معماری

۱۰ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

پس از مدت ها خموشی خبری، انتها روز گذشته گزارش هایی اساسی درمورد ویندوز ۱۰ و به طور دقیق نم ویندوز ۱۰ ایکس منتشر شد. مدتی پیش رسانه یویندوز سنترال در گزارشی اختصاصی نوشت مایکروسافت می خواهد ویندوز 10X را بدون پشتیبانی از اپلیکیشن های Win32 منتشر درنگ. ویندوز سنترال مدعی شده بود سیستم عامل جدید مایکروسافت تو ابتدا با پلتفرم ویندوز یونیورسال (UWP) و اپلیکیشن های تحت وب سازگاری دارد. تو همین راستا به لطافت رسانه ی ZDNet در گزارشی اعلام کرده است مایکروسافت ویندوز ۱۰ ایکس را بهار سال آینده ی میلادی بخاطر مایه های تک نمایشگره منتشر می بطی ء. 

انتشار ویندوز ۱۰ ایکس برای دستگاه های تک نمایشگره احتمالا درنهایت به تغییر استراتژی مایکروسافت در قبال به روزرسانی ویندوز ۱۰ منتهی خواهد شد. بر مبنا آنچه خبرنگار ZDNet به نقل از منابع آگاه می نویسد مایکروسافت احتمالا می خواهد از سال ۲۰۲۱ به بعد، به صورت سالانه تنها یک به روزرسانی اساسی برای ویندوز ۱۰ داخل دسترس فراغت دهد. این تغییر باعث می شود مهندسان مایکروسافت زمان بیشتری برای کار روی ویندوز ۱۰ ایکس داشته باشند. 

پیاده شدن زمینه گزارش رسانه ی ZDNet، مایکروسافت نخستین کود در سال ۲۰۲۱ استراتژی جدید خویشتن را امتحان می درنگ. بنابراین از این سال بوسیله بعد، ردموندی ها صرفا یک بوسیله روزرسانی بنیانی که با معروفیت Feature Update از آن یاد می شود و قابلیت هایی متاخر به جهیز عامل می آورد، منتشر می نرم. ردموندی ها تو حال مهیا سالانه دو Feature Update در دسترس قرار می دهند.مقاله های مرتبط:ویندوز 10X احتمالا بهار ۲۰۲۱ برای دستگاه های تک نمایشگره منتشر می شودپشتیبانی از WPF در سال ۲۰۲۱ بوسیله دستگاه های مبتنی بر ویندوز 10 آرم می آید

بدین ترتیب خواهش داریم مایکروسافت در نیمه ی اول ۲۰۲۱ (به طور دقیق تر فصل بهار) ویندوز ۱۰ ایکس را منتشر یواش و بعد در نیمه ی دوم ۲۰۲۱ (به طور کنجکاو نم فصل خزان) گواه پراکندن Feature Update بعدی ویندوز ۱۰ با نام احتمالی 21H2 باشیم. گفته می شود مایکروسافت درون شروع قصد دارد ویندوز ۱۰ ایکس را صرفا با تمرکز روی کسب و کارها و مراکز تحصیلی منتشر بطی ء. 

اگر گزارش ویندوز سنترال و نیز گزارش ZDNet به واقعیت تبدیل شود، اتفاقاتی که در آینده ی نزدیک رخ می دهند بدین نظام خواهد حیات: مایکروسافت تو پاییز ۲۰۲۰ به روزرسانی 20H2 ویندوز ۱۰ را منتشر می کند که به روزرسانی قلیل به حساب می آید. در بهار ۲۰۲۱ شاهد انتشار ویندوز ۱۰ ایکس برای دستگاه های تک نمایشگره خواهیم وجود. پس از آن به خزان ۲۰۲۱ و زمان سرایت Feature Update بعدی ویندوز ۱۰ خواهیم رسید. گزارش های جدید همچنین می گویند ویندوز ۱۰ ایکس بهار ۲۰۲۲ برای مایه های دونمایشگره بی قراری در دسترس فراغت می گیرد.

گزارش هایی که ویندوز سنترال و ZDNet منتشر کرده اند هنوز بوسیله تأیید رسمی مایکروسافت نرسیده. درواقع آنچه گفتیم برنامه هایی است که ظاهرا مایکروسافت فعلا آن ها را پیگیری می درنگ. بنابراین هیچ چیز موکد نیست و گمان دارد برنامه های ردموندی ها داخل آینده دست خوش تغییر شود. اگر گزارش های جدید رنگ منبع بوسیله خود بگیرند، پس از سال ها شاهد تغییری بسیار اساسی درون استراتژی مایکروسافت بخاطر به روزرسانی ویندوز ۱۰ خواهیم بود.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درون این زمینه دارید؟بیشتر بخوانید:ویندوز 10X احتمالا بهار ۲۰۲۱ برای دستگاه های تک نمایشگره منتشر می شودآپدیت جدید ویندوز 10، مشکل صفحه آبی را در رایانه های مجهزبه تاندربولت رفع می کندمایکروسافت بوسیله روزرسانی هایی برای پروژه پلتفرم ویندوز یکپارچه منتشر کردافزایش پشتیبانی ویندوز از گوگل پلی و پیامدهای مثبت برای اکوسیستم کند افزاریایموجی های جدید اندروید 11 بی پرده شدند
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، وزیر خارجه آمریکا درون یک مصاحبه جدید، چین را بزرگ ترین چالش آمریکا خواند و از اینکه روسیه با ایران داخل سوریه شریک می کند، ابراز تاسف کرد. بنا بر گزارش وبسایت وزارت خارجه آمریکا، «اب کوساک» سردبیر پایگاه هیل در اندکی از این مصاحبه درباره مواضع متفاوت آمریکا و روسیه در قبال ایران سوال کرد و دید پامپئو را در این باره جویا شد.

این خبرنگار مبصر آمریکایی سوال کرد: «شما در موضوع ایران، بی نهایت منتقد ایران بوده اید. آیا روسیه در موضوع ایران، طرف ما استراحت دارد؟ من می دانم که شما در حال ضیق برای اعمال تحریم های بیشتر (علیه ایران) هستید».

پمپئو در پاسخ، وهله دیگر بوسیله مواضع دولت سابق آمریکا داخل قبال امضای ارامش هسته ای «دستور کار تمامیت رفتار مشترک» (برجام) تاخت و پهلو لزوم تمدید بایکوت تسلیحاتی ایران تاکید کرد. وزیر خارجه آمریکا گفت: «خوب این را می دانید که تک تک کشورها شامل روسیه قطعنامه ۲۲۳۱ شورای زنهار اداره ملل را که تحریم های تسلیحاتی علیه ایران اعمال کرد و این ملک را از دسترسی به بیع خواه خرید جهیز های تسلیحاتی ممنوع می کند، امضا کردند».

وی دنباله داد: «بوسیله برهان اشتباهات شانس قبلی [باراک اوباما] تو ورود به بی خرد وارترین توافقی که من تا بوسیله حال دیده ام، ۱۸ اکتبر (۲۷ مهرماه) و فقط سپس از پنج سال (از امضای برجام)، مبصر ترین نوبت سرپرست تروریسم در گیتی آزادانه نخست به بازرگانی تسلیحاتی در سراسر دنیا می کند و نه فقط به مبصر ترین قضا و قدر سرپرست ترور، بلکه به بزرگترین خریدار جنگ افزار از چین و روسیه غصه دگرگونی می شود. ما داریم امر می کنیم و امیدواریم که در باهم اتحاد کردن با روس ها از این موضوع اطمینان مولود کنیم که این طور اتفاقی نخواهد افتاد».

پمپئو گفت: «در حال حاضر روسیه کلکسیون نظرات بسیار متفاوتی (با آمریکا) در قبال ایران دارد و آنها درون کنار بی آرامی داخل سوریه علیه منافع مردم سوریه همکاری می کنند و ما متاسفیم که روسیه این طور تصمیمی گرفته است».

وی مدعی شد: «ما میلیون ها نفر از مردم بی خانمان سوریه و خشک سالی و گرسنگی آنها را شاهد بوده ایم. ایالات متحده بزرگ ترین حامی تلاش بخاطر کمک بشردوستانه درون داخل سوریه است و ناراحت کننده است که روسیه در حال فرمان کردن دشت این منافع و همکاری با منافع جمهوری اسلامی ایران است». تمرکز بر تقابل با چین در دور دوم احتمالی ریاست ترامپ

در امتداد این مصاحبه درباره انتخابات بزرگواری جمهوری سال جاری در آمریکا و نفوذ پیروزی مجدد دونالد ترامپ بر اجازه کار سیاست اجنبی او در دور دوم سوال شد . مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا گفت: «اگر رئیس جمهور ترامپ از من بخواهد درون قضا و قدر دوم او نوکری بکنم، این افتخاری برای من خواهد بود».



روسای جمهور آمریکا و چین

سردبیر هیل از پمپئو سوال کرد: «اگر چنین شود (ترامپ از پمپئو بخواهد در اقبال دومش تو مقام وزیر خارجه سرمد بماند)، در رخصت کار دوره دوم شما چه خواهد بود؟ مشخص است که شما می خواهید کارهایی که الان کرده اید گپ کنید، شاید درباره بزرگترین کارگر که از زمان ملحق شدن به وزارت خارجه کرده اید ولی به ما بگویید شما داخل دور دوم چه می کنید؟». وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به این سوال از تمرکز ویژه بر مقابله با تهدیدات ناشی از «حزب سوسیالیست گره» کنار منافع جهانی آمریکا تاکید کرد.

پمپئو مدعی شد: «ما درباره این موضوع که عهده دار شدن جهانی (آمریکا) تضمین آزادی آمریکایی است، صحبت کردیم. چنانچه شما از غلام پرسیدن کنید که در دور دوم (شانس ترامپ) پمپئو چیست، قطعا جواب من حزب کمونیست چین است و این چیزی است که ما از ابتدای نصیب و قسمت ترامپ روی آن تمرکز داشته ایم».

«باب کوساک» سردبیر گیرایی هیل سوال کرد: «درون رابطه با چروک و مسائل مربوط به دریای گره جنوبی، هنگ کنگ و درگیری ها در آنجا، یک پرگیر انباشته فشار را تماشاچی هستیم. روابط ایالات متحده و چین در چه وضعیتی است؟».

پمپئو جواب عدل: «ما در یک گفت وگو با بی آرامی تعامل داریم. غلام همین دو سه هفته قبل بوسیله هونولولو رفتم و با یانگ جیه چی (مقام ارشد چینی و رئیس اداره روابط خارجی حزب کمونیست چین) بازدید کردم اما متاسفانه آنها دوست دارند درباره همکاری صحبت کنند، آنها می خواهند درباره اینکه باید برای یک قدرت جهانی وجود داشتن حاکمیت قانون بزرگداشت شود، گفتگو کنند اما هر جایی که ما اقداماتشان را مشاهده می کنیم، اقداماتشان عکس این موضوعات است».

وی افزود: «بگذارید مثال بزنم. شی نویسنده کچل (حزب سوسیالیست گره و رئیس جمهور چروک) در سال ۲۰۱۵ در باز رُز (کاخ سفید) قول داد که تو دریای گره جنوبی مشت به نظامی گری نخواهد زد. آنها داخل یک توافق بین المللی بین چین و شاهنشاهی متحد (بریتانیا) یک مقاطعه ۵۰ ساله دادند که داخل قبال  هنگ کنگ نظم "یک کشور و دو جهیز" اعمال خواهد بود اما او حالا اساسا این سازش را لغو کرده است».

به گفته پمپئو ، «آنها (چروک) طبق توافق اقلیمی پاریس تعهداتی را پذیرفتند اما با پایبندی کردن به این تعهداتشان فاصله زیادی دارند. این حزب کمونیست چین است که به طرزی دارد رفتار می یواش که برای دنیا تهدیدات واقعی هستند و ایالات متحده در دیدن دارد که به تک مورد این مسائل به منظور اطمینان از تامین منافع امنیت ملی آمریکا پاسخ دهد و بوسیله منظور دگرگونی رفتار حزب کمونیست چین، نفقه های این رفتارها را بالا ببرد».

وزیر خارجه آمریکا دعوی کرد: «بوسیله همین خیال ما طالب یک اقیانوس آرام آزاد و باز برای همگی هستیم. حزب سوسیالیست چروک همچنان به اقدام با آب های این منطقه به عنوان امپراطوری دریایی خودش  ادامه می دهد. ما اجازه نمی دهیم این طور اتفاقی بیافتد». پمپئو : چین به خیال همه گیری کرونا درون جهان، هزینه خواهد انصاف

باب کوسالک سوال کرد: «یک مصوبه فرا حزبی در مجلس نمایندگان و سنا وجود دارد که به ساکنان خاصی از هنگ کنگ وضعیت مهاجر اعطا می نرم. آیا این مصوبه، ایده خوبی است؟»

پمپئو درون جواب گفت: «رئیس جمهور هنوز درباره این موضوع تصمیم نگرفته است. غلام مطمئنم که اگر افرادی که از هر جایی در جهان طالب آمدن به اینجا و پشت پناهندگی باشند، ایالات متحده همیشه جایی بوده که از این افراد استقبال کرده است. البته سرعت این موضوع کم شده و تعداد کمی از افراد دنبال پناهندگی هستند و ظرفیت ما بخاطر مطالعه درخواستهای پناهندگی بوسیله خاطر این ویروس که از گره نشات گرفته، کمینه شده است ولی مطمئنم که تو مدت کوتاهی ما به روند قبلی برخواهیم گشت».

وی دنباله قسط: «مطمئنم افرادی از هنگ کنگ هم (به آمریکا خواهند آمد)، پادشاهی متحد (بریتانیا) سخاوتمندانه به سه میلیون نفر از هنگ کنگ اجازه آمدن (به انگلیس) را داد، استرالیا حزن قوانینی در این باره پایدار کرده، کانادا هم همینطور. جهان باختر و دموکراسی ها مخبر هستند که حزب کمونیست گره دارد چه طرز کار علیه آنهایی که به آزادی اعتقاد دارند،  می بطی ء».

در ادامه این مصاحبه، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر اتهام زنی های واشنگتن علیه پکن در خصوص شیوع ویروس کرونا درون گیتی را اعاده کرد. او همه گیری کرونا را به گردن چین و دهات «ووهان» این ملک انداخت.

سردبیر هیل پرسیدن کرد: «آیا (بایت ویروس کرونا) چین باید هزینه و بها بدهد؟ از نظر مالی یا دیگر موضوعات؟».

وزیر خارجه آمریکا گفت: «بوسیله نظر من، قطعا جهان کاری می بطی ء که آنها خرج و بها بدهند. شما می توانید این موضوع را ببینید. غلام هر جا می روم و با هر وزیر خارجه که گفتگو می کنم آنها به این موضوع اذعان دارند که چروک چه کاری با گیتی کرده است».

پمپئو افزود: «من اطمینان دارم که جهان در قیاس با حوالی قبل از این فاجعه مصیبت باری که پیاده شدن سر جهان آوردند، نگاه متفاوتی به چین خواهد کرد و با آنها به طرق اساسا متفاوتی تعامل خواهد کرد».
سال ها است که اپلیکیشن های اپل روی سیستم عامل ویندوز دردسترس قرار دارند؛ اپلیکیشن هایی که از بین آن ها می توانیم به آیتونز اشاره کنیم. اپل مدتی پیش پشتیبانی از آیتونز را برای مک اختتام داد، اما این اپلیکیشن همچنان کلاینت پا بر جا اپل موزیک بخاطر کاربران جهیز عامل محبوب مایکروسافت به حساب می آید و افراد اضافی از آن استعمال می کنند. طبق جدیدترین گزارش ها، تا پیش از عاقبت سال ساری میلادی قرار است یکی از اپلیکیشن های اپل برای ویندوز ۱۰ دردسترس قرار گیرد.

براساس گزارش جدیدی که وب سایتی ایتالیایی با نام Aggiornamenti Lumia منتشر کرده است، اپل کمینه کمتر خودش را برای انتشار اپلیکیشن ویندوزیِ بعد اینده خویشتن روی مایکروسافت استور آماده می بطی ء. داخل گزارش این رسانه به نام اپلیکیشن اشاره نمی شود، بااین حال ظن هایی می نبوغ داخل این رابطه مطرح کرد. اپل سال گذشته با اعلام پایان حکم آیتونز، درخت سرو های عمومی مختلفی را شناساندن کرد تا استاندارد درآمدهای زیرشاخه ی «خدمات» خویشتن را رفعت ببرد. احتمالا اپلیکیشن جدیدی که درون مایکروسافت استور منتشر می شود، اپل موزیک یا اپل TV باشد. 

اپل سال گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد در پی استخدام چند مهندس به منظور «ساخت سلسله اتیه اپلیکیشن های چندرسانه ای برای ویندوز» است. در آن زمان اطلاع دادن شده وجود که فرع مندان بوسیله استخدام در اپل باید تجربه ی کار با پلتفرم ویندوز یونیورسال یا همان Universal Windows Platform (موسوم به UWP) را داشته باشند. UWP اساسا پلتفرم اپلیکیشن های مدرن ویندوز بوسیله حساب می آید.

آیتونز از سال ۲۰۱۸ تاکنون روی مایکروسافت استور دردسترس کاربران استراحت دارد، ولی هنوز هم اپلیکیشنی UWP برشمرده نمی شود و در دسته ی اپلیکیشن های قدیمی دسکتاپ جای می گیرد. سیستم عامل macOS امروزه دارای اپلیکیشنی مستقل برای اپل موزیک است و دیگر نیازی به آیتونز ندارد؛ احتمال می دهیم اپل بخواهد داخل آینده ای نزدیک امتحان ای مانند بخاطر ویندوز نیز بوسیله همراه بیاورد و موسیقی های پرشمار سرویس اپل موزیک را در قالب اپلیکیشنی مجزا ارائه دهد.

همان طور که اشاره کردیم پایان کار آیتونز با معرفی اپلیکیشن مستقل اپل موزیک همراه وجود. این پیوستگی همچنان باعث شد اپل اپلیکیشن های Podcasts و Apple TV را نیز دردسترس فراغت دهد. اپلیکیشن جدید اپل TV امروزه روی تلویزیون های هوشمند و دیگر ستاپ باکس ها حزن دردسترس قرار دارد. از همین رو از اپلیکیشن اپل TV نیز به عنوان یکی دیگر از نامزدهایی یاد می شود که قرار است به مایکروسافت استور بیاید. همان نعوظ که سال گذشته درون اطلاع دادن اعلام شد، اپلیکیشن های UWP امکان اجرا روی رایانه های ویندوزی و کنسول های بازی ایکس باکس وان را دارند. امروزه افراد زیادی از کنسول ورزش خود برای پخش موسیقی هم نصیب می گیرند.

به دید شما کاربران زومیت، اپل چه اپلیکیشنی به مایکروسافت استور می آورد؟زومیت را داخل شبکه های اجتماعی دنبال کنید:اینستاگرام توییتر یوتیوب تلگرامبیشتر بخوانید:مایکروسافت وسایل ریکاوری مفروضات درون فروشگاه ویندوز منتشر کردگوگل برای کاهش اشغال فضای رم توسط مروگر کروم از قابلیت متاخر ویندوز 10 استفاده می کندمعرفی ۹ تم ویندوز 10 که پدیدار جهیز عامل شما را متحول می کندمایکروسافت درحال ترقی ی ویژگی های جالبی برای Sticky Notes درون ویندوز 10 استنسخه جدید مایکروسافت اج ازطریق مقدر شدن Windows Update منتشر شد
سامسونگ سال گذشته گوشیگلکسی نوت 10 را با قیمت ۱.۲۵ میلیون وون (۱٫۰۵۰ دلار) و گلکسی نوت 10 پلاس را با قیمت ۱.۵ میلیون وونی (۱٫۲۵۰ دلار) در زور ی جنوبی عرضه کرد. رسانه های فناوری ادعا می کنند که مدل های سال ۲۰۲۰ یعنی گلکسی نوت 20 و نوت 20 پلاس با قیمتی اندکی پایین خیس بوسیله راسته عرضه می شوند. رسانه ی کره ای Naver دعوی می کند که هر دو گوشی سامسونگ، با تقلیل ۰.۰۵ میلیون وون (۴۰ دلاری) نسبت به مقیاس های سال گذشته فروخته خواهند شد.

کاستن احتمالی مقیاس های جدید خانواده ی نوت، حدودا ۴۰ دلار می شود که قطعا برای بسیاری از کاربران، آن چنان قابل توجه نیست. به هرحال درصورت بی عیب وجود داشتن پیش بینی ها، سامسونگ داخل عملکردی ضد پیش دماغ تجرید گران بازار، گوشی های متاخر خود را با پر پشت پایین تر به خرید می رساند. تجرید گران پیش بینی کرده بودند که قوم نوت سال ۲۰۲۰، با قیمتی ۰.۰۵ میلیون وون (۵۰ دلاری) گرانبها تر از محصولات سال گذشته به فروش خواهند رسید.

کاهش ارج گوشی متاخر سامسونگ احتمالا دلایل متعددی دارد. یکی از دلایل را می توان در همه گیری کووید ۱۹ و کاهش تقاضا در بازار گوشی های هوشمند خیز وجو کرد. برهان دیگر داخل یارانه هایی دیده می شود که اپراتورها در نقاط گوناگون جهان برای گوشی ها عرضه می کنند. سال گذشته اپراتورها تا ۰.۷ میلیون وون (۶۰۰ دلار) از هزینه ی یک گوشی گلکسی نوت 10 را تقبل می کردند که سهم قابل توجهی از نرخ تمام شده بود. امسال یارانه ها کمتر خواهد حیات و درنتیجه کاربران درنهایت باید ارزش بیشتری صیقل کنند.مقاله های مرتبط:گلکسی نوت 20 پلاس از نسبت ابعاد ۱۹.۳:۹ نمایشگر برخوردار خواهد بودگلکسی نوت 20 با باتری ۴۰۰۰ میلی آمپرساعتی معرفی می شود

گلکسی نوت 10 تو زمان رونمایی داخل ایالات متحده با بها ۹۵۰ دلار و در اروپا با نرخ ۹۵۰ یورو فروخته شد. نوت 10 پلاس نیز قیمت ۱،۱۰۰ دلاری و ۱،۱۰۰ یورویی در بازارهای مذکور داشت. گزارش جدید Naver هیچگاه رمز ای به کاهش قیمت احتمالی گوشی های سامسونگ در بازارهای خارج از کره نمی کند. البته می توان پیش بینی کرد که نرخ در ایالات متحده و اروپا همچنین همان مسئله بازار الزام را دنبال کند.

سامسونگ حتی با کاهش قیمت هم پیش بینی معامله زیادی برای گوشی های پرچم دار قوم ی Note 20 ندارد. بوسیله هرحال فروش سری گلکسی S20 همچنین تحت تأثیر بحران های اقتصادی بود و اکراه ای ها پیش بینی می کنند همین سیلان بخاطر قوم ی نوت هم اعاده شود.

خانواده ی گلکسی نوت 20 تو رویداد آنپکد در تاریخ پنجم اوت (۱۵ مرداد) درکنار گوشی های گلکسی فولد ۲ و گلکسی Z فلیپ 5G شناساندن می شود. گوشی های سری نوت از همان زمان رونمایی وارد جنین ی پیش سفارش می شوند و چند روز بعد به فروشگاه ها می رسند. احتمالا گوشی های تاشدنی رویداد آنپکد، کمی دیرتر به بازار عرضه خواهند شد.بیشتر بخوانید:شیائومی پتنت گوشی هوشمند فراهم به دو نمایشگر و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی ثبت کردگلکسی Z فلیپ 5G تو ویدئویی جدید دیده شدنتایج بنچمارک وان پلاس نورد در موجودی داده گیک بنچ نظر شدبررسی دوربین هواوی P40 ProQHD دربرابر FHD: حداقل رزولوشن موردنیاز کدام است؟
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شرق، برنامه همکاری های جامع (۲۵ساله) ایران و گره بار دیگر دگرگونی به نگرانی عمومی تو سطح اجتماع شده است. ابعاد مختلفی که تو پیش نویس نهایی آن به نگارش درآمده و به خارج درز کرده است، نگرانی هایی جدی در مورد شیوه مشارکت ایران و چروک خلق کردن کرده است و کارشناسان و متخصصان هشدار می دهند که اگر نسبت به مواردی که در این پیش نویس آمده (این پیش نویس را ایران تهیه کرده و هنوز بوسیله تأیید گره نرسیده است، بنابراین نمی توان آن را نهایی قلمداد کرد) اصلاحات جدی رخساره نگیرد و مداقه کافی به فرمان محزون نشود، می تواند بوسیله ضرر ایران تمام شود.

ادله پا بر جا این سخن، وضعیت کنونی ایران در بازپرداخت بدهی، عدم موازنه بین ایران و چین و همچنین سابقه چین در قراردادهای خود با ایران و دیگر کشورها اعتراف می شود. هرچند نمی توان نادیده گرفت که وجود توافق مجله های راهبردی و بلندمدت بین دو کشور، امری مطلوب شناخته می شود و می تواند چشم انداز برنامه ریزی های آتی محسوب شود، بااین حال، اما و اگرها درون این بن کمینه نیست. یکی از رادیکال ترین مسائلی که بهانه نگارش این گزارش شد، تنخواه گذاری هایی است که در این توافق مجله داخل بخش های اقتصادی ایران به خاص بنادر درون نظر گرفته شده است. از این تک البته عامه مردم «خرید جزیره دین» یا مصادره بنادر ایران یاد می کنند. هرچند این فکر کردن تا حد زیادی بدبینانه است ولی در این گزارش مجاهدت کردیم به سابقه سرمایه گذاری چروک در بنادر جهان و شگردی که در قراردادها بوسیله نفع چین در رویت گرفته شد، اشاره کنیم. داخل گزارشی که درون تارنمای معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه منتشر شده به مواردی اشاره شده است که این نگرانی را سخت گیری می درنگ. تو بخشی از این گزارش به نوع سرمایه گذاری های چروک در بنادر کشورهایی برای اینکه میانمار، بنگلادش، سریلانکا، مالدیو و پاکستان رمز شده که برای دیگر کشورها، بیم هایی را ایجاد کرده است.

برای نمونه، تو جریان سرمایه گذاری گره تو سریلانکا، به قفا شکست راجاپاکسا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۵ دولت جدید سریلانکا به منظور پرهیز از اعلام ناتوانی در بازپرداخت یک میلیارد دلار بدهی دریافتی قبلی از چین و عقب مذاکرات طولانی با پکن خاتمه تو سال ۲۰۱۷ با کرایه ۹۹ساله بندر همبنتوتا بوسیله همراه ۱۷ هزاره جریب اراضی مرغوب از حاشیه بندرگاه به یک شرکت دولتی چینی پیوستگی کرد. این ابتیاع آغازگر مباحث مشتعل درون اب ماهیت پیشنهادات ترقی ای چین شد و برخی تحلیلگران از این پیوستگی مجله به عنوان «معامله بدهی درون مقابل تسهیم» یاد کردند. همچنین داخل ماه می ۲۰۱۳ مدیریت بارانداز گوادر به شرکت هلدینگ بنادر فرامرزی چروک اعطا شد. در سال ۲۰۱۵ اخبار شد که فاز دوم بندرگاه گوادر به همراه جاده های دسترسی و یک فرودگاه بین المللی به عنوان بخشی مهیب از کریدور اقتصادی گره – پاکستان با سرمایه ای معادل ۱.۲ میلیارد دلار توسط چین تأمین مالی و مخلوق خواهد شد.

داخل همان سال مدیریت بندر و دوهزارو ۲۸۲ جریب اراضی حاشیه نویسی بارانداز بوسیله منظور ایجاد منطقه آزاد تجاری به طور رسمی و بوسیله مدت ۴۳ سال بوسیله اجاره چروک درآمد. اکنون گلایه و شکایت ها از آنچه «معاملات گران زیرفون از ارزش واقعی و به صرفه گره» خوانده می شود نه تنها در سطح مردمی بلکه در بین محافل رسمی و حکومتی پاکستان شنیده می شود. نکته جالب آن است که تو نتیجه گیری این گزارش این این طور از همکاری ایران و چین یاد می شود: «...نقطه تاریک تر تأمین مالی چین اعمال نرخ های بالای بهره وام های اعطایی منجر به انباشت بدهی است که می تواند کشورهای ستاندن کننده را درون معرض ناتوانی درون بازپرداخت دیون و درخواست ودیعه های نجات مالی از بانک جهانی یا جعبه بین المللی پول خواه گردن نهادن بوسیله قراردادهایی با برچسب «مبادله بدهی با سهام» استراحت دهد».  توازن بین ایران و چین برقرار ازاله

حال توجه بیشتر بر تحلیل های کارشناسی درون شریک شدن بلندمدت با چین، بیش از پیش حس می شود. قاسم محب علی، کارشناس دادرسی خارجی و دیپلمات قبلی در گفت وگو با «شرق» با تأکید پیاده شدن اینکه روابط راهبردی و استراتژیک با کشورهایی که تبادلات بالای اقتصادی و تجاری با آن داریم، ضروری است، می گوید: درون وفاق با انعقاد پیمان نامه ۲۵ساله با چین، نگرانی بنیانی آن است که روابط ایران و چین متوازن زدودن و ایران به انگیزه تحریم ها، انتخاب های جایگزین ندارد. همین امر انگیزه می شود تا کفه ترازو بوسیله صرفه امتیازگیری چین سنگین تر شود.

محب علی ادامه می دهد: ایران به موجب تحریم ها، احتمالا قدرت بازپراخت هر نوع سرمایه گذاری تو کشور را بوسیله سختی خواهد داشت. در چنین شرایطی، قطعا کشوری متشابه چین، مابازای سرمایه گذاری که در پروژه های ایران خواهد داشت را مطالبه خواهد کرد. این امر می تواند در آینده برای ایران مشکلاتی را ساختن کند. این کارشناس سیاست خارجی و دیپلمات سابق می افزاید: چنین رابطه ای به نوعی وابستگی یک طرفه خواهد بود و امکان امتیازگیری از سوی این قلمرو را مجهز می کند. بوسیله تعبیری دیگر، قدرت ورزش و انعطاف از آن چین خواهد بود و نه ایران.  سابقه نگران کننده چین بخاطر تنخواه گذاری در بنادر

محب علی با اشاره بوسیله سابقه چین تو بنادر کشورهای دیگر، می گوید: سرمایه گذاری گره در بنادر برخی کشورها از جمله سریلانکا و ناتوانی داخل این کشور برای صیقلی بدهی، سبب شد که یکی از مهم ترین بنادر این ناحیه به رخساره اجاره ۹۹ساله در وارستگی چین صبر گیرد. زمان حال این نگرانی در مورد پاکستان و درگاه گره داخل بندر گوادر نیز وجود دارد. سرمایه گذاری چندمیلیون دلاری چین درون گوادر، احتمالا نبوغ بازگشت از سوی پاکستان را ندارد و همین فقره تهدیدی برای این سرزمین محسوب می شود. حال در شرایطی که ایران درون بازپرداخت قرضه های احتمالی خویشتن بوسیله ویژه در وضعیت تحریم، دستخوش چالش جدی است، طبیعتا چین طبق روالی که در دیگر کشورها در پیش گرفته، مابازای بدهی را تملک مایملک ها و تنخواه های داخلی داخل دید می گیرد.

امتیازگیری چین تو میادین نفتی و گازی و همین طور بنادر و جزایر جنوبی ایران نیز می تواند یکی از نگرانی ها باشد. بنابراین انعقاد قرارداد با چین هرچند مناسب است، اما بسیار دوراندیشی برانگیز است. این دیپلمات سابق تصریح می یواش: در پیش نویسی که به صورت محدود در تک این قرارداد منتشر شده، به مشارکت های نظامی، دفاعی و امنیتی نیز رمز شده است. همین مسئله این نگرانی را ایجاد می نرم که تو خلیج فارس و دریای عمان که محل رقابت چین و آمریکاست، گره مابازای قرضه های ایران را ایجاد پایگاه اقتصادی خواه نظامی تو جزایر جنوبی ایران صبر دهد. او با بیان اینکه احتمالا این پیش نویس تبدیل به قرارداد نخواهد شد، ابراز امیدواری کرد: این پیش نویس، صرفا پیش نویس طرف ایرانی است که ممکن است تک توافق چین قرار نگیرد.

بنابراین احتمالا تغییراتی در آن ایجاد شود. علاوه پهلو آنکه مشخص نیست این پیش نویس دگرگونی به قرارداد، تفاهم نامه، نقشه گونه یا موافقت نامه دوستی شود. هر کدام از این موارد، هم از رویت حقوقی و هم از نظر اثرگذاری، کاملا متفاوت هستند. این کارشناس محاکمه خارجی تو امتداد سخن خود بوسیله یک امتحان موفق داخل ایران اشاره کرده و می گوید: در تاریخ بهترین موافقت مجله دوستی که ایران صحه کرده، پیوستگی نامه دوستی پس از کودتای مصدق با آمریکا بود که کارشناسان و دیپلمات های پخته ای، وضعیت کاملا متوازنی را بین ایران و آمریکا درون نظر گرفتند. اتحاد نامه مودت، تا همین یک سال پیش و قبل از خروج آمریکا از آن، تو دادگاه های بین المللی منشأ اثر بود و ما توانستیم در یک دعوای حقوقی، رأی بوسیله نفع ایران بگیریم. بنابراین باید به دنبال آن باشیم که هر نوع قراردادی که منعقد می شود، توازن بین دو ملک را تو رویت داشته باشد. بااین حال او تأکید دارد که احتمالا چنین قراردادی به سبب ملاحظاتی که ایران درون روابط خارجی و تویی دارد و همین نعوظ ملاحظات کشور چین، منعقد نشود.

او در دنباله می گوید: به نظر می رسد این پیمان نامه به عنوان یک ادوات تبلیغاتی از لفظ ایران و چروک در طبق رقبای مقابل مثل آمریکا، عربستان و امارات به کار گرفته و منجر بوسیله امتیازگیری شود. بنابراین بعید است که به یک قرارداد خواه موافقت نامه ای تبدیل شود که به امضای دو کشور می رسد.  محب علی با تأکید بر اینکه از منظر حقوقی، رویت مجلس شورای اسلامی درون قرارداد خواه موافقت نامه ضروری است، دنباله می دهد: از رویت قانونی، قرارداد و موافقت مجله باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد و فقط تفاهم مجله یا اطلس راه که جنبه اجرائی ندارد، می تواند بین نصیب و قسمت ها امضا شود. البته مواردی که در تفاهم نامه بوسیله مرحله اجرا می رسد نیز باید حتما به تأیید مجلس شورای اسلامی برسد. سابقه چین درون شراکت، احتیاط برانگیز  است

مسعود دانشمند، فعال اقتصادی و عضو اسبق اتاق بازرگانی ایران نیز می گوید: چین داخل مشارکت اقتصادی و تنخواه گذاری در کشورها دارای سابقه درخشانی ازاله و تمامی تجهیزات و تنخواه را از گره متوجه کشور میزبان کرده است و استفاده از نیروهای تبعه یا تخصص های داخلی را بوسیله طاس پهلو گذاشته است.

این فعال اقتصادی با اشاره بوسیله دکترین چین می افزاید: دکترین چین تمرکز پیاده شدن منافع این کشور بدون توجه بوسیله کشورهای دیگر است. این سابقه در مورد ایران نیز رخ داده است و هرگاه کمی هوا تیره و کدر شده، ایران را ترک کرده اند. خروج چین از کنسرسیوم فاز ۱۱ پارس جنوبی و همین طور زیان هایی که درون قرارداد با میدان آزادگان شمالی خلق کردن کرد (عدم برداشت ایران از این میدان مشترک به نفع کشور برابر تمام شد)، دو استاندارد بازر خلف وعده و بی توجهی بوسیله کشور میزبان است.

کنار همین مبنا دانشمند تأکید دارد که با این طور سابقه ای ضروری است که قرارداد بلندمدت و راهبردی بین ایران و چین، با تمامی ملاحظات و محکم، منعقد شود و دنباله می دهد: قضا و قدر دستور دهد متخصصان و دانشگاهی ها داخل کنار دولت، نظر و دیدگاه خویشتن را نمایش دهند و طوری نباشد که متشابه برجام، بعدها کمبودها در اصلاح را متوجه شویم.

او با مثالی از آفریقایی هایی که با چین شراکت اقتصادی داشتند، می گوید: آنها گفتند چینی ها شبیه ملخ هستند، محصول را می خورند و زمین سوخته را پاینده می گذارند.

دانشمند به سابقه عدم بازگشت پول ایران از چین، رمز کرده و می افزاید: چین برای بازگشت ابتیاع نفت ایران به دلار حتی پس از اتمام پرگیر تحریم قبلی، همراهی نکرد و اطلاع دادن کرد که آن را بوسیله یوان پرداخت می کند. حتی وقتی التماس کردیم که یوان را بوسیله دلار بازگردان، ادعا ۱۵ درصد مغایرت قیمت کرده است. با چنین ملاحظاتی، قطعا باید دقت جدی و کاملی در مورد هرگونه قرارداد با این کشور به کار گرفته شود.
کنار بنیان اعلام رسمی گوگل، نسخه ی اندروید مرورگرکروم (Google Chrome) قرار است در آینده ای نزدیک به اپلیکیشنی ۶۴ بیتی تبدیل شود؛ طرز کار که عملی شدن آن در سال ۲۰۲۰ تو نگاه مطلع عجیب به دیدن می آید و اهالی مانتین ویو باید آن را زودتر انجام می دادند. iOS اپل سیستم عاملی کاملا ۶۴ بیتی است و این موضوع برای اپلیکیشن های متفرقه (ترد پارتی) موجود در آن حزن صدق می یواش. از ۶۴ بیتی شدن iOS تقریبا سه سال می گذرد. با این حال توسعه ی قابلیت های جدید و به روزرسانی زیرساخت های اندروید گاهی اوقات بسیار بیشتر کشش می کشد؛ حتی برای اپلیکیشن های واقعی (فرست پارتی). 

با همه ی این ها گوگل بوسیله نرم کردن زمان در دست خط ۶۴ بیتی کردن اپلیکیشن های اندروید گام برمی دارد. پیاده شدن بن اعلام این شرکت، پس از مدت ها عاقبت کروم اندروید تو نسخه ی ۸۵ اپلیکیشنی ۶۴ بیتی لقب خواهد گرفت. این نسخه از مرورگر کروم در ماه اوت ۲۰۲۰ (مرداد و شهریور ۱۳۹۹) به لباس پایدار بخاطر کاربران در دسترس فراغت خواهد گرفت.

کروم ۸۵ حزن اکنون ازطریق کانال توسعه دهندگان قابل تدارک است. همچنین کاربران می توانند نسخه ی ۸۶ کروم را ازطریق کانال Canary دریافت کنند؛ بدیهی است که کروم ۸۶ نیز ۶۴ بیتی به احصائیه می آید. اخذ نسخه های ترقی دهنده و Canary عزب درصورتی به شما پیشنهاد می شود که مشکلی با باگ نداشته باشید. این نسخه ها عموما با باگ هایی کثرت دست و پنجه نرم می کنند و به درد کاربران معمولی نمی خورند. 

اگر جزو کاربران عادی هستید، بهتر است یک ماه صبر کنید تا گوگل نسخه ی پایدار کروم ۸۵ را بوسیله رخ عمومی تو دسترس قرار دهد. تو این نسخه خواهید توانست بوسیله طور کامل از مزیت های ۶۴ بیتی شدن اپلیکیشن بهره ببرید. چنانچه برای تان سؤال است که ۶۴ بیتی شدن اپلیکیشن به هنگام استفاده ی یومیه چه تغییراتی ایجاد می کند بهتر است بدانید این تبدیل پتانسیل لازم را برای بالاتر بردن سرعت کروم دارد؛ البته این افزایش سرعت آن چنان متجاوز نخواهد بود.  مقاله های مرتبط:گوگل رابط کاربری جدیدی بخاطر ابزار مطالعه PDF کروم منتشر کردگوگل تعداد زیادی بدافزار جاسوسی را از خرمن افزونه های کروم حذف کرد

رسانه یاندروید پلیس داخل همین راستا کروم ۸۳ (۳۲ بیتی) و کروم ۸۵ (۶۴ بیتی) را موردآزمایش استراحت داده است تا به تفاوت های آن ها به هنگام عملکرد روزمره پی ببرد. نسخه ی ۸۵ مرورگر کروم در بنچمارک Octane 2.0 چیره بوسیله کسب امتیاز ۱۶٬۷۸۵ شد؛ نمره کسب شده توسط نسخه ی ۸۳ در همین بنچمارک، ۱۵٬۵۱۵ بوده است.

اعداد یادشده تو نگاه اول تفاوت چشم گیری با حزن ندارند، اما داخل هر عارض بهبود سرعت کروم ائتلاف مثبتی به شمار می آید. گوگل در اطلاعیه ای رسمی به توسعه دهندگان اخبار کرده که تمامی اپلیکیشن های فروشگاه پلی استور باید تا تاریخچه ۱ اوت ۲۰۲۱ (۱۰ مرداد ۱۴۰۰ شمسی) به حالت ۶۴ بیتی دربیایند. ۶۴ بیتی شدن کروم اندکی از تقلا های گوگل در همین راستا است.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی داخل این بن دارید؟بیشتر بخوانید:گوگل با قابلیتی جدید، مصرف باتری کروم را کاهش می دهدریزش یک میلیونی مشتریان اینترنت ثابت ایران تو سال ۱۳۹۸؛ دلایل و مشکلاتقابلیت پاسخ هوشمند به کامنت ها به یوتیوب اضافه شدمجلس نمایندگان آمریکا طرح حمایتی ۱۰۰ میلیارد دلاری برای یکدلی پهن باند را تأیید کردلینکدین استعداد جدیدی برای کاریابی آسان مرطوب ارائه کرد
بنتلی نخستین خودرو شاسی بلند خود را با شهرت بنتایگا داخل سال ۲۰۱۶ معرفی کرد که بوسیله سرعت تحول بوسیله پرفروش ترین مدل این شرکت شد. بااین حال، ارائه بنتایگا باعث نشد تا برند بریتانیایی از ساخت خودروهای لوکس و ممتاز دست بردارد. در عوض، این شرکت اخبار کرد که بنتایگا را بهبود می بخشد و اولین مورد از این ترفیع ها، شناساندن مدل ۲۰۲۱ است که برای بدوی کود از زمان ارائه با به روزرسانی روبه رو می شود.



درحالی که جلو و عقب خودرو کم وبیش مثل بی قراری بوسیله دید می رسند، شگفتی بزرگی داخل پشت حیات دارد و آن اینکه بنتلی از چراغ های LED بیضی شکلی روزی می برد که متجاوز شبیه به چراغ های مورد استعمال در معیار کنونی کنتیننتال GT است. چنین طرحی به این دلیل است که طراحان بنتلی می خواستند بنتایگا مطابق با واژه طراحی جدید این برند داخل خاندان ثالث کنتیننتال GT و میزان سالون کاملا جدید فلایینگ اسپر باشد.

شاید وارد نشوید، اما کامل پنل های جلوی بنتلی بنتایگا برای معنوی تازه مرطوب و مدرن دوباره طراحی شده اند. جلوپنجره ماتریسی این خودرو بی قراری حالا بزرگ نم و عمودی است، درحالی که فناوری جدید چراغ های جلو ماتریسی هوشمند LED بنتلی از ظروف کریستالی بریدن خورده وحی می گیرد. سپر جلو همچنین تهاجمی تر شده است، درحالی که برف پاک کن های گرم شونده تیغ جلو بخاطر اولین وهله با ۲۲ آب پاش سرتیز عقب مانده در هر ساعد ارائه می شوند.



از نمای جانبی به بنتایگا نگاه کنیم، رینگ های جدید با نقشه کشی منحصربفرد برازنده توجه ترین به روزرسانی آن هستند. بزرگ ترین تغییر در تعاقب موافقت می افتد؛ جایی که شاسی اهتزاز لوکس فیس لیفت شده با طراحی جدیدی شامل داخل عقب تمام عرضی و چراغ های جدید محصورشده روبه رو می شود.

پلاک خودرو برای رک دوست داشتنی نمدار و بهتر به پایین و روی سپر منتقل شده است، درحالی که لوله های دوگانه بیضوی شکل خروجی اگزوز از چراغ های عقب تقلید می کنند. نکته ی جالب دیگر اینکه فاصله چرخ های عقب ۲۰ میلی متر افزایش یافته است که امکان تبدیل مکان چرخ ها را داخل تغاری گل گیر برای گشایش قرارپذیری و دینامیک خودرو فراهم می یواش.



درون داخل همچنین تغییرات چشم گیری وجود دارد؛ از یکسره نکات برجسته می قابلیت بوسیله کنسول مرکزی متاخر اشاره کرد که دارای ورق نمایشی ۱۰/۹ اینچی با گرافیک لبه به لبه، کار جدید برگرفته از کنتیننتال GT و فلایینگ اسپر، تزئینات جدید درها و صندلی های کاملا جدید است. صندلی های عقب هم اکنون با تهویه و در پیکربندی پنج صندلی دردسترس هستند.

بنتلی می گوید سرنشینان عقب بنتایگا ۲۰۲۱ از فضای بیش بیشتری نسبت به قبل روزی می برند و بسته به پیکربندی، فضای پای سرنشینان تا ۱۰۰ میلی متر افزایش می یابد. بااین حال خودروساز انگلیسی نمی گوید چطور به این هدف دست یافته است.



احتمالاً بنیادی ترین به روزرسانی در داخل کابین، سیستم مشغولیت سلسله جدیدی است که ازطریق ورق نمایش لمسی ۱۰/۹ اینچی تمام دیجیتال با وضوح فوق العاده بالا و گرافیک های پویا امر می کند. این سیستم دارای ناوبری کاملا جدید با اطلس های ماهواره ای، جستجوی آنلاین و سایر قابلیت ها به همراه گزینه های استاندارد اپل کارپلی و اندروید اتو بی سیم است.

سرنشینان صندلی های عقب همچنین تبلت کنترل از سیاق دور بخاطر صفحه نمایش لمسی متاخر و بزرگ تر، مشابه میزان شناساندن شده تو خودروی فلایینگ اسپر دریافت می کنند. حضور های داده USB-C و شارژر تلفن بی سیم نیز هم اکنون از عموم امکانات مقیاس هستند؛ نظیر سیم کارت تعبیه شده تو داخل خودرو که سرویس های تویی و راه دور «My Bentley» را به سرنشینان عرضه می دهد. بنتلی برای ارائه معلومات ترافیکی، معروفیت خیابان و سایر موارد، صفحه ارائه هدآپ را نیز به روزرسانی کرده است.مقاله های مرتبط:بنتلی بنتایگا نسخه Speed معرفی کردن شدبنتلی بنتایگا V8 Design Series معرفی شد

از دید جلوه گر داخلی، کابین با استفاده از تزئینات آلومینیومی ممتاز به لباس الماس با رنگ مبهم لوکس نم از ابد شده است که این مورد برای مقدماتی بار در خودروهای بنتلی استفاده می شود. همچنین دو روکش مخصوص چوبی با شهرت های Koa و Crown Cut Walnut بخاطر بنتلی بنتایگا دردسترس هستند. طراحی تودوزی بدیع توسط «Mulliner Driving Specification» بوسیله همراه دوخت جدید بخاطر صندلی ها از جمله امکانات دیگر در کابین این خودرو به احصائیه می مسئله.

درحالی که مدل سازی به روزشده بنتایگا در سال ۲۰۲۱ قابل توجه ترین تحول آن به شمار می رود، بنتلی چند ترفند کوچک نیز در بیرون این شاسی بلند خلق کردن کرد. دو رنگ قلب جدید و طراحی جدید رینگ های ۲۲ اینچی وجود دارد که در دو رنگ عرضه می شوند.



خیساندن جهیز محرکه همچنان بدون تغییر باقی خواهد ماند و میزان ۲۰۲۱ درون ابتدا با پیشرانه Bentayga V8 بوسیله بازار عرضه خواهد شد. پیشرانه ۴ لیتری توئین توربو خورجینی هشت سیلندر قادر است ۵۴۲ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید یواش و به قوطی دنده خودکار هشت سرعته و سیستم تمام چرخ محرک (AWD) استاندارد متصل می شود.

بنتلی بعداً داخل اواخر سال سیال نسخه برقی پلاگین هیبریدی این خودرو را به همراه نسخه بنتایگا اسپید مجهز به پیشرانه ۶ لیتری W12 راهی بازار می کند که قادر است به سرعت ۳۰۵ کیلومتر برساعت برسد. بیشتر بخوانید:طایفه جدید فولکس واگن تیگوان مدل ۲۰۲۲ معرفی شدلوسید ایر؛ آیرودینامیک ترین خودروی لوکس جهانتویوتا بار دیگر عنوان ارزشمند ترین خودروساز جهان را کسب کردهمکاری مایکروسافت و بریجستون بخاطر توسعه فناوری پایش تایر خودروچگونه ضایعات جاده ای را به نیمه کاهش دهیم؟
بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مسعود مردانی علو تخصص مصیبت های عفونی با اشعار اینکه موارد متاخر کرونا ویروس جدید به سرعت رو بوسیله فزونی است، گفت: شورش کرونا در ایران بوسیله دلیل همکاری مردم و ایثار جامعه پزشکی تا حدودی کنترل شده بود، با این حال طی یک ماه اخیر موارد بلای ناگهانی مجددا افزایش یافت، به طوری که برخی محققین از آن به عنوان موج دوم بیماری یاد کردند درون حالیکه هنوز موج  دوم محو و بلای ناگهانی عمدتا داخل استان هایی بیشتر شایع شده که داخل ابتدای اپیدمی یعنی اسفند و فروردین موارد ابتلا نداشتند. کرونا حداقل تا پایان سال با ما خواهد حیات

مردانی با اشاره به افزایش موارد ابتلا و اجل و میر کووید ۱۹، نشانی کرد: کرونا حداقل تا انتها سال با ما خواهد بود، گرچه فداکار حتی معتقدند که این وضعیت تا  ۲ سال آینده امتداد خواهد داشت و بوسیله رویت می رسد که بیماری باید به جزیی از زندگی انسان تبدیل شود. آیا بازگشایی مشاغل داخل این شرایط حساب دان است؟

این تن کمیته کشور کرونا با اشاره به انتقاد برخی مبنی بر لزوم تعطیلی مشاغل و لیس بازگشایی ها، با بیان اینکه تعطیل کردن قلمرو و مشاغل داخل شرایطی که می دانیم حداقل تا یک سال آینده باید با کرونا زندگی کنیم، آسیب اضافی به قناعت مملکت و معیشت آدم دانا می کند، البته این بازگشایی ها باید با رعایت اصول بهداشتی و فراهم آوردن بستر اجرای مناسب این قواعد درون سطح اجتماع همراه باشد. ابتلاهای دسته جمعی بوسیله دنبال شریک درون تجمعات غیرضروری

وی دنباله رحم: زمانیکه برای بازگشایی ها شرط گذاشته می شود، پروتکل ها باید دقیق اجرا شود، داخل حالیکه این شرایط به هیچگاه وجه از لفظ صاحبان مشاغل و خود مردم رعایت نمی شود یا به عنوان نمونه بارها بر ممنوعیت برگزاری عادات عروسی و گشت و عدم شرکت در تجمعات تاکید شده، ولی این مساله بزرگداشت نمی شود؛ به گونه ای که بارها تماشایی ابتلای دسته جمعی افراد یک قوم خواه فامیل به دنبال شرکت در این رویه تجمعات بوده ایم. کرونا تمام نشده؛ اصول بهداشتی و فاصله گذاری ها را رها کنید

مردانی با پیش روی اینکه همگی می دانیم که ادامه این وضعیت و قرنطینه های طولانی مدت بوسیله خستگی جسمی و فکری افراد منجر شده، گفت: بیشتر افراد در این شرایط نیازمند تغییر بویایی هستند اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که سلامت جامعه به اندازه مصونیت قامت و روح بی همتا حائز اهمیت است، بنابراین باید بین این دو مساله تعادل برقرار کنیم.  

وی با اشاره به اعلام آمار روزمره ابتلا و مرگ و میر شهروندان، گفت: ممکن است عزیزان هر کدام از ما تو بین این آمار باشد، بنابراین باید تمامی اصول بهداشتی و بور گذاری ها را کماکان رعایت کنیم. از برگزاری و شرکت درون تشریفات و میهمانی های غیر ضروری اجتناب کنیم،  داخل اماکن عمومی و تجمعات حداقل فاصله گذاری اجتماعی یعنی ۱.۵ متر فاصله را رعایت کنیم و شست وشوی مداوم مشت ها با آب و صابون را جهت قطع زنجیره انتقال عفونت های ویروسی فراموش نکنیم. ۶۰  درصد مبتلایان جدید اخیرا بوسیله سفر رفته بودند

وی با ابرام پهلو اجتناب از سفرهای غیرضروری، گفت: داخل زمان اوج مکرر کرونا بیش از ۶۰  درصد مبتلایان  آنهایی بودند که هنگام تعطیلات ماه اخیر به سیر تکاملی رفته بودند. این مساله ضرورت و شکوه کاهش سفرهای غیرضروری را دو چندان می کند. ابرام بر شکوه کاربرد از ماسک در اماکن اشتراکی

این فوق تخصص عفونی با تاکید کنار بزرگی استفاده از ماسک بخاطر یکسره افراد جامعه، اظهار کرد: ثابت شده که چنانچه دو نفر برابر اندوه از ماسک استعمال کنند تا ۹۰ درصد از انتقال بلای ناگهانی جلوگیری می شود. چنانچه فرد ناسالم ماسک نزده، اما نفر مقابل از ماسک استفاده کند احتمال انتقال بیماری ۲۵ درصد بوده و اگر هر دو از ماسک کاربرد نکنند ۹۰ درصد ظن ابتلا وجود دارد. این آمار متجاوز بانگ دهنده است، بنابراین استفاده از ماسک بخصوص در مترو، اتوبوس های بین شهری، ادارات و جمع های زیاد از ۱۰ نفر شدیدا پند می شود. عل  سخت گیری شرایط دست پاچه در شهرهای جنوبی کشور

مردانی همچنین با تکذیب دوباره تاثیر گرما داخل از بین رفتن ویروس کرونا، گفت: تجربه اهواز، خوزستان و سیستان بلوچستان این مساله را از کار افتادن می کند. در حال حاضر اگرچه اهواز یکی از گرمترین مناطق کشور و یا حتی دنیاست و دمایی بین ۴۵ تا ۵۰ درجه دارد، ولی در وضعیت قزل بوسیله سر می برد و نه تنها ویروس در این شهر از بین نرفته بلکه شدت نیز روبرو کرده است.

وی با رمز بوسیله علل تشدید شرایط متشنج داخل اهواز و شهرهای جنوبی، گفت: بدبختانه مردم این شهرها نکات بهداشتی و بور گذاری ها را افسون شده کردند و در ایام عید فطر و تعطیلات خرداد بی محابا در مجامع پیشگاه پیدا کردند، همین مساله باعث شد که روز بوسیله روز موارد بیماری افزایش پیدا کند. کروناویروس خودبخود از بین نمی رود

این فوق تخصص عفونی داخل پاسخ به برخی اظهارات مبنی پیاده شدن ظن از بین رفتن خودبخود ویروس کووید ۱۹، گفت: این اظهارات صحت ندارد. کروناویروس جدید از بین نمی رود، بلکه زمانی که ۳۰ تا ۷۰ درصد جمعیت جهان به آن مشغول شوند به مصیبت بومی جهان تبدیل می شود؛ شبیه سینوزیت یا گلودرد چرکی و خواه عفونت ادراری.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرآنلاین، در جریان معاملات بازارهای فرابورس ایران در آخرین ماه بهار امسال در ۱۷ روز کارگر خرداد یومیه ۲ هزاره و ۶۸۱ میلیون صفحه بهادار به قیمت ۵ هزار و ۵۴۵ میلیارد ریال درون بازارهای فرابورس دادوستد شد و در مجموع بیع ۴۵ هزار و ۵۸۲ میلیون ورق به ارزش ۹۴۲ هزار و ۶۱۲ میلیارد ریال درون مجموع بازارها رقم خورد. حجم و ارزش دادوستدها نیز تو این مدت رشد ۴ و ۵۴۱ درصدی را نسبت به خرداد ۹۸ تجربه کرد.

داخل همین حال معاینه معاملات درون بازارهای فرابورسی نشان می دهد به جاهل از راسته محور که کاهش ۲۱ درصدی در ظرفیت معاملات سهام را امتحان کرده، سایر بازارها خردادماه را با افزودن حجم، نرخ و تعداد دفعات معاملات بوسیله آخر رسانده اند.

به عنوان مثال تو میدان ابتدا گواه جابه جایی ۴ هزار و ۵۳۲ میلیون تسهیم به ارزش ۱۰۱ هزاره و ۲۰۳ میلیارد ریال بودیم که تکثیر ۷۲ درصدی حجم و ۷۷۰ درصدی نرخ معاملات در این راسته نسبت بوسیله خرداد ۹۸ نما خورد. درون راسته دوم، SME و ابزارهای نوین مالی نیز مسئله تصاعدی معاملات در ماه گذشته قابل مشاهده است.

همچنین بازار ابزارهای نوین مالی داخل ماه گذشته تماشاچی جابه جایی ۲ هزاره و ۴۷۳ میلیون ورقه بهادار به ارزش ۲۰۷ هزار و ۳۹۲ میلیارد ریال بود. از عموم رخدادهای مهم در این بازار باید بوسیله پذیره نویسی اوراق اجاره شریک شدن کرمان اتومبیل به تعداد ۲ میلیون ورقه و نیز پذیره نویسی اوراق مرابحه عام دولت در نمادهای اراد۳۱، اراد۳۲، اراد۳۳ و اراد۳۴ تو مجموع به تعداد ۱۰۹.۵ میلیون ورقه اشاره کرد که علت تعمیق بازار بدهی فرابورس شد.

اوراق بدهی و صندوق های سرمایه گذاری قابل ابتیاع نیز تو این مدت به ترتیب افزودن بیش از ۴۰۰ و ۲۰۰ درصدی در حجم و قیمت معاملات را تجربه کردند. اوراق تسهیلات مسکن نیز با معاوضه ۳.۱ میلیون ورقه از این اوراق بوسیله ارزش ۲ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال رشد ۱۱۳ و ۲۱۰ درصدی ظرفیت و بها دادوستدها را رقم زد.

این گزارش می افزاید: ارزش معاملات خُرد بازار سهام درون فرابورس محتوی دادوستدهای انجام شده در بازارهای اول، دوم، پایه، جوانمردی معامله خرید و سودا و SME به نما ۶۸۹ هزار و ۳۴۷ میلیارد ریال رسید که از این میزان دسته فلزات بنیانی با معاملاتی بوسیله ارزش ۸۳ هزار و ۳۶۱ میلیارد ریال سهم ۱۲ درصدی را تو اختیار گرفت و در رله شروع صنایع فرابورسی با بالاترین ارزش معاملات ایستاد. گروه های تنخواه گذاری ها، محصولات شیمیایی و بانکی ها بوسیله ترتیب سهم ۱۰، ۹ و ۷ درصد از ارزش کل معاملات بازار سهام را به خود اختصاص دادند و تو رده های دوم تا چهارم قرار گرفتند.

شاخص کل فرابورس غم در عاقبت بهار امسال با متوقف شدن بر قله ۱۴ هزاره و ۱۸۰ واحدی به بازدهی ۲۸ درصدی رسید و همچنین این شاخص توانست معیار نمو خود از ابتدای سال را همچنین به ۱۱۵ درصد برساند. همزمان ارزش راسته فرابورس افزایش ۲۴ درصدی را در خرداد و ۱۰۸ درصدی را از آغاز سال به ثبت رساند. چقدر نقدینگی جدید درون گسستگی بهار مسبوق بورس شد؟ | چه تعداد کد بورسی گرفتند؟
اپل در جریان بخشی از گویش اصلی میتینگ WWDC 2020 تریلر سریال متاخر Foundation را بوسیله نمایش گذاشت؛ Foundation سریال جدیدی در ژانر علمی-تخیلی است که در سال ۲۰۲۱ به درخت سرو اپل TV پلاس می آید. طبق گزارش وب سایت ددلاین، Foundation که پهلو اساس کلکسیون تاریخچه های محبوب ایزاک آسیموف با همین نام ساخته شده است ادبیات گروهی از افراد تبعیدشده را روایت می بطی ء. این افراد پس از مدتی می فهمند به منظور جلوگیری از فروپاشی پادشاهی خود با معروفیت Galactic Empire عزب یک گونه دارند: مقابله و جنگ ستیزی با آن. این سریال مقدماتی بار تو سال ۲۰۱۸ توسط اپل معرفی شد، ولی دنیاگیری ویروس کرونا روانی تاسیس آن را در اوایل امسال به حالت تعلیق درآورد. 

از تولد سرویس اپل TV پلاس تنها ۶ ماه می گذرد و اپل با سرمایه گذاری مجلل توانسته است محتوای متنوعی را به آن افزایش کند. این پلتفرم با سریال The Morning Showتوانست به موفقیت مقدماتی مشت معلوم کند، ولی هنوز هم از نداشتن اثری زیاد مبصر و درخورتوجه رنج می برد.

اپل درون زمان معرفی سرویس TV پلاس اعلام کرد شماری از بزرگ ترین و شناخته شده ترین بازیگران هالیوود را به فیلم و سریال های این سرو می آورد. اپل نیز توانسته است ضایع پخش فیلم هایی مهمی را که بازیگرانی همچون تام هنکس در آن ها بازی کرده اند بخاطر TV پلاس خریداری کند. اپل اخیرا بوسیله لباس غیرمستقیم بوسیله اعمال تغییراتی در استراتژی های خود اشاره کرده است. 

TV پلاس یکی از پا بر جا ترین اجزای بخش «خدمات» اپل به حساب می آید و درآمد یدکی را عاید این باهم اتحاد کردن می کند. اپل سرویس های اشتراکی درآمدزای دیگری نیز نظیر اپل نیوز پلاس، اپل موزیک و اپل آرکید دارد. مشخص شدن تاریخ پراکندن سریال Foundation نشان می دهد که اپل همچنان توجهی اختصاص بوسیله سرویس TV پلاس دارد و می خواهد به تولید سریال های اختصاصی بخاطر این سرو ادامه دهد تا کاربران بیشتری را به سمت آن بکشاند. اپل TV پلاس امروزه با قیمت ماهانه ی ۴/۹۹ دلار متناسب دسترس است. به تمامی کسانی که وسیله های متاخر خواه ریفربیشد اپل را تهیه کنند، سرویس TV پلاس بوسیله مدت یک سال به صورت رایگان هدیه داده می شود.



دیدگاه شما کاربران زومیت در این بن چیست؟بیشتر بخوانید:اپل نبوغ Scribble را بخاطر نسخه متاخر iPadOS شناساندن کردپشتیبانی از کنترلر ایکس باکس الیت سری 2 به اپل تی وی افزایش می شودامکان افزایش کردن ماسک رخساره به میموجی اپل فراهم شددستیار صوتی سیری به نبوغ هایی جدید حاضر می شودنسخه متاخر tvOS اپل معرفی کردن شد