معماری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، چاقی می تواند به خشکی امدن مقیاس باروری نسوان از طریق اختلالات قاعدگی و تخمک گذاری تاثیر منفی بگذارد. این اختلالات دربرگیرنده سندرم تخمدان پلی کیستیک است که شایع ترین انگیزه ناباروری زنان است و ۶ تا ۱۰ درصد از زنان در سن فرزندآوری را دامن تأثیر قرار می دهد. چند جنین انقراض در درمان ناباروری طبیعی است؟

ناباروری از سوی سازمان جهانی بهداشت به عنوان یکی از مهمترین مشکلات بهداشت اشتراکی مطرح است. مشکل ناباروری درون تمام دنیا حدود ۱۵ درصد از زوجین سنین باروری را اسیر می کند و کیفیت زندگی و روابط زوجین و حتی سلامت روحی و قضیه آنان را زیر واکنش قرار می دهد.                    

مطالعات متعددی علامت دادند افزایش معادل در زنان، با افزایش شیوع تخمدان پلی کیستیک، سیکل های قاعدگی نامرتب، نازایی، سقط و ضعف درون تداوی های ناباروری و حتی مشکلات دوران ابستنی مانند دیابت بارداری، پره اکلامپسی، بار ماکروزوم و وضع حمل سزارین همراه است. چاقی با اختلال داخل تعادل هورمونی با تخمک گذاری نرمال تداخل داشته است و باعث ناباروری در نسوان می شود. مطالعات مدال دادند با کاهش وزن، تخمـک گـذاری بهبـود مـی یابد.

چـاقی مفرط که بـا ممانعت از تخمک گذاری و ناباروری در زنـان همـراه اسـت و در صورت حاملگی تاثیر زیانبار به خشکی امدن سـلامت جنـین و مـادر قرین هیپــرلیپدمی، سندرم متابولیــک و دیابت بارداری دارد و همه این موارد مرحله اقتصادی، اجتماعی یدکی بر دوش مادر، خانواده و جامعه می گذارد. عوارض جنینـی و نـوزادی ایجادشده بر اثر بیماری ها و دیابت بارداری والده به برهان چاقی بسیار گسترده و خرج بر است. همزمان با افزایش نمایه توده بدنی پاسخ بوسیله درمان های ناباروری هم ناچیز می شود و نفقه های تحمیلی برای علاج ناباروری در زنان چاق بسیار ارتفاع می جوی.

بالارفتن شاخص مجعد بدنی به طور قابل توجهی با کاهش حجم تعداد طاسی اسپرم ها و افزایش تعداد اسپرم ها با DNA آسیب دیده همراه است. چاقی مردان با کاهش پتانسیل تولیدمثل آنها همراه است. چاقی بوسیله برهان دگرگونی تو سطح هورمون های تولید اسپرم، سموم محیطی انباشته شده داخل بافت چربی، افزایش سطح استرس اکسیداتیو باعث ناباروری داخل مردان می شود. در مردان چاق، احتمال بارداری حتی با روش های تولیدمثل کمکی کاهش می یابد و زمان لازم بخاطر رسیدن بوسیله ابستنی را به نعوظ قابل توجهی طولانی می یواش. کاهش حد متناسب توجه تو مردان ضخیم منجر به تنظیم سطوح هورمون ها می شود و منجر به افزایش بخت بارداری می شود.

به خشکی امدن اساس نتایج مطالعات، تداوی چاقی می تواند تو علاج ناباروری مرتبط با چاقی موثر باشد. چاقی علاوه بر افزودن عوارض ابستنی و بروز چاقی کودکان، باعث کاهش باروری و کاهش اثربخشی درمان های باروری می شود. از آنجا که مطالعات مدال داده اند که کاهش وزن و مدیریت سبک عمر می تواند حاصلخیزی زنان و مردان مبتلا بوسیله چاقی را بهبود بخشد، مدیریت چاقی با سازش سبک عمر بخاطر این افراد قبل از علاج های ناباروری توصیه می شود.
  • ۹۸/۰۸/۲۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی