معماری

رانندگی در حالتی که نشانگر سوخت (گِیج بنزین) روی حالت تهی راحتی دارد پرتنش و تپش آور است، اما اگر شما غم از آن دسته رانندگان کنجکاوی هستید که می خواهید بدانید چه مسافتی را می توان در این حالت پیمود، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.



نشانگر بنزین از آن دسته تجهیزاتی است که از دقت کافی برخوردار نیست. اگرچه این ایراد تا حدودی بوسیله سود راننده و خودرو است، اما باعث می شود درون طول سال مراجعه ی بیشتری بوسیله جایگاه های سوخت گیری داشته باشید و در نتیجه زمان و هزینه ی بالاتری صرف می شود. بدنامی این نشانگرها از زمانی آغاز شد که راننده ها دریافتند زمانی که این نشانگر وضعیت وحشت خالی را نشان می دهد، همچنان خودرو مسافت قابل توجهی را می پیماید. برای درک این وضعیت و اطلاع از برهان آن باید با مسکن و اجزای تشکیل دهنده ی نشانگر سوخت آشنا شویم. به نعوظ ساده، نشانگر سوخت از دو بخش فرستنده و نشانگر تشکیل شده است که در دنباله بوسیله تفصیل هر یک از این اجزا را تک بررسی قرار می دهیم.فرستنده

فرستنده داخل باک خودرو قرار دارد. واقعی ترین بسرنوشت شوم دچار کردن فرستنده یک شناور است که معمولا از سنخ فوم ساخته می شود. این شناور بوسیله یک میله ی نازک فلزی متصل بوده که انتهای آن به یک مقاومت متغیر آویزان است. پایداری فاقد وسیلهاتصال وسیله ای الکتریکی است که با ایجاد مقاومت در مسیر جریان استاندارد آن را تنظیم می کند. هر چه استاندارد پایداری بیشتر باشد، قضیه الکتریکی کمتری عبور می کند. ایستادگی متغیر تعبیه شده تو وحشت خودرو از یک ورق نازک پوشیده شده با مواد مقاومت زا تشکیل شده که یک سر آن به میله ی غواص و سر دیگر آن به نشانگر وضعیت سوخت همواره است. با پشته و پایین رفتن سطح سوخت در باک میله ی شناور روی مقاومت جابه جا شده و درون نتیجه مدل پایداری دگرگونی می کند. در تغییر مدل مقاومت سبب تغییر معیار روانی الکتریکی ارسالی به نشانگر خواهد شد و در نهایت راننده متوجه جابه جایی نشانگر سوخت روی صفحه ی کیلومتر حساب می شود.



دقت پایین این مکانیزم با توجه به ساختار آن کاملا مشخص است. به دلیل همین ساختار است که نشانگر بنزین خودرو پس از سوخت گیری با طی مسافتی نسبتا کامل همچنان وضعیت باک پر را علامت می دهد. با پر شدن وحشت شناور بوسیله سمت بلندی لول می کند اما با سوخت گیری کامل، در سوخت غوطه می شود و تو حاصل کمترین ایستادگی خلق می شود. بوسیله همین دلیل برای جابه جا شدن نشانگر سوخت غواص باید ابتدا از حالت غرق شدگی بیرون شده و سطح سوخت به قدری پایین بیاید که علت جابه جایی شناور به جانب پایین شود. به همین دلیل است که با پر کردن کامل وحشت مدت زمان زیادی نشانگر بنزین حالت انباشته بودن هراس را مدال می دهد.



وضعیتی قرین درون حالت تهی شدن وحشت موافقت می افتد. شناکننده بنزین هرگز به کف هراس نمی چسبد و قدیم فاصله ای ناچیز میان کف باک و شناور باقی می ماند که این فرمان شرایط نشانگر باک خالی و پیمایش مسافتی نسبتا طولانی تا دنج شدن خودرو را توضیح می دهد. از سوی دیگر، یکی دیگر از عوامل کم دقتی این مکانیزم لباس ظاهری هراس سوخت است. باک سوخت در خودروهای امروزی از نوع پلاستیک ساخته می شود و طوری قالب ریزی می شوند که بتوان آن ها را درون فضاهای بیش محدود مکان انصاف. گاهی وحشت ها طوری طراحی می شوند که اطراف اجزای دیگر خودرو نظیر فریم و جثه راحتی بگیرند. بوسیله همین دلیل هنگامی که نشانگر سوخت شرایط شقه را نشان می دهد، امکان پذیر است مقیاس پا بر جا سوخت موجود داخل باک قدری بیشتر یا کمتر از شقه ظرفیت هراس باشد.نشانگر

نشانگر هم درست شبیه فرستنده وسیله ی سهل ای است. مقاومت متغیر مورد مباحثه داخل جزء سابق دور یک ورق نازک از نوع بی متال مبهم شده یا در مجاورت آن صبر دارد. روانی عبوری از فرستنده و مقاومت فاقد وسیلهاتصال درون نهایت به این ورق بی متال می رسد که یک سوی آن بوسیله پایداری جابجا شده و لفظ دیگر آن به عقربه ی نشانگر بنزین همواره است. صفحه بی متال از پیوند دو فلز غیرهم نوع ساخته می شود که هر یک ضریب انبساط حرارتی متفاوتی دارند. با تکثیر نمونه مقاومت داخل مسیر جریان، حرارت ناشی از جریان کاهش یافته؛ در خراج ورق بی متال خنک می شود. با خنک شدن بی متال به دلیل اختلاف ضریب انبساط حرارتی این ورقه از حالت خمیده خارج شده و با بی پیرایه شدن آن نشانگر سوخت از «حالت وحشت» لبریز به سمت حالت «باک تهی» حرکت می درنگ.



با گرم شدن ورق بی متال و بوسیله دلیل اختلاف ضریب انبساط حرارتی، این ورقه به یک سمتی که ورق با ضریب انبساط پایین نم راحتی دارد، انحنا پیدا می کند. این جابه جایی کمینه فیزیکی می تواند نشانگر بنزین را بوسیله حرکت درآورد که یکی از کاربردهای قابلیت آمیز این مایه ی میسر است.نشانگرهای سوخت مهیا به ریزپردازنده

در بعضی از خودروهای مدرن به جای ارسال مستقیم روانی به سمت ورق بی متال و نشانگر سوخت، این قضیه بوسیله یک ریزپردازنده نقل مکان می شود تا پس از پردازش نشانگر بنزین با دقت بالاتری نمونه سوخت موجود داخل باک را نمایش دهد. ریزپردازنده ی تعبیه شده در این خودروها با ستاندن معیار جریان ارسالی از فرستنده و مقایسه ی آن با مقادیر از پیش تعیین شده تو نهایت یک سیگنال به ریزپردازنده ی دیگری که در داشبورد فراغت دارد، ارسال می نرم و سبب تغییر وضعیت نشانگر بنزین می شود.



استفاده از ریزپردازنده جهت رفع خطای معمول معیار سوخت اصلی در باک و نشانگر بنزین توانسته تا حد زیادی مفید واقع شود. این ریزپردازنده با مقایسه ی موقعیت اب باز (از قاعده میزان سیلان الکتریکی) با یک منحنی کالیبراسیون که پهلو بنیاد موقعیت شناور و ظرفیت سوخت باقی الباقی در باک تشریفات شده، خطای رایج را کاهش می دهد. در این سیستم ها یک چراغ هشدار را درون حالتی که سطح بنزین از پیمانه معینی پایین تر رود، واضح می یواش.

دشوار دیگر در معادل گیری دقیق مقیاس بنزین موجود تو باک زمانی مشخص می شود که خودرو در سراشیب خواه پیچ در حرکت باشد. داخل این حالت سوخت به یک سو داخل باک لول خواهد کرد و می تواند سبب دگرگونی وضعیت شناور شود و در مولود نمایشگر سوخت با خطای زیادی سطح سوخت را علامت می دهد. بخاطر محلول این مشکل، خودروهای مجهز بوسیله ریزپردازنده تاحدودی قادر به اصلاح این جرم هستند. بخاطر این منظور ریزپردازنده بوسیله جای واکنش دم ای به تغییرات موقعیت شناگر میانگینی از موضع های شناکننده را در کشش بازه ی زمانی خاصی محاسبه می بطی ء.بیشتر بخوانید:حجم سوخت گیری با کارت بنزین رله دار به ۱۵ تا ۲۰ لیتر کاهش می یابدهشدار پلیس داخل مورد کلاهبرداری با بنزین دو نرخیراهنمای ثبت نام کارت سوخت و استفاده از کارت بانکی به جای آننماینده مجلس: افزایش قیمت و سهمیه بندی بنزین در سال ۱۳۹۸ منتفی استفقط ۵ درصد مردم از کارت سوخت شخصی استفاده کردند
  • ۹۸/۰۸/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی