پیش بینی شده است. برای اجرای پروژه جلوخان نیز سال گذشته ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که ۹ میلیارد تومان آن خرج شد و ۶ میلیارد تومان ابدی مانده نیز تو بودجه امسال بخاطر بوسیله دشت الحاق پروژه در نظر گرفته شده است.

وی افزودن کرد: برای سایر پروژه های عمرانی و فرهنگی توس ۱۸ میلیارد تومان درون بودجه امسال پیش بینی شده و چنانچه لول این قطار شتاب گیرد، به اعتبار و بودجه بیشتری نیاز است. در حال حاضر همه چیز روی کاغذ است و در صورت عملیاتی شدن، هزینه بیشتری می طلبد، اما نگرانی ما خرج نیست بلکه در صورت تامین بودجه کافی هم، جایی بخاطر هزینه کردن آن نداریم زیرا طرح و مصوبه ای در توس وجود ندارد.  این مسئول با اشاره به قرار داشتن آرامگاه بسیاری از مفاخر داخل قبرستان سفالقان بیان کرد: یکی از اقدامات ساخت موزه مفاخر در این گورستان است که نمادهایی در رابطه با این مفاخر در ارسی به عرضه گذاشته شده است. آثار باقیمانده در هارونیه همچنین به این ملکی منتقل و از آنها نگهداری می شود.
بوسیله گزارش ایرنا، اواخر سال گذشته هیئت دولت مصوبه ای برای حمایت از دوسالانه شدن مدت قراردادهای اجاره داشت و این مصوبه که در زمان حضور عباس آخوندی به عنوان وزیر درون وزارت طرز و شهرسازی در خرداد ماه سال گذشته تهیه شده حیات مراحل مقبول را درون نصیب و قسمت طی کرد، ولی بعد از آن معلوم نشد که چرا بوسیله صحن علنی کمیسیون نرسید و نتوانست عنوان قانون را به خویشتن گیرد؟

مصوبه دوسالانه شدن قراردادهای اجاره که با ترانه زنهار از حقوق مستأجران برای ابتدایی وعده در سال گذشته مطرح شد، کمال مطلوب خویشتن را خاتمه دادن به آسیب هایی دانست که مستأجران از یکساله بودن قراردادهای کرایه با آن محسوس می شوند.

براساس لایحه مزبور، صاحبخانه ها تو سال دوم کرایه واحد مسکونی می توانند ۱۰ درصد به سقف دربست نرخ بیافزایند و در غیر این صورت، آنها تحت پیگرد عرفی راحتی می گیرند، مگر آنکه توافقی بین موجر و مستأجر انجام شده باشد.

اکنون یکسال پس ازآن از تصویب لایحه بلاتکلیف دولت در حمایت از دوسالانه شدن قراردادهای اجاره؛ پیشنهاد جدید وزارت راه و شهرسازی برای ساماندهی میدان اجاره مسکن با عنوان جدیدی در هیئت دولت تو حال بررسی است.

اکنون پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی که براساس آن مدت قرارداد کرایه از ۲ سال اندک نبوده و همچنین افزودن دربست مقدار بیش پر حرارت از نرخ رشد کرایه بهای اعلامی از سوی «کمیته ملی تعیین ارزش اضافه کرایه ارزش» نباشد، موجرین در طول مدت کرایه از ۱۰۰ درصد عوارض پیاده شدن درآمد املاک، معاف می شوند در قالب لایحه «ارامش تبصره ۱۱ ماده ۵۲ قاعده عوارض های یمین» اکنون برای بررسی و گذراندن مراحل عرفی به هیئت وزیران ارائه شده است.

برپایه این لایحه مالکان مجتمع های مسکونی که دارای سه واحد استیجاری و یا بیشتر هستند با احترام گذاردن الگوی استعمال مسکن بنا به اخبار وزارت نحو و شهرسازی ساخته شده یا می شوند و یا درآمد هر شخص ناشی از اجاره واحد یا واحدهای مسکونی در تهران تا مجموع ۱۵۰ مترمربع و در سایر شهرها تا مجموع ۲۰۰ مترمربع زیربنای مفید، تو کشش مدت اجاره از ۱۰۰ درصد مالیات بردرآمد املاک اجاری معاف می شوند، مشروط بر آنکه میزان اضافه کرایه بها بیشتر از مقدار رشد دربست بهای اعلامی از لفظ «کمیته ملی گلچین نرخ افزایش اجاره بها» نباشد. اعضای کمیته متشکل از نماینده کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، نماینده کمیسون صرفه جویی مجلس شورای اسلامی، پاسبان وزارت طرز و شهرسازی (رئیس کمیته)، نماینده وزارت امور اقتصادی و مایملک (سخن سنج کمیته)، نماینده شورای ممتاز استان ها، نماینده اتحادیه مشاورین املاک، پاسبان دادستانی کل کشور، پاسبان بانک مرکزی و پاسبان سازمان پناه از کاربرد کندگان و تولیدکنندگان است.

همچنین حداقل مدت اجاره در قرارداد کرایه واحد مشمول معافیت در هر بار کم از ۲ سال نباشد جز اینکه مستأجر خواستگار تمدید نشدن مدت پیمان نامه اجاره باشد و نیز یک نسخه پیمان نامه اجاره (اعم از رسمی یا تنظیم شده در بنگاه معاملات املاک) در زمان عرضه اظهارنامه مالیاتی بوسیله موسسه امور مالیاتی مربوطه ارائه شود.

یکی از مستأجران درون گفت وگو با ایرنا در رابطه با مزایای ۲ ساله شدن قراردادهای اجاره گفت: اجرای این لایحه موجب می شود تا مستاجرین اطمینان خیال بیشتری داشته باشند که صبر نیست هزینه های جابجایی اعم از نقل و انتقال و لوازم شوهردار را در یکسال آینده داشته باشند.

وی گفت: سالیانه با افزایش بهای کرایه بناء روبرو هستم و زمانی که تقاضا زیاد است، صاحب ساختمان ها اجاره بها را بیشتر از ارزش متعارف گلچین می کنند و این مشکلی جدی پیش روی اجاره نشینان است.

همچنین یک زیتون کبیر در یک بنگاه املاک بوسیله خبرنگار ما تشریح دادند که هیچگاه نهادی تو کشور حیات ندارد تا در شالوده ارزش گذاری تو بخش ساختمان مداخله داشته باشد و از سوی دیگر هیچ نظارتی توسط نصیب و قسمت بر قیمت اجاره خانه عمل نمی شود و مستأجران مرتب درون مقابل این عموم راحتی می گیرند که قیمت دلار افزایش یافته و این مبنایی برای افزایش دربست خانه می شود.

مردجوان که از مدت زمان ازدواجش کمتر از تعداد انگشتان یکدست سپری شده، افزود: استاندارد حقوق ماهیانه ام از سال گذشته تاکنون کمتر از ۲۰ درصد افزودن شده و این درحالی است که صاحبخانه ها بدون داخل نظر دریافت این فاکتور به اضافه افزون بر این میزان می اندیشند..
سامسونگ پس از چند سال توانست اکوسیستم هماهنگی را تشکیل دهد. اکوسیستم سامسونگ دامن عنوان SmartThing باعث شده است رنج قابل توجهی از مایه های سامسونگ با یکدیگر وابستگی بهتری پیدا کنند تا درنهایت این کاربر نهایی باشد که بتواند بهینه استفاده را از آن ببرد. داخل شروع گجت های سامسونگ با برند Gear عرضه شدند اما درون حال حاضر برای هرچه بهتر مدال دادن اکوسیستم سامسونگ با برند Galaxy عرضه شده اند. از Galaxy Buds که به عنوان نسل متاخر Gear IconX شناخته می شود تا Galaxy Watch که دوده متاخر شایسته کردن های سامسونگ پس از Gear S3 است، همگی هماهنگی بسیار خوبی را میان این گجت ها نشان می دهد.

درون دنباله به سراغ بررسی ویدیویی از گلکسی بادز و گلکسی واچ می رویم:



تماشا در آپارات | سیاحت در یوتیوب | تماشا تو IGTV (بوسیله زودی)

بوسیله زودی تجسس متنی از این دو گجت منتشر می شود. نظر شما در مورد این گجت ها چیست؟

قیمت به روز، مشخصات متخصص و هر اطلاعاتی که برای فروش ارزان و آگاهانه ی شایسته کردن هوشمند نیاز دارید را در بسرنوشت شوم دچار کردن محصولات زومیت بیابید. تو این بخش، علاوه پیاده شدن مشخصات فنی نکته سنج و پاسخ به سوالات شما، امکان مقایسه ی دو خواه چند محصول درکنار گالری تصاویر رسمی محصولات دردسترس شما خواهد بود.قیمت و مشخصات متخصص گلکسی واچبیشتر بخوانید:نوت بوک 7 سامسونگ با پردازنده نسل هشتمی اینتل و طراحی مشابه مک بوک پرو معرفی شدگلکسی نوت 10 با سرعت شارژ ۴۵ واتی عرضه می شودIDC: با بود رشد ۲۸۲ درصدی ارائه گجت های پوشیدنی هواوی، میدان در مشت اپل استگلکسی نوت 10 بدون جک هدفون و دکمه فیزیکی معرفی می شودگوشی سامسونگ گلکسی A10e با تراش ی اکسینوس و ۲ گیگابایت رم در گیک بنچ دیدن شد
سخنگوی اورژانس مجارستان اخبار کرده است، تاکنون دست اندک ۷ نفر از سرنشینان این سفینه که گردشگرانی از اکراه جنوبی بودند، کشته شده اند.

این قایق درون معاشرت لنگرگاه پارلمان مجارستان حیات که چهارشنبه شب ۸ خرداد (۲۹ مه) با قایق کروز بزرگتر درون دانوببرخورد کرد.

به گزارش منابع خبری، گرایش کمی بخاطر یافتن دیگر بازماندگان وجود دارد.
ASASASسالHAROOOONHAROOOONHAROOOON ها است که فضانوردان بخاطر عدول کردن بوسیله هوا باید از وضعیت جسمی و روحی اختصاص ای برخوردار باشند؛ اما سرمایه داری درون حال تغییر این مسیر است. به زودی، افراد ثروتمند می توانند به فضا بروند و با دگرگونی تعریف ها، پیش شرط های سلامتی و اقدامات پزشکی هم تغییر خواهند کرد. هنوزهم حاجت به روشی مناسب بخاطر ارزیابی مصونیت آدم و استقامت آن احساس می شود؛ ولی متخصصان کنترل کمی روی افراد دارند.

گروهی از متخصصان پزشکی فضایی در مقاله ای تازه، چندی از ابعاد رادیکال و حراست های پزشکی در سفرهای فضایی را بازنگری کردند. جان استپانک، فیزیک دان و متخصص پزشکی فضایی در کلینیک مایو و مؤلف مبصر این مقاله می گوید:در طول تاریخ، پزشکان فضایی فقط وظیفه ی علاج و گزینش مجموعه ی محدودی از فضانوردان را برعهده داشته اند. افرادی که از سلامت و تناسب جسم مناسبی برخوردار هستند، استرس کمی دارند و به طورکلی به مصیبت خاصی مبتلا نیستند.

بااین حال، وقتی مناظره گردشگری فضایی مطرح می شود، ضمانتی برای هیچگاه کدام از اولویت های پزشکی بود ندارد. بوسیله طورکلی، ثروت هسته ی حقیقی گردشگری فضایی است که اجازه می دهد انحصاری بدون حاجت به آموزش و نظارت های مستمر و انفراد بوسیله برنامه های فضایی دولتی، بوسیله فضانورد تبدیل شود.



فضاپیمای زیرمداری ویرجین گلکتیک ۲۲فوریه ی۲۰۱۹ دومین جنین بوسیله فضا پرتاب شد.

ناسا افراد مبتلا بوسیله مصیبت های فیزیکی یا روحی را مفت سفرهای فضایی نمی داند. ریچارد اسکورینگ، جراح مرکز فضایی جانسون ناسادر تگزاس می گوید:مسئله ای که استپانک به آن رمز می کند و البته غلام بی آرامی آن را تأیید می کنم، آسیب شناسی فضانورد داخل ناسا است و این اقدامات پیشگیرانه، پیچیدگی فرایندهای پزشکی درون طول سفرهای فضایی را کاهش می دهند.مقاله های مرتبط:اسپیس ایکس می تواند با گردشگری فضایی، بودجه پروژه های مجلل خود را فراهم کنداقامت در هتل فضایی چگونه است؟

با وجوداین، گردشگران فضایی این مراحل را هنگام نمی کنند. به باور ی اشلی شو، کارشناس توان بخشی، پزشکی فضایی می تواند دیدگاه پزشکان را تحول دهد و مقاله های این چنینی مبنا را برای اقدامات آینده فراهم می کنند. این مقاله بی آرامی مانند دیگر مقاله های مربوط به حوزه ی پزشکی فضایی، بوسیله ناسازگاری بدن افراد با سفر فضایی و پیامدهای آن اشاره می یواش. بوسیله اعتقاد شو، پزشکی فضایی با وضعیت متفاوت روبه رو نشده است. او می گوید:فضانوردانی که برای مأموریت های فضایی انتخاب می کنیم، بهترین و متناسب ترین بدن ها را دارند؛ ولی در گردشگری فضایی، تمام افراد بی نقص نیستند. ما معمولا شرایطی برای فضانوردان بی نقص در نظر می گیریم و براساس آن ها، فضانورد استخدام می کنیم.



تیم پیک، فضانورد بریتانیایی، در ایستگاه فضایی آزمایش بینایی خود را ارتکاب می دهد. سلامت چشم یکی از معیارهای بنیانی برای تأیید صلاحیت فضانوردان تو مأموریت های فضایی است. تاکنون چه افرادی به هوا رفته اند؟

تاکنون، تقریبا ۶۰۰ نفر بوسیله سفرهای فضایی رفته اند؛ اما عزب هفت نفر از آن ها مشتریانی بوده اند که برای این طور سفری پول صیقل کرده اند. هزاران نفر هم داخل پروازهای سهموی بوسیله صورت مختصر شرایط جاذبه ی صفر را تجربه کرده اند. امروزه، شرکت های متعددی از اسپیس ایکس و ویرجین گلکتیک و بلو ارجین مبتلا پروگرام ریزی بخاطر توسعه ی گردشگری فضایی هستند.

بوسیله دلیل افزایش این گرایش، استپانک و همکارانش پژوهش های علمی خود را آغاز کردند و برای این کار از خلاصه ی پژوهش های قبلی بی آرامی دستیار گرفتند. تو این پژوهش، آن ها هشدارهای پزشکی لازم برای سفرهای فضایی را گردآوری و گوناگون ریسک در سفر های فضایی ازجمله پروازهای زیرمداری تا مأموریت های بلندمدت میان سیاره ای را دسته بندی کرده اند.

هنوز استفسار های بی پاسخ زیادی درباره ی پروازهای فضایی کامل مدت در جاذبه ی ناچیز و آثار آن بر بدن مردم بود دارد. هیچگاه کدام از فضانوردان ناسا یک سال متوالی در هوا نمانده اند و عزب سه نفر بیش از ۲۰۰ روز در مدار مانده اند؛ اگرچه کریستینا کوچ هنوزهم درون رله فضایی اقامت دارد.

با طولانی این ها، ممکن است پروازهای معمولی گردشگری فضایی فقط چند دقیقه طول بکشند؛ بنابراین، پیامد و خطر آن ها برای بدن مردم کمتر است. بوسیله هرحال، این فرضیه هنوز در اندازه تئوری است و استپانک و همکارانش به داده های بیشتری برای بررسی صحت فرضیه هایشان نیاز دارند. گفتنی است معاینه آن ها ۱۴مارس۲۰۱۹ در مجله ی پزشکی نیوانگلند منتشر شد.



ریچارد برانسون، مؤسس ویرجین گلکتیک، امیدوار است اولین پروژه ی گردشگری فضایی را داخل ژوئیه عملی نرم.

استپانک می گوید:آنچه با شما در میان می گذارم، مقایسه است؛ بجای داده های واقعی زمانی به دست می آیند که گردشگران واقعا به فضا بروند. از دیدگاه من، تنها پاسخ صادقانه این است که این سفر بخاطر اغلب افراد سفری امن خواهد بود.

استپانک گوناگون مشکلات تصعید تو سفرهای زیرمداری را وارسی کرده که عبارت اند از: اضطراب، بیماری لول (نوعی بغرنج شنوایی)، صداهای بلند، فضاهای کوچک و نیروی گرانش (G-G force، اندازه گیری واحد نیرو به ازای هر واحد منکر که درنهایت مفهوم وزن را به حیات می). آورد مؤلفان بخاطر این استیناف از نتایج سه بررسی وزارت هوانوردی فدرال غصه استعمال. کردند براساس این بررسی، چهارپنج نفر از افراد معمولی داخل محدوده ی سنی ۱۹ تا ۸۹ سال می توانند نیروهای گرانشی در سفرهای زیرمداری را طاقت.کنند طولانی ترین پیشگاه مستمر انسان داخل فضا کمتر از ۲۰۰ روز بوده

است البته در این پژوهش، شریک شدن کنندگان زمین را ترک نکردند؛ اما درون گذشته، افراد عادی هم بوسیله فضا رفته. اند گرچه تعداد گردشگران فضایی تاکنون بسیار کمتر بوده است، اغلب آن ها پس از سفر، با مشکلاتی مثل کاهش بینایی و مشکلات ریوی روبه رو.

شدند بسیاری از گردشگران هم شرایط جاذبه ی صفر را در پروازهای سهموی امتحان کرده. اند به لطف همکاری ZERO G، بیش از ۱۵ هزاره مسافر ازجمله استیون هاوکینگ چنین شرایطی را تجربه کرده. اند به گفته ی میشل پیترز، رئیس پژوهشی و آموزشی ZERO G، شرکت او از راه هواپیماهای مسافربری تجاری تقلید می کند؛ ازاین رو، مسافران بوسیله تأیید پزشک نیاز دارند و در هر پرواز، مجموعه ای از خدمه با تسلط های ضروری جناب. دارند البته یک تیم پزشکی هاوکینگ را در این سفر وحدت می کرد؛ ولی مسافران دیگر باید توصیه نامه ی پزشک خویشتن را داشته باشند که برعهده ی همکاری.



زدودن استیون هاوکینگ فیزیک دان درون طول تصعید سهموی-G ZERO G در سال ۲۰۰۷ وضعیت بی وزنی را. تجربه کرد گردشگری فضایی چگونه

خواهد بود؟ براساس یکی از فرضیه های استپانک و همکارانش، انبازی های گردشگری فضایی احتمالا برای پروازهای چنددقیقه ای پزشک اختصاص نمی دهند؛ زیرا مدت این پروازها تا اینکه در شرایط اضطراری غم برای مداخله ی پزشکی بسیار. کوتاه است البته، این بوسیله انتزاعی بی گدار به آب کوفتن نیست؛ بلکه مسافر ان باید برای این تجربه.

آماده شوند اریک استالمر، رئیس سندیکا ی سفرهای (فضایی تجاری گروهی متشکل از متجاوز از ۸۰ موسسه متمرکز بر)پروازهای تجاری ، سفرهای فضایی برای گردشگران معمولی را با تجربه هایی متشابه روبیدن به کوه اورست یا همدستی تو دو ماراتن مقایسه می کند و می گوید بهتر است همکاری کنندگان در بهترین وضعیت فیزیکی.

امکان پذیر باشند امروزه، هیچ عرفی شرکت های گردشگری فضایی را به تنظیم طریق یا پیش مقاطعه صلح و صفا برای پذیرش مسافر ملزم. نمی درنگ این شریک ها صرفا قراردادی دراختیار خریدار قرار می دهند که در آن، مشتری خطرهای تصعید را. می پذیرد هرچند اسکورینک رمز می کند دانشمندان تمام خطرها، به اختصاص خطرهای مربوط بوسیله فضانوردان معمولی را شناسایی.نکرده اند سفرهای فضایی بوسیله افراد مبتلا به اختلال های روحی سفارش

نمی شود به اعتقاد ی استالمر، باید دلربایی آموزش فضانوردان را افزایش داد و به گردشگران کمک کرد از پیامدهای سفرهای فضایی پهلو بدن خویشتن و کنترل شرایط اضطراری. آگاه شوند استالمر برنامه ی ویرجین گلکتیک برای آماده سازی گردشگران فضایی را نمونه ای از برنامه های آموزش امن به گردشگران. می داند زیبنده تذکر است ویرجین گلکتیک مشغول آماده سازی سفرهای تجاری با بلیت ۲۵۰ هزار دلاری است که صدای زیر مردانه می جوی تو سال جاری.

فاتحه شود بااین حال، احتمالا قبل از تصعید شروط این چنینی بخاطر گردشگران: گذاشته شود آزمایش چند مایه مهم بدن و نمونه برداری از شرایط مختلف گرانشی و درک شرایط و. اقدامات اضطراری بدین ترتیب، گردشگران سفر فضایی بهتری را تجربه خواهند کرد؛ البته به باور ی اسکورینگ، داخل سفرهای فضایی کوتاه مدت و زیرمداری احتمالا مشکلی پیش.

نخواهد آمد با افزایش تعداد گردشگران فضایی، اطمینان پزشکان از ارزیابی های خطر داخل پروازهای گردشی افزودن. خواهد یافت استپانک:می گوید هرچقدر داده های بیشتری داشته باشیم، پایگاه داده و شواهد تصمیم گیری نیز افزایش. خواهد یافت داخل حال حاضر، داده ای نداریم و اغلب داده ها محدود به سفرهای فضایی مداری و آزمایش های.

پرواز هستند با فرستادن افراد متنوع دارای سوابق پزشکی انواع به خارج از مدار زمین، همه چیز تغییر می بطی ء و پزشکان می توانند اطلاعات اضافی درباره ی فایده بدن آدم به سفرهای فضایی به. دست آورند مارش کوتینو، مشاور پزشکی سابق ناسا است که درون G پروازهای ZERO G. شرکت کرده است وی دراین:باره می گوید یکی از دوست داشتنی ترین نکات درباره ی اکتشافات پزشکی، اطلاعات یدکی است که از وضعیت بیماری افراد در هوا های مختلف به.دست می آید چه افرادی نباید هرگز

به فضا بروند؟ گاهی اوقات تعدادی ویژگی های پرواز هرگز از بین نمی روند و استثنا از هزینه های سرسام آور، برخی افراد نمی توانند ترس خود را. از بین ببرند وقتی مباحثه پروازهای زیرمداری و کوتاه (مطرح می شود نوع پروازی که مشارکت های گردشگری فضایی در حال فراهم به)ظهر آن هستند ، نگرانی کارشناسان فضایی حزن کاهش.

پیدا می کنند یکی از مشکلات به خطرافتادن اعضای خطیر مثل قلب و کبد ها و تا اینکه. استوانه فقرات است بیماری ها و پیش نیازهای سلامتی در محیط لزوما با مصیبت ها و خطرهای. زمینی مساوی نیستند برای مثال، دیابت خواه کلسترول بالا برای پروازهای فضایی بغرنج ساز نیستند؛ اما پرداخت پول صرفا به معنی داشتن شرایط متناسب با. سفرهای فضایی نیست:اسکورینگ می گوید این پروازها برای. همه مناسب نیستند تنها داشتن پول و ثروت زیاد به این معنی نیست که می توانید از پسِ معیارها و فضا.

سفر فضایی بربیایید این روانی به اختصاص در سفرهای کامل تر چاکری می کند که به برگ. خاصی نیاز دارد مایه های پزشکی متعددی برای سفرهای فضایی ساخته شده اند که البته از جنس دستگاه های جاذبه ی خُرد نیستند و اندازه ی. بسیار اهمیت دارند بخاطر مثال، دستگاه های تهویه ماشین های بزرگی هستند که درصورت ابراز مشکل، شرایط تنفس را. آسان می سازند البته، ناسا هنوز چنین دستگاهی متناسب با سفرهای.



گردشگری نساخته است ناسا تو اواخر دهه ی ۱۹۵۰، ۱۱ مرد ناشنوای مادرزاد را برای آزمایش. پرواز استخدام کرد آن ها بوسیله دلیل ناشنوایی در طول پرواز به بیماری. لول دچار نشدند آینده

ی گردشگری فضایی در اواخر دهه ی ۱۹۵۰، ناسا ۱۱ مرد ناشنوای مادرزاد را برای کلکسیون ای از آزمایش های بیماری. حرکتی استخدام کرد مصیبت لول مشکل شنوایی متداولی است که معمولا در طول سفر با خودرو، قطار، جت و به ویژه جهاز. رخ می دهد در این بیماری، عدد با ستاندن سیگنال از گوش داخلی، چشم، عضلات و مفاصل حرکت را حس می درنگ و درصورت اخذ سیگنال غیرمنطبق، بیماری حرکتی. رخ می دهد برای مثال، چنانچه در اتوبوس به صفحه ی تلفن همراه خود خیره شوید، چشم شما روی شیئی ثابت متمرکز می شود؛ اما گوش داخلی حرکت را.

درک می کند البته، شعار ناسا از این آزمایش تدریس فضانورد نبود؛ بلکه هدف اصلی کاربرد از نتایج این آزمایش بخاطر پروازهای. فضایی آینده حیات از این مثال می توان درون اعلامیه سفرهای فضایی برای افراد ناشنوا خواه کم شنوا استفاده کرد و درنتیجه، درصورتی که طولانی مراحل به خوبی پیش بروند، می توان گردشگری فضایی. را گسترش رحم البته گمان خراب کارگر. هم وجود دارد:شو عقیده دارد من از این می ترسم که تعدادی افراد سودجو سفرهای فضایی را به عنوان روش درمانی به افراد.

معلول توصیه کنند درمقابل، همدستی های فضایی می توانند رویه متفاوتی اتخاذ کنند؛ مثلا می توانند طولانی شرایط را بپذیرند؛ اما از شرایطی امساک کنند که به خسارت شرکت. تمام می شود در این روش، معمولا تمایل کمتری به.

افراد کوفته دارند گردشگری فضایی معمولا با ایرلاین های تجاری مقایسه می شود و شو ناراحت. این روند است معمولا تو هواپیماها و فرودگاه ها، مردم می توانند درون راهروهای طولانی و پله ها و راهروهای باریک بین صندلی ها راه خود را پیدا کنند؛ اما بوسیله گفته ی شو، داخل سفر فضایی حتی نحوه ی سوارشدن بهفضاپیما.

هم شکوه دارد سپرده به شرایط همدستی های گردشگری و فضایی و امن و سربزرگی آن ها، مردم عادی می توانند از مرزهای. زمین خارج شوند به عقیده ی اسکورینگ، هیچگاه کدام از پزشکان سفرهای فضایی گردشی مخاطره های غیرمنطقی. را نمی پذیرند افزایش نظم به تجربه ی سیر بهتر کمک می یواش و پروازهای فردی و برنامه های. کلی بهتر است:استپانک می گوید وقتی راکت پرتاب شد، دیگر نمی توانید دست خویشتن را بالا ببرید و بگویید نظرتان. دگرگونی کرده است باید.تا آخر:بروید بیشتر بخوانید چرا فضانوردان آپولو ۱۰ موفق نشدند روی سطح ماه فرود: بیایند؟مهندسی-بی نهایت انرگیا بوران؛ پاسخ شرق بوسیله شاتل فضایی ناساانسان خواه ربات؛ ارزش کدامیک برای سفر بوسیله مریخ بیشتر است؟مقصد نهایی کاوشگرهای وویجر و پایونیر کجاست؟شاتل فضایی چلنجر؛ ضرب ای که ناسا
احتمالا تخم چیا را در فداکار نوشابه ها دیده اید. استفاده در نوشیدنی ها تنها بخشی از کابردهای متنوع این دانه های کوچک است. چیا گیاهی یک ساله است. برز چیا، پرکاربردترین مقدر شدن آن است. این روزها چیا را بوسیله نشانی غذایی با خاصیت درمانی می شناسند. برخی مدعی اند دانه چیا برای لاغری کم ارزش است. برای دانستن جزئیات این مطالبه با ادامهٔ این مطلب همراه بشوید.

حتما بخوانید:خواص بادیان؛ ۶ نفوذ درمانی و نحوه کاربرد آنخواص زنیان؛ ۴۵ واکنش این گیاه همگی فن حریفخواص رازیانه؛ با تمام خواص رازیانه بخاطر سلامتی آشنا شوید برز چیا چیست؟



چیا از خانوادهٔ نعناعیان و بومی ملک مکزیک است. چیا شبیه غلات کامل مصرف می شود، اما درواقع شبه غله است. یعنی این دانه های سرشار از کربوهیدرات در تیرهٔ گندمیان فراغت نمی گیرند. با قرارگرفتن دانه چیا داخل مایعات، ظرفیت آن اضافه می یابد و ژلی غلیظ تولید می کند. تخم چیا کمی از رژیم غذایی تمدن های آزتک و مایا (از تمدن های باستانی در آمریکای مرکزی) بوده است. ولی بعدها دانه چیا بوسیله خاطر مصرف درون تشریفات مذهبی، از رژیم غذایی سندیت حذف شد. درون طول قرن گذشته، توجه چندانی بوسیله بذر چیا نمی شد، اما تعدادی است که این برز مکرر توجهات را به خویشتن دعوت کرده و به عنوان غذایی پرخاصیت شناخته می شود. آیا بذر چیا بوسیله کاهش وزن معاون می کند؟

براساس برخی ادعاها، تخم چیا با کاهش اشتها می تواند بوسیله کاهش اندازه کمک بطی ء. این ادعاها بر این نظریه استوارند که دانه چیا با تاثیر سیرکنندگی و دارابودن مقدار زیادی فیبر می تواند بی تا را برای مدت کامل تازگی سفر نگه دارد و به لاغری کمک درنگ.

۲ قاشق غذاخوری دانه چیا تقریبا محتوی ۱۰ گرم فیبر است. این مقدار تقریبا حد ۴۰ درصد از نیاز روزانه تان بوسیله فیبر است. رژیم های غذایی سرشار از فیبر به کاهش وزن دستیار می کنند. براساس مطالعه ای که در سال ۲۰۱۵ انجام گرفت، مصرف روزانه ۳۰ گرم فیبر می تواند بوسیله اندازهٔ رژیم های غذایی پیچیده به کاهش وزن دستیار درنگ. البته مطالعات گسترده ای تو این زمینه انجام نشده است. مطالعات انسانی محدودی دربارهٔ تأثیر دانه چیا برای لاغری ایفا شده است.

تو این راستا، مطالعه ای در سال ۲۰۰۹ ارتکاب گرفت که تأثیر تخم چیا کنار لاغری و کاهش سربزرگی بلای ناگهانی ها را بررسی کند. در این مطالعه، ۹۰ فرد بی حالت خواه دارای تکثیر معادل روزمره ۲۵ گرم دانه چیا الودن تو آب را قبل از بدوی و آخرین وعدهٔ روزشان مصرف کردند. متأسفانه این وارسی هیچ تأثیری درون کاهش تودهٔ بدنی، تحول درون میزان روغن یا کاهش مخاطره بیماری ها را نشان نداد.

دانه چیا کالری و روغن نسبتا بالایی دارد. ۲ قاشق از برز چیا ۱۳۸ کالری انرژی و ۹ گرم روغن دارد (که ۱ گرم از آن را چربی های سیری شده تشکیل می دهد). استعمال تخم چیا تو پیمانه اعتدال می تواند بوسیله احساس سیری و کاهش حدس پرخوری کمک نرم. ولی استعمال زیاد آن در کشش روز می تواند باعث افزایش کالری مصرفی شده و حتی موجب افزودن وزن شود. بذر چیا و مصونیت قلب

معمولا دانه چیا به عنوان محصولی کار کننده برای سلامت دل شناخته می شود، زیرا این دانه های کوچک سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. البته بیشتر این اسیدهای چرب را آلفا لینولنیک اسید (ALA) تشکیل می دهد. براساس یک وارسی انجام پژمان درون سال ۲۰۱۲، غذاها و مکمل های سرشار از این اسیدهای چرب می توانند خطر بروز سندرم سوخت وسازی و بیماری سرخرگ کرونری را کاهش بدهند. ولی حداقل مطالعه ای علامت داده است که غذاهای سرشار از آلفا لینولنیک اسید، خطر وقفه قلبی را تکثیر می دهند.

درون مطالعه ۱۶ وارسی ٔ انجام اندوهناک تو این زمینه، نیمی از آنها حاکی از فواید اسید های چرب آلفا لینولنیک اسید بر روی بدن است؛ درحالی که بقیهٔ مطالعات تأثیر مثبتی را نشان نمی دهد. درباره ٔ این تاثیر برز چیا به مطالعات بیشتری حاجت است. حتما بخوانید: جلوگیری از حمله قلبی با ۱۱ راه بی سابقه اما موثر سایر خواص تخم چیا برای سلامتی

برز چیا سرشار از مواد مغذی است. در ادامه بوسیله معاینه فدایی مواد مغذی موجود داخل آن می پردازیم.

برز چیا لب نواخت از کلسیم است. اگرچه نتایج مطالعات دربارهٔ خاصیت کلسیم به خشکی امدن کاهش حد متناقض است، اما مشخص است که کلسیم به استواری استخوان ها و دندان ها و استواری سوخت و ساز کمک می کند.

استاندارد کلسترول تو دانه چیا صفر است. دانه چیا هیچگاه ویتامینی ندارد، اما منبع خوبی از فداکار مواد معدنی شبیه کلسیم، فسفر، منگنز، روی و مس است. رویه استفاده دانه چیا برای لاغری



دانه چیا تقریبا طعمی ندارد و می توان آن را به قرار در گوناگون غذاها کاربرد کرد. دانه چیا را می نبوغ به فراغت با هر نوشیدنی مانند آب و آبمیوه ها ترکیب کرد. البته برز چیا باید قبل از استعمال به مرحمت الودن شود تا حجمش تکثیر یابد.

دانه چیا را به صورت خشک مصرف نکنید؛ مخصوصاً اگر مشکل بلع دارید. از طرف دانه چیا می تواند چند برابرِ وزنش آب جذب کند. درنتیجه، امکان پذیر است دانه های خشک با جذب آب در مری باعث گیر شوند.

دانه چیا را می توان تو اسموتی ها، سالادها، سس های سالاد، ماست، سوپ، کیک، نان های خانگی، به جای بذر مرغ در برخی شهد ها و در پودینگ (نوعی دسر) کاربرد کرد.

خلال مصرف دانه چیا به خاطر داشته باشید که هرچه ارزش بیشتری از آن را استفاده کنید و مدت بیشتری الودن شود، دارای ژل غلیظ تری می شود. اما اگر از طرفداران بافت بذر چیا نیستید، می توانید آن را در سایر مواد اولیه خیساندن و مصرف کنید. کلام آخر

بذر چیا شبه گندم ای است که می تواند قدری از برنامه ٔ کاهش وزن باشد. دانه چیا نمی تواند به سرعت موجب کاهش اندازه شود. البته مصرف زیاد آن هم می تواند موجب اضافه وزن شود.

هیچ غذایی نمی تواند به تنهایی جهت لاغری بشود. فداکار افراد مدعی اند که با افزودن برز چیا بوسیله رژیم غذایی شان کاهش وزن داشته اند، اما دانه چیا عزب می تواند اندکی از یک رژیم غذایی سالم برای لاغری باشد. دانه چیا تا وقتی با چیزهای دیگر مخلوط نشود، طعمی ندارد. بنابراین فداکار ترجیح می دهند کالری موردنیازشان را از منابع خوشمزهٔ دیگری شهود کنند.

برز چیا مقدور است با فداکار داروهای فشار خون یا ضدانعقاد خون مانند وارفارین تداخل داشته باشد. بنابراین درصورت مصرف هر یک از این داروها، برز چیا را مصرف نکنید. در ادامه بخوانید: خواص برز شربتی و نحوه مصرف آن