معماری

۹ مطلب در آبان ۱۳۹۸ ثبت شده است

مقالات مرتبط:اسنپ برای اعاده افزودن بها بنزین معاون هزینه پرداخت می کند

اسنپ از تمدید طرح کمک نفقه بیع بنزین تا روز شنبه (۲ آذر) معارفه عدالت. این سرویس تاکسی اینترنتی از روز ۲۶ آبان طرحی را به عزیمت تسهیل خدمت رسانی رانندگانش تا پیش از واریز سهمیه بنزین آغاز کرده است. اسنپ در طرح حمایتی خود با اعطای وامی برای تهیه بنزین جدیت می کند خدمت رسانی به مسافران و درآمدزایی رانندگانش را وجهه کند. گفتنی است که موافق اخبار شرکت ملی پخش فراورده های نفتی، سهمیه بنزین به رانندگان تاکسی های اینترنتی اعم از اسنپ فرع خواهد گرفت. به گزارش روابط عمومی اسنپ، تاکنون حدود ۲۰۰ هزاره راننده از معاون نفقه اسنپ استفاده کرده اند و استقبال دهش از این طرح حمایتی به عمل آمده است. همچنین به گفته ی مدیران اسنپ، این سامانه تو تکاپو است با تخصیص میلیاردها تومان پاداش، ضمن ثابت نگه داشتن ارزش سفرهایش، درآمدزایی رانندگان خود را بهبود بخشد.

بوسیله همین منظور تا روز شنبه (۲ آذر) کمک نفقه ای به رخساره قرضه برای جبران افزودن بها سوخت به حساب کاربران راننده واریز می شود. این مبلغ پس از پرداخت نفقه سهمیه بنزین توسط همدستی ملی فرآورده های نفتی در پایان ماه از حساب اسنپی رانندگان کسر خواهد شد. لازم به ذکر است، این کمک خرج به کاربران راننده ای تعلق می گیرد که از فعالیتشان تو ناوگان اسنپ بیش از سه ماه بگذرد و بیش از ۵۰ کیلومتر تو روز (تا سقف ۱۵۰ کیلومتر) فعالیت داشته باشند. این کمک هزینه هر ۲۴ ساعت یک وهله پرداخت می شود.بیشتر بخوانید:اسنپ برای اعاده افزایش مقدار بنزین معاون نفقه صیقلی می کندرانندگان اسنپ و تپسی به میزان مصرف، سوخت سهمیه ای دریافت می کنندنرخ اجاره تاکسی های اینترنتی افزایش نمی یابدتپ سی بوسیله سوالات در خصوص پیمان نامه با شهرداری پاسخ دادبررسی ادعای انحصارطلبی اسنپ فود درون حوزه وعظ آنلاین غذا
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، چاقی می تواند به خشکی امدن مقیاس باروری نسوان از طریق اختلالات قاعدگی و تخمک گذاری تاثیر منفی بگذارد. این اختلالات دربرگیرنده سندرم تخمدان پلی کیستیک است که شایع ترین انگیزه ناباروری زنان است و ۶ تا ۱۰ درصد از زنان در سن فرزندآوری را دامن تأثیر قرار می دهد. چند جنین انقراض در درمان ناباروری طبیعی است؟

ناباروری از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از مهمترین مشکلات بهداشت اشتراکی مطرح است. مشکل ناباروری درون تمام دنیا حدود ۱۵ درصد از زوجین سنین باروری را اسیر می کند و کیفیت زندگی و روابط زوجین و حتی سلامت روحی و قضیه آنان را زیر واکنش قرار می دهد.                    

مطالعات متعددی علامت دادند افزایش معادل در زنان، با افزایش شیوع تخمدان پلی کیستیک، سیکل های قاعدگی نامرتب، نازایی، سقط و ضعف درون تداوی های ناباروری و حتی مشکلات دوران ابستنی مانند دیابت بارداری، پره اکلامپسی، بار ماکروزوم و وضع حمل سزارین همراه است. چاقی با اختلال داخل تعادل هورمونی با تخمک گذاری نرمال تداخل داشته است و باعث ناباروری در نسوان می شود. مطالعات مدال دادند با کاهش وزن، تخمـک گـذاری بهبـود مـی یابد.

چـاقی مفرط که بـا ممانعت از تخمک گذاری و ناباروری در زنـان همـراه اسـت و در صورت حاملگی تاثیر زیانبار به خشکی امدن سـلامت جنـین و مـادر قرین هیپــرلیپدمی، سندرم متابولیــک و دیابت بارداری دارد و همه این موارد مرحله اقتصادی، اجتماعی یدکی بر دوش مادر، خانواده و جامعه می گذارد. عوارض جنینـی و نـوزادی ایجادشده بر اثر بیماری ها و دیابت بارداری والده به برهان چاقی بسیار گسترده و خرج بر است. همزمان با افزایش نمایه توده بدنی پاسخ بوسیله درمان های ناباروری هم ناچیز می شود و نفقه های تحمیلی برای علاج ناباروری در زنان چاق بسیار ارتفاع می جوی.

بالارفتن شاخص مجعد بدنی به طور قابل توجهی با کاهش حجم تعداد طاسی اسپرم ها و افزایش تعداد اسپرم ها با DNA آسیب دیده همراه است. چاقی مردان با کاهش پتانسیل تولیدمثل آنها همراه است. چاقی بوسیله برهان دگرگونی تو سطح هورمون های تولید اسپرم، سموم محیطی انباشته شده داخل بافت چربی، افزایش سطح استرس اکسیداتیو باعث ناباروری داخل مردان می شود. در مردان چاق، احتمال بارداری حتی با روش های تولیدمثل کمکی کاهش می یابد و زمان لازم بخاطر رسیدن بوسیله ابستنی را به نعوظ قابل توجهی طولانی می یواش. کاهش حد متناسب توجه تو مردان ضخیم منجر به تنظیم سطوح هورمون ها می شود و منجر به افزایش بخت بارداری می شود.

به خشکی امدن اساس نتایج مطالعات، تداوی چاقی می تواند تو علاج ناباروری مرتبط با چاقی موثر باشد. چاقی علاوه بر افزودن عوارض ابستنی و بروز چاقی کودکان، باعث کاهش باروری و کاهش اثربخشی درمان های باروری می شود. از آنجا که مطالعات مدال داده اند که کاهش وزن و مدیریت سبک عمر می تواند حاصلخیزی زنان و مردان مبتلا بوسیله چاقی را بهبود بخشد، مدیریت چاقی با سازش سبک عمر بخاطر این افراد قبل از علاج های ناباروری توصیه می شود.
بوسیلهSGHAROOOON گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، بخاطر هواداران تیم ملی ایران هنوز زخم حذف تیم ملی با انقراض در ضربات پنالتی داخل وعده یک چهارم نهایی شیشه گرفتن امت های آسیا تو استرالیا موافق عراق بدیع است و همه امیدوارند با پیروزی داخل بازی امشب این زخم التیام یابد. البته نمایش ناامیدکننده ملی پوشان در ملاقات با بحرین باعث نگرانی های زیادی شده است.

این بازدید برای تیم ملی ایران بازی مرگ و زندگی خواهد بود و ساده انگاری است که فکر کنیم در رخساره باخت در این دیدار همچنان ما قضا و قدر ترفیع داریم. بحرین و عراق تیم های خوبی هستند که داخل تهران غصه بازی با آنها ساده نخواهد حیات. در این ملاقات تیم ملی باید با تمام قابلیت بوسیله مصاف عراق برود تا تیم برنده بازی میدان شود. عراق با توجه بوسیله محضر بازیکنانش در لیگ برتر فوتبال ایران دوست کافی از تیم ملی دارد. البته توان بازیکنان ایران فراتر از اسب سواری آسیاست و با توجه به تاکتیک پذیری آنها می توان مانع بزرگ عراق را از قاعده راه برداشت.

با توجه به نا آرامی های اخیر در عراق فیفاتصمیم گرفت دیدار ایران و عراق در ناحیه سوم برگزار شود و این کار تا حدود زیادی به سود ایران خواهد بود تا در جوی آرام تر نسبت به بصره پا به میدان مبارزه بگذارد. داخل بازی دیگر این دسته تیم هنگ کنگ تو بناء به رزمگاه بحرین خواهد رفت.

برابر دستور کار کنفدراسیون فوتبال آسیا آویشن های ابتدا قسمت قسمت کردن های ۸گانه همراه چهار تیم دوم با زیادترین امتیاز به کود نهایی انتخابی جام جهانی نحو می یابند. در مرحله نهایی تیم ها درون دو دسته کبد تیمی قرار می گیرند. در دیگر ورزش های رادیکال امروز تو قسمت قسمت کردن A A سوریه میزبان چین. است در گروه  D درون تاشکند ازبکستان میزبان عربستان است و داخل دسته B اردن با استرالیا روبرو می. شود دست افزار های ویلموتس قبل از ورزش حساس با
زبان برنامه نویسی پایتون با پیشی دریافت از جاوا که زمانی زبان غالب برنامه نویسی بود، به دومین زبان پرطرفدار برنامه نویسی در گیت هاب (GitHub)، سایت متعلق به مایکروسافت برای به پول اعانه گذاری کدهای متن باز، دگرگونی شد. پایتون اینک قاهر شده است جاوا را براساس تعداد مشارکت کنندگان در ذات متعاقب عادت بگذارد و بر این مبنا، این زبان برنامه نویسی اینک پس از جاوااسکریپت که از سال ۲۰۱۴ داخل رتبه ی اول جا خوش کرده است، دومین زبان پرطرفدار به حساب می آید.

آمار ارائه شده براساس گزارش رتبه بندی Octoverse برای سال ۲۰۱۹ به مشت آمده است. کسب رتبه ی دوم درون این سایت نقطه ی عطف شکوه برای پایتون ۳۰ ساله است که موجد آن، خیدو لم روسوم (Guido van Rossum)، در همین هفته و پس از ترک سِمَت خود در شرکت پس انداز سازی کلاد دراپ باکس (Dropbox)، اطلاع دادن بازنشستگی کرد. بیشتر خدمات پیشرفته و اپلیکیشن های دسکتاپ این شرکت با استفاده از پایتون نوشته شده اند.

جنبه ی جالب دیگر گزارش گیت هاب، رتبه بندی کلمه ها براساس سرعت رشد آن ها است. زبان دستور کار نویسی دارت گوگل و فریم ورک فلاتر که برای تولید رابط های کاربری برای برنامه های تحت اندروید و iOS مصرف دارد، بیشتر از سایر زبان ها مدنظر برنامه نویسان در گیت هاب قرار گرفته است. در سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹، دارت از زیادترین رشد برخوردار بوده و استفاده از آن تو میان دستور کار نویسان، ۵۳۲ درصد بیشتر شده است. همچنین، اصطلاح راست (Rust) موزیلا با رشد چشمگیر ۲۳۵ درصد، پس از دارت در رتبه ی دوم راحتی دارد.



معلوم اصطلاح های دستور کار نویسی برتر تو گیت هاب در پنج سال گذشته بیانگر اضافه محبوبیت پایتون است. مقاله های مرتبط:گیت هاب زمان حال از ۴۰ میلیون توسعه دهنده میزبانی می کندپایتون محبوب ترین تعبیر دستور کار نویسی ۲۰۱۹ لقب گرفتزبان برنامه نویسی جاوا 13؛ ابزاری برای نصیب وری بیشتر برنامه نویسان

واژه پروگرام نویسی حق بخاطر برطرف کردن باگ های امنیتی مرتبط با حافظه مدل سازی شده که مد ترین عیب امنیتی در نرم افزارهای مایکروسافت درون یک دهه ی گذشته بوده است؛ به همین دلیل، مایکروسافت آن را در گیرایی کدهای ویندوز خویشتن کاربرد و آزمایش می یواش. سال گذشته، زبان پروگرام نویسی کاتلین، زبان تأییدشده ی گوگل بخاطر تولید برنامه های اندرویدی، زیادترین مسئله رشد را در گیت هاب امتحان کرد؛ ولی با بود رشد ۱۸۲ درصدی در طول سال، دیگر داخل میان ۱۰ واژه شایسته ۲۰۱۹ مشاهده نمی شود. زبان تایپ اسکریپت هم که مایکروسافت از آن پشتیبانی می کند و یکی از مجموعه های مافوق جاوااسکریپت به شمار می آید، با ۱۶۱ درصد رشد سریعی درون سال گذشته امتحان کرد. دلیل رشد سریع این زبان برنامه نویسی را می قابلیت به تعداد زیاد برنامه نویسانی نسبت داد که از آن برای مشت وپنجه یواش کردن با پروگرام های بزرگ نوشته شده با جاوااسکریپت استفاده می کنند.

زبان های دیگری که درزمره ی ۱۰ تعبیر دارای بیشترین سرعت رشد درون سال های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ قرار می گیرند، عبارت اند از: اچ سی ال، پاورشل، اپکس، پایتون، اسمبلی و گو (Go).دارت: ۵۳۲ درصدراست: ۲۳۵ درصداچ سی ال: ۲۱۳ درصدکاتلین: ۱۸۲ درصدتایپ اسکریپت: ۱۶۱ درصدپاورشل: ۱۵۴ درصداپکس: ۱۵۱ درصدپایتون: ۱۵۱ درصداسمبلی: ۱۴۹ درصدگو: ۱۴۷ درصد

فاتح اصلی گزارش گیت هاب پایتون است که محبوبیتش را بدهکار طرفداران علوم داده ای و علاقه مندان به مشغولیت و غنای قفسه های علوم داده ای، متشابه نامپای است که این فرصت را دراختیار برنامه نویسان قرار قسط تا کدهای پایتون را برای امور مربوط به یادگیری ماشین به فقره بگیرند. اندکی از موجب ی مایکروسافت برای راه اندازی اطراف های رایگان آموزش دستور کار نویسی با پایتون در ماه های گذشته، احضار توجه برنامه نویسان به خدمات هوش مصنوعی آن در آژور است. یکی دیگر از آماج های رونق علوم داده ای در گیت هاب، نمو نوت بوک های ژوپیتر است که محیطی بخاطر نوشتن و اجرای کدها با پشتیبانی از پایتون و آر و جولیا است.



خیدو فن روسوم، خالق زبان برنامه نویسی پایتون، هفته ی گذشته بازنشسته شد.

علاوه بر آنچه گفته شد، گیت هاب درون چند سال گذشته روی مسئله ی حمایت نیز سرمایه گذاری و توجه زیادی به کمک به برنامه نویسان برای یافتن و برطرف سازی آسیب پذیری ها داخل هیئت دولت های نرم افزاری متن باز یا نرم افزارهای وابسته به آن ها کرده است. مسئولان شرکت می گویند هشدار آن ها به دستور کار نویسان علت نوسازی بیش از ۷٫۶ میلیون موقوف تو همین سال شد. همچنین، این کار به گستردن بسیار از ۲۰۹ هزار نوسازی خودکار ازطریق سرویس رایگان Dependabot آن انجامیده است که ماه مه گذشته راه اندازی شد.

بیش از ۱۰ هزار همکار داخل بزرگ ترین پروژه های متن ورزش که در حال حاضر تو گیت هاب قرار دارند، مشغول همکاری هستند. بزرگ ترین پروژه تا زمان حال، ویژوال استودیو کد (Visual Studio Code) است که به محیط برنامه نویسی بسیار محبوبی برای برنامه نویسان فعال در پلتفرم گوگل تغییر شده است. پروژه ی ویژوال استودیو کد، ۱۹،۱۰۰ مشارکت کننده دارد. البته مایکروسافت پیش از آنکه شرکت گیت هاب را تصاحب کند، بزرگ ترین باهم اتحاد کردن کننده در پروژه های متن باز آن بوسیله حساب می آمد. پروژه های دیگری که بیش از ۱۰ هزار مشارکت کننده دارند، عبارت اند از: مستندسازی مایکروسافت آژور و فلاتر و فرست کانتریبیوشنز (First Contributions).

نکته ی مهمی که تو این گزارش به چشم می خورد، مربوط به متن باز وجود داشتن و استفاده ی گیت هاب به وسیله ی کشورهایی است که با بایکوت های آمریکا مواجه هستند. تو ابتدای همین سال، گیت هاب دسترسی کاربران بی جنبش درون کریمه و ایران را محدود کرد. این شرکت نمی خواهد طرز کار بیشتر از این ادا دهد که در قانون ایالات متحده ی آمریکا لازم دانسته شده است.



در ژوئیه، گیت هاب بوسیله کاربران خود در کشورهای تحریم شده پیشنهاد کرد از سرور تجاری گیت هاب (GitHub Enterprise Server) استفاده کنند که نسخه ی پولی و یک وعده سودا (on-premise) این وب سایت برای میزبانی کدها به صورت شخصی است؛ ولی این وب سایت دیگر نمی تواند مجوز کاربرد از علیه خویشتن را به صورت قانونی به کشورهای بایکوت شده بفروشد. کاربران بی جنبش در کشورهای تحریم شده همچنان می توانند در مخازن عمومی همدستی کنند.

در بخش سؤال ها و جواب های مطرح شده (FAQ) تو سایت گیت هاب، درباره ی تحریم های تجاری ایالات متحده ی آمریکا آمده است:کارفرما تجاری گیت هاب را نمی نبوغ به هیچ کدام از کشورهای مندرج در فهرست کشورهای دسته E:1 داخل الحاقیه ی شماره ی ۱ تا بسرنوشت شوم دچار کردن ۷۴۰ در قسمت EAR یا به منطقه ی کریمه واقع تو اوکراین فروخت. این سیاهه در حال مهیا دربرگیرنده کشورهای کوبا، ایران، کره شمالی و سوریه است؛ ولی احتمال تغییر آن وجود دارد.

این ویژگی ها موجب ابراز مشکلاتی درون مسیر رشد گیت هاب شده است. دراین زمینه، در گزارش Octoverse آمده است: برنامه نویسان ایرانی دومین قسمت قسمت کردن با زیادترین نرخ رشد در پروژه های متن باز ایجادشده در مخازن عمومی گیت هاب هستند.بیشتر بخوانید:گیت هاب اینک از ۴۰ میلیون توسعه دهنده میزبانی می کندزبان برنامه نویسی جاوا 13؛ ابزاری بخاطر بهره وری بیشتر پروگرام نویسانپایتون محبوب ترین زبان برنامه نویسی ۲۰۱۹ اسم گرفتگیت هاب دسترسی کاربران ایرانی را مسدود می کند [به روزرسانی]اکانت توسعه دهنده اوبونتو در گیت هاب هک شد
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، کاظم غریب آبادی با انتقاد از برگزاری این میتینگ برای تجسس دو موضوع عادی که به هیچ وجه وصف فوری ندارند، گفت: این موضوع، مورد انتقاد فداکار کشورهای دیگر نیز قرار گرفت.

غریب آبادی درخصوص رفتار مشکوک مخالف امنیتی ناظر آژانس، اظهار کرد: درخصوص این موضوع، گزارش مبسوطی را بوسیله اعضای شورای حکام و آژانس، عرضه کردیم. در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۹، گروهی از بازرسان پروگرام ملاقات از سایت هسته ای نطنز را داشته و مطابق اسلوب های متعارف همچنین هموار فرایند نظارت معمولی در ورودی مجموعه انجام می گردد که شامل استفاده از دستگاه های تشخیص شیمیایی ویژه برای کشف طیفی از مواد انفجاری که حاوی نیترات هستند، می باشد. در حین ادا فرایند بازرسی معمول، آلارم مایه تشخیص بر روی یک بی مانند معینی ظاهر گردید که تیم امنیتی این فرایند را مجددا چند وهله اعاده کرد و نتایج، هر جنین برای یکی از بازرسان هم پایه حیات.

رسول کشورمان با رمز بوسیله اینکه تیم امنیت مشکوک گردید که پدیدار شدن آلارم ممکن است به موجب شکل های ناظر سابق الذکر و یا اسباب شخصی او باشد، افزود: تیم نگاهداری مجموعه، از وی خواست تا تک بررسی بیشتر راحتی گیرد و وی همچنین قبول نمود. تیم امنیتی حتی سرو بهداشتی که این بازرس از آن استفاده کرد را با دستگاه های مخصوص ضربت نمودند، که دستگاه ها با حساسیت بیشتری آلارم دادند.

نماینده دائم کشورمان افزود: با خرسند بازرس مذکور و درون جناب وی و همکارانش و با هماهنگی با مقامات آژانس، از محل اقامت وی بازدید و متعاقبا فداکار کالا و داروهای وی ضربت و تجسس شد که داروهای وی مشکلی نداشت، ولی دستگاه ها روی کیف تهی وی آلارم می دادند. پس از ارتباط با دبیرخانه آژانس و با همانگی و موافقت مقامات آژانس، برخی مدل گیری ها از همان کیف دستی رخساره پذیرفت و بوسیله نعوظ مشترک، پلمپ گردید.

غریب آبادی تاکید کرد: از همان ابتدا، بازرسان آژانس مقامات ذیربط را داخل مقر این سازمان در وین در جریان قرار دادند و دبیرخانه درون تمام مدت، تو ارتباط نزدیک با دپارتمان پادمان ایران و نمایندگی دائم ایران در وین حیات.

این دیپلمات عالیرتبه کشورمان در ادامه خاطرنشان نمود: هیچگاه چیزی نمی تواند جایگزین تعهد آژانس برای همکاری در جستار اقدامات متخلفانه احتمالی کارمندان و یا بازرسانش و مسئولیت تمام آن گردد. به دلیل ماهیت این رویداد، ایران رسما از آژانس خواسته است تا صیت بازرس مذکور را از سیاهه بازرسان گلچین شده برای جمهوری اسلامی ایران خارج نماید و یک بازرس جایگزین را شناساندن نماید.

پیک کشورمان تاکید کرد: همانگونه که در مقررات مربوطه موافقتنامه مزایا و سلامت های آژانس آمده است، جمهوری اسلامی ایران کاملا از مزایا و مصونیت های بازرسان آگاه  بوده و به طور شفاف در کشش سال ها شرکت با آژانس و زیر هر شرایطی، پایبندی خویشتن به این موافقتنامه را ثابت نموده است.

وی افزود: نیازی به تفسیر کردن نیست که ایران همچنین نظیر تمامی دیگر اعضای آژانس، نمی تواند از هرگونه اقدام یا اقدامی علیه ایمنی و امنیت تاسیسات هسته ای اش چشم پوشی کند، بوسیله ویژه اینکه تلاش هایی داخل موجب عمل خرابکاری درون سایت های هسته ای ایران نیز انجام شده است.

غریب آبادی در خاتمه خاطرنشان ظهور که سنجش های مجدد با مصرف از تجهیزات نمره دهنده مختلف، نتایج انطباق را نشان داده است. بنابراین، هیچگاه شکی وجود ندارد که فدایی مواد مشکوک در این حادثه وجود داشته است. نتایج بررسی استاندارد ها توسط ایران و آژانس، می تواند اطلاعات بیشتری را درباره ماهیت مواد مورد بحث در آینده ارائه کند. به منظور تکمیل تحقیقات کنونی، مشورت های ایران و آژانس درخصوص این موضوع ادامه دارد و ایران، انتظار همکاری ضروری و مناسب از سوی آژانس را دارد.

فرستاده و نماینده دائم کشورمان در وین درخصوص موضوع پادمانی مورد بحث در شورای حکام نیز گفت: ایران در سه مرزوبوم برجام، پروتکل الحاقی و پادمان، تعهداتی را دارد و با آژانس نیز تو حال انبازی است. در این میان، اگر سئوالات یا ابهاماتی نیز از سوی آژانس مطرح شود، تلاش می کنیم آن ها را بررسی و اقدام لازم را ایفا دهیم. این فرایند، جاری و مداوم است و نگرانی یا فوریت خاصی، آنگونه که برخی کشورها مطرح می کنند، به هیچگاه اسکناس حیات ندارد.

غریب آبادی افزود: "در شورای حکام تصریح کردم که ایران به طور فراخ و سازنده ای با آژانس شرکت می کند، بوسیله گونه ای که ۲۰ درصد بازرسی های آژانس را پذیرا است و به طور متوسط، هر روز سه بازرس در ایران حضور دارند. از اینرو، این سطح از همکاری باید مورد شناسایی و قدردانی استراحت گیرد و آژانس و برخی کشورها باید از ارشد نمایی برخی موضوعات معمولی که از طریق تعاملات معمولی و روتین ایران و آژانس قابل حل هستند، خودداری نمایند، چرا که در غیر این عارض معلول نامطلوبی به خشکی امدن همکاری ها خواهد گذاشت. "
ایسنا نوشت: سعید ملایی دارنده مدال طلای گیتی که پس از پایان رثابت های قهرمانی جودوی گیتی ۲۰۱۹ در ژاپن از بازگشت به ایران خودداری کرد و راهی آلمان شده بود، تقاضای پناهندگی خود به قلمرو آلمان را نمایش کرد.

پس از بخشیدن چند ماه دایره مهاجرت آلمان نیز تقاضای ملایی را پذیرفت.

فدراسیون جهانی جودو با اخبار این معارفه از اقدام دولت آلمان در دادن پناهندگی به سعید ملایی قدردانی کرد.

به نظر می رسد با توجه بوسیله این شرایط ملایی درون المپیک ۲۰۲۰ برای آلمان مبارزه کند. ملایی: حالا خودم را برای شرکت داخل رقابت های جهانی و المپیک آماده می کنم

تسنیم نیز نوشت: ملایی پس از اخذ پناهندگی آلمان اخبار کرد تمریناتش از ته ماه آگوست به حالت تعلیق درآمده وجود را از عادت خواهد گرفت.

او به محض انتشار خبر پذیرفته شدن التماس پناهندگی اش داخل آلمان به سایت فدراسیون جهانی جودو گفت: متجاوز خوشحالم و مایلم از صمیم قلب از همه آنهایی که به غلام کمک کردند تشکر کنم. حالا می توانم طولانی تمرکزم را روی جودو و اردوی های آماده سازی برای همکاری در رویدادهای بعدی فدراسیون جهانی مشت بازی و بازی های المپیک بگذارم.
جدیدترین طرح لامبورگینی با شاهکار ایلان ماسک برای ارسال خودرو به فضا مقابل نیست، اما این انبازی قطعاتی از خودرو را به فضا ارسال می کند. خودروساز ایتالیایی ماه آینده پنج نمونه فیبر کربن را برای آزمایش به جایگاه فضایی بین المللی (ISS) می فرستد. لامبورگینی مطالبه می نرم مقدماتی خودروسازی بوسیله شمار می رود که تحقیقات علوم مواد را داخل جایگاه فضایی بین المللی انجام داده است.



یکی از مسئولان لامبورگینی دراین زمینه گفت که هدف از این پروژه، بررسی چگونگی فایده پنج معیار فیبر کربن در برابر فشارهای محیط است. محققان نتایج را نه تنها با نگاهی به استفاده از این مواد درون خودروهای آینده، بلکه تو دستگاه های پزشکی تجزیه و تفریق می کنند. لامبورگینی در سال ۲۰۱۷ با مؤسسه تحقیقاتی متدیست هیوستون توافقنامه ای امضا کرد تا به طور مشترک درباره ی سازگاری زیستی مواد کامپوزیت تحقیق کند. به گفته ی مسئولان لامبورگینی، وزن کم به همراه شفافیت و سازگاری رادیویی این مواد می تواند داخل ساخت پروتز و موارد تزریق زیرجلدی کارگر باشد.



میزان های فیبر کربن در آزمایشگاه مواد لامبورگینی واقع در دفتر مرکزی این مشارکت ایتالیایی تدارک شده است. یکی از نمونه ها بوسیله صورت چاپ سه بعدی تولید شده، درحالی که نمونه ی دوم دارای ساختار «فیبر ناپیوسته» است؛ ساختاری که سال ۲۰۱۰ برای اولیه مرحله داخل لامبورگینی سستو المنتو (Lamborghini Sesto Elemento) بوسیله کار رفت و هم اکنون درون سایر خودروهای تولیدی این همکاری مصرف می شود. مدل های دیگر با استفاده متد های رایج پیدایش فیبر کربن مورد کاربرد تو خودروهای مسابقه ای و سایر کاربردهای فعلی ساخته شده اند.

مقاله های مرتبط:فیبر کربن مدرن؛ اختراع انقلابی لامبورگینیلامبورگینی یک بلندگوی فیبر کربنی جدید معرفی کردن کرد

میزان های فیبر کربن به مدت ۶ ماه درون ایستگاه فضایی بین المللی راحتی می گیرد. به گفته ی مسئولان لامبورگینی، میزان ها در معرض دماهای مختلفی از منفی ۴۰ درجه تا ۲۰۰ منصب سلسیوس و همچنین پرتوهای فرابنفش و پرتوهای گاما خواهند بود. سپس نمونه ها بخاطر تجزیه و تفریق توسط لامبورگینی و انستیتوی تحقیقات متدیست هیوستون به زمین برگردانده می شوند. محققان به دنبال هرگونه تخریب ناشی از قرار گرفتن در معرض محیط بیرون از فضای زمین هستند. لامبورگینی ادعا می بطی ء که این امر به تولید مواد برای خودروهای آینده معاون خواهد کرد. خودروساز ایتالیایی اخیراً ایده های جالبی ارائه داده است؛ از یکسره این موارد می توان به کاربرد از کالبد ی خودرو برای ذخیره ی برق رمز کرد، ولی نتایج امیدوارکننده ی آزمایشگاهی امکان پذیری تجاری آن را تأیید نمی کند.



موشک آنتارس (Antares) متعلق به شریک نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) که وظیفه ی حمل نمونه های لامبورگینی به فضا را بر عهده داری دارد، قرار است روز ۲ نوامبر از تأسیسات پروازی والوپس (Wallops) ناسا در ویرجینیا پرتاب شود. لامبورگینی با بازگشت مقیاس های فیبر کربن به روی زمین، آخرین خودروی سوپراسپرت خود را آماده می کند و گزارش های اخیر مشعر از آن است که حدس دارد خودروی الکتریکی چهاردر نیز معرفی شود.بیشتر بخوانید:وال پروژه سلفی فضایی سامسونگ سقوط کردابرخودرو جدید و ۸۳۰ اسب گرمخانه لامبورگینی تا سال ۲۰۲۰ رونمایی می شودفراری 488 GT3 Evo نمونه ۲۰۲۰ رونمایی شدچرا فرود روی ماه همچنان دشوار است؟چین خود را برای تاسیس ایستگاه فضایی جدیدش آماده می کند
رانندگی در حالتی که نشانگر سوخت (گِیج بنزین) روی حالت تهی راحتی دارد پرتنش و تپش آور است، اما اگر شما غم از آن دسته رانندگان کنجکاوی هستید که می خواهید بدانید چه مسافتی را می توان در این حالت پیمود، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.



نشانگر بنزین از آن دسته تجهیزاتی است که از دقت کافی برخوردار نیست. اگرچه این ایراد تا حدودی بوسیله سود راننده و خودرو است، اما باعث می شود درون طول سال مراجعه ی بیشتری بوسیله جایگاه های سوخت گیری داشته باشید و در نتیجه زمان و هزینه ی بالاتری صرف می شود. بدنامی این نشانگرها از زمانی آغاز شد که راننده ها دریافتند زمانی که این نشانگر وضعیت وحشت خالی را نشان می دهد، همچنان خودرو مسافت قابل توجهی را می پیماید. برای درک این وضعیت و اطلاع از برهان آن باید با مسکن و اجزای تشکیل دهنده ی نشانگر سوخت آشنا شویم. به نعوظ ساده، نشانگر سوخت از دو بخش فرستنده و نشانگر تشکیل شده است که در دنباله بوسیله تفصیل هر یک از این اجزا را تک بررسی قرار می دهیم.فرستنده

فرستنده داخل باک خودرو قرار دارد. واقعی ترین بسرنوشت شوم دچار کردن فرستنده یک شناور است که معمولا از سنخ فوم ساخته می شود. این شناور بوسیله یک میله ی نازک فلزی متصل بوده که انتهای آن به یک مقاومت متغیر آویزان است. پایداری فاقد وسیلهاتصال وسیله ای الکتریکی است که با ایجاد مقاومت در مسیر جریان استاندارد آن را تنظیم می کند. هر چه استاندارد پایداری بیشتر باشد، قضیه الکتریکی کمتری عبور می کند. ایستادگی متغیر تعبیه شده تو وحشت خودرو از یک ورق نازک پوشیده شده با مواد مقاومت زا تشکیل شده که یک سر آن به میله ی غواص و سر دیگر آن به نشانگر وضعیت سوخت همواره است. با پشته و پایین رفتن سطح سوخت در باک میله ی شناور روی مقاومت جابه جا شده و درون نتیجه مدل پایداری دگرگونی می کند. در تغییر مدل مقاومت سبب تغییر معیار روانی الکتریکی ارسالی به نشانگر خواهد شد و در نهایت راننده متوجه جابه جایی نشانگر سوخت روی صفحه ی کیلومتر حساب می شود.



دقت پایین این مکانیزم با توجه به ساختار آن کاملا مشخص است. به دلیل همین ساختار است که نشانگر بنزین خودرو پس از سوخت گیری با طی مسافتی نسبتا کامل همچنان وضعیت باک پر را علامت می دهد. با پر شدن وحشت شناور بوسیله سمت بلندی لول می کند اما با سوخت گیری کامل، در سوخت غوطه می شود و تو حاصل کمترین ایستادگی خلق می شود. بوسیله همین دلیل برای جابه جا شدن نشانگر سوخت غواص باید ابتدا از حالت غرق شدگی بیرون شده و سطح سوخت به قدری پایین بیاید که علت جابه جایی شناور به جانب پایین شود. به همین دلیل است که با پر کردن کامل وحشت مدت زمان زیادی نشانگر بنزین حالت انباشته بودن هراس را مدال می دهد.



وضعیتی قرین درون حالت تهی شدن وحشت موافقت می افتد. شناکننده بنزین هرگز به کف هراس نمی چسبد و قدیم فاصله ای ناچیز میان کف باک و شناور باقی می ماند که این فرمان شرایط نشانگر باک خالی و پیمایش مسافتی نسبتا طولانی تا دنج شدن خودرو را توضیح می دهد. از سوی دیگر، یکی دیگر از عوامل کم دقتی این مکانیزم لباس ظاهری هراس سوخت است. باک سوخت در خودروهای امروزی از نوع پلاستیک ساخته می شود و طوری قالب ریزی می شوند که بتوان آن ها را درون فضاهای بیش محدود مکان انصاف. گاهی وحشت ها طوری طراحی می شوند که اطراف اجزای دیگر خودرو نظیر فریم و جثه راحتی بگیرند. بوسیله همین دلیل هنگامی که نشانگر سوخت شرایط شقه را نشان می دهد، امکان پذیر است مقیاس پا بر جا سوخت موجود داخل باک قدری بیشتر یا کمتر از شقه ظرفیت هراس باشد.نشانگر

نشانگر هم درست شبیه فرستنده وسیله ی سهل ای است. مقاومت متغیر مورد مباحثه داخل جزء سابق دور یک ورق نازک از نوع بی متال مبهم شده یا در مجاورت آن صبر دارد. روانی عبوری از فرستنده و مقاومت فاقد وسیلهاتصال درون نهایت به این ورق بی متال می رسد که یک سوی آن بوسیله پایداری جابجا شده و لفظ دیگر آن به عقربه ی نشانگر بنزین همواره است. صفحه بی متال از پیوند دو فلز غیرهم نوع ساخته می شود که هر یک ضریب انبساط حرارتی متفاوتی دارند. با تکثیر نمونه مقاومت داخل مسیر جریان، حرارت ناشی از جریان کاهش یافته؛ در خراج ورق بی متال خنک می شود. با خنک شدن بی متال به دلیل اختلاف ضریب انبساط حرارتی این ورقه از حالت خمیده خارج شده و با بی پیرایه شدن آن نشانگر سوخت از «حالت وحشت» لبریز به سمت حالت «باک تهی» حرکت می درنگ.



با گرم شدن ورق بی متال و بوسیله دلیل اختلاف ضریب انبساط حرارتی، این ورقه به یک سمتی که ورق با ضریب انبساط پایین نم راحتی دارد، انحنا پیدا می کند. این جابه جایی کمینه فیزیکی می تواند نشانگر بنزین را بوسیله حرکت درآورد که یکی از کاربردهای قابلیت آمیز این مایه ی میسر است.نشانگرهای سوخت مهیا به ریزپردازنده

در بعضی از خودروهای مدرن به جای ارسال مستقیم روانی به سمت ورق بی متال و نشانگر سوخت، این قضیه بوسیله یک ریزپردازنده نقل مکان می شود تا پس از پردازش نشانگر بنزین با دقت بالاتری نمونه سوخت موجود داخل باک را نمایش دهد. ریزپردازنده ی تعبیه شده در این خودروها با ستاندن معیار جریان ارسالی از فرستنده و مقایسه ی آن با مقادیر از پیش تعیین شده تو نهایت یک سیگنال به ریزپردازنده ی دیگری که در داشبورد فراغت دارد، ارسال می نرم و سبب تغییر وضعیت نشانگر بنزین می شود.



استفاده از ریزپردازنده جهت رفع خطای معمول معیار سوخت اصلی در باک و نشانگر بنزین توانسته تا حد زیادی مفید واقع شود. این ریزپردازنده با مقایسه ی موقعیت اب باز (از قاعده میزان سیلان الکتریکی) با یک منحنی کالیبراسیون که پهلو بنیاد موقعیت شناور و ظرفیت سوخت باقی الباقی در باک تشریفات شده، خطای رایج را کاهش می دهد. در این سیستم ها یک چراغ هشدار را درون حالتی که سطح بنزین از پیمانه معینی پایین تر رود، واضح می یواش.

دشوار دیگر در معادل گیری دقیق مقیاس بنزین موجود تو باک زمانی مشخص می شود که خودرو در سراشیب خواه پیچ در حرکت باشد. داخل این حالت سوخت به یک سو داخل باک لول خواهد کرد و می تواند سبب دگرگونی وضعیت شناور شود و در مولود نمایشگر سوخت با خطای زیادی سطح سوخت را علامت می دهد. بخاطر محلول این مشکل، خودروهای مجهز بوسیله ریزپردازنده تاحدودی قادر به اصلاح این جرم هستند. بخاطر این منظور ریزپردازنده بوسیله جای واکنش دم ای به تغییرات موقعیت شناگر میانگینی از موضع های شناکننده را در کشش بازه ی زمانی خاصی محاسبه می بطی ء.بیشتر بخوانید:حجم سوخت گیری با کارت بنزین رله دار به ۱۵ تا ۲۰ لیتر کاهش می یابدهشدار پلیس داخل مورد کلاهبرداری با بنزین دو نرخیراهنمای ثبت نام کارت سوخت و استفاده از کارت بانکی به جای آننماینده مجلس: افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین در سال ۱۳۹۸ منتفی استفقط ۵ درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده کردند
به گزارش مهر؛ غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش  با رمز به جلسه امروز چهارشنبه یکم آبان این شورا گفت: در جلسه امروز شورای صنفی نمایش مقرر شد تا فیلم سینمایی «مطرب» به کارگردانی مصطفی کیایی از چهارشنبه ۸ آبان تو گروه سینمایی ایران اکران شود.

وی ادامه عدالت: «سمفونی نهم» به کارگردانی محمدرضا ستاره در دسته سینمایی فرهنگ از پانزدهم آبان اکران می شود، همچنین فیلم «تورنادو» به کارگردانی جواد هاشمی از پانزدهم آبان در گروه سینمایی آزاد و امتداد ارائه آن داخل سرگروه «زندگی» خواهد بود.

سخنگوی شورای صنفی نمایش اقرار کرد: انیمیشن «بنیامین» به کارگردانی محسن عنایتی در گروه آزاد پانزدهم آبان اکران می شود، قرارداد «گیتی با من برقص» به کارگردانی سروش صحت داخل  گروه استقلال ثبت شد، نیز قرارداد «آشفته گی» به کارگردانی فریدون جیرانی در گروه عمر ثبت شد.

وی امتداد داد: فیلم هایی که در چرخه اکران و برنامه آینده قرار دارند حسب مصوبه شورای صنفی نمایش قبل از مصوبه شورا نمی توانند برای روز شمار یا تبلیغات رفتار کنند، که تخلف محسوب می شود.

فرجی داخل پایان گفت: روز شنبه ۴ آبان  مصادف با شب رحلت پیک اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) از ساعت ۱۷ و روز یکشنبه ۵ آبان به طور طاسی و همچنین دوشنبه ۶ آبان مصادف با شب شهادت معصوم رضا (ع) از ساعت ۱۷  و روز سه شنبه ۷ آبان ماه بوسیله نعوظ کلی، سینماهای سرزمین تعطیل هستند. سالن های سینما از روز چهارشنبه ۸ فعالیت خویشتن را از قانون می گیرند.