معماری

سال ها است که اپلیکیشن های اپل روی سیستم عامل ویندوز دردسترس قرار دارند؛ اپلیکیشن هایی که از بین آن ها می توانیم به آیتونز اشاره کنیم. اپل مدتی پیش پشتیبانی از آیتونز را برای مک اختتام داد، اما این اپلیکیشن همچنان کلاینت پا بر جا اپل موزیک بخاطر کاربران جهیز عامل محبوب مایکروسافت به حساب می آید و افراد اضافی از آن استعمال می کنند. طبق جدیدترین گزارش ها، تا پیش از عاقبت سال ساری میلادی قرار است یکی از اپلیکیشن های اپل برای ویندوز ۱۰ دردسترس قرار گیرد.

براساس گزارش جدیدی که وب سایتی ایتالیایی با نام Aggiornamenti Lumia منتشر کرده است، اپل کمینه کمتر خودش را برای انتشار اپلیکیشن ویندوزیِ بعد اینده خویشتن روی مایکروسافت استور آماده می بطی ء. داخل گزارش این رسانه به نام اپلیکیشن اشاره نمی شود، بااین حال ظن هایی می نبوغ داخل این رابطه مطرح کرد. اپل سال گذشته با اعلام پایان حکم آیتونز، درخت سرو های عمومی مختلفی را شناساندن کرد تا استاندارد درآمدهای زیرشاخه ی «خدمات» خویشتن را رفعت ببرد. احتمالا اپلیکیشن جدیدی که درون مایکروسافت استور منتشر می شود، اپل موزیک یا اپل TV باشد. 

اپل سال گذشته در اطلاعیه ای اعلام کرد در پی استخدام چند مهندس به منظور «ساخت سلسله اتیه اپلیکیشن های چندرسانه ای برای ویندوز» است. در آن زمان اطلاع دادن شده وجود که فرع مندان بوسیله استخدام در اپل باید تجربه ی کار با پلتفرم ویندوز یونیورسال یا همان Universal Windows Platform (موسوم به UWP) را داشته باشند. UWP اساسا پلتفرم اپلیکیشن های مدرن ویندوز بوسیله حساب می آید.

آیتونز از سال ۲۰۱۸ تاکنون روی مایکروسافت استور دردسترس کاربران استراحت دارد، ولی هنوز هم اپلیکیشنی UWP برشمرده نمی شود و در دسته ی اپلیکیشن های قدیمی دسکتاپ جای می گیرد. سیستم عامل macOS امروزه دارای اپلیکیشنی مستقل برای اپل موزیک است و دیگر نیازی به آیتونز ندارد؛ احتمال می دهیم اپل بخواهد داخل آینده ای نزدیک امتحان ای مانند بخاطر ویندوز نیز بوسیله همراه بیاورد و موسیقی های پرشمار سرویس اپل موزیک را در قالب اپلیکیشنی مجزا ارائه دهد.

همان طور که اشاره کردیم پایان کار آیتونز با معرفی اپلیکیشن مستقل اپل موزیک همراه وجود. این پیوستگی همچنان باعث شد اپل اپلیکیشن های Podcasts و Apple TV را نیز دردسترس فراغت دهد. اپلیکیشن جدید اپل TV امروزه روی تلویزیون های هوشمند و دیگر ستاپ باکس ها حزن دردسترس قرار دارد. از همین رو از اپلیکیشن اپل TV نیز به عنوان یکی دیگر از نامزدهایی یاد می شود که قرار است به مایکروسافت استور بیاید. همان نعوظ که سال گذشته درون اطلاع دادن اعلام شد، اپلیکیشن های UWP امکان اجرا روی رایانه های ویندوزی و کنسول های بازی ایکس باکس وان را دارند. امروزه افراد زیادی از کنسول ورزش خود برای پخش موسیقی هم نصیب می گیرند.

به دید شما کاربران زومیت، اپل چه اپلیکیشنی به مایکروسافت استور می آورد؟زومیت را داخل شبکه های اجتماعی دنبال کنید:اینستاگرام توییتر یوتیوب تلگرامبیشتر بخوانید:مایکروسافت وسایل ریکاوری مفروضات درون فروشگاه ویندوز منتشر کردگوگل برای کاهش اشغال فضای رم توسط مروگر کروم از قابلیت متاخر ویندوز 10 استفاده می کندمعرفی ۹ تم ویندوز 10 که پدیدار جهیز عامل شما را متحول می کندمایکروسافت درحال ترقی ی ویژگی های جالبی برای Sticky Notes درون ویندوز 10 استنسخه جدید مایکروسافت اج ازطریق مقدر شدن Windows Update منتشر شد
  • ۹۹/۰۴/۲۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی