معماری

از «فرسودگی شغلی»، چیزی شنیده اید؟ در ۲۵ ماه مه سال ۲۰۱۹، سازمان بهداشت جهانی، اقدام به معرفی رسمی سندرم «فرسودگی شغلی» به نشانی تخلیهٔ انرژی درون اثر کارِ بسیار کرد. استرس شغلی مداوم می تواند باعث تخلیه انرژی شود. این تخلیهٔ انرژی خود را بوسیله شکل خستگی و سلبی نگری نشان خواهد داد. در چنین شرایطی، سفرکردن یکی از گزینه هایی است که به ذهن همه می رسد. اما مشکل اینجاست که دورشدن از فضا فقره لزوما باعث کاهش استرس نمی شود. پس چطور می توان تعطیلات را بدون استرس و فرسودگی شغلی سپری کرد؟

حتما بخوانید:چرا بعد از گذراندن تعطیلات باز هم احساس خستگی می کنیم؟به گروه تان معاون کنید تعطیلات خوبی را تعاقب طریق بگذارندکاهش استرس شغلی با استفاده از مدل کنترل–تقاضای استرس موثر استرس مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش در تعطیلات هم رهایتان نمی کند؟

اتحادیه رسیده شناسی آمریکا (APA) در سال ۲۰۱۸، نظرسنجی و پژوهشی اجرا عدل که طی آن مشخص شد حدود ۲۱ درصد از آمریکایی ها داخل زمان تعطیلات و مرخصی هم دچار استرس طرز کار هستند و ۲۸ درصد در این دوران، حتی بیشتر از اوقات کاری عادی مشغول به فعالیت و امر بوده اند. چنین چیزی، پیامدهای قابل توجه یدکی خواهد داشت.



کارکردن داخل اوقات استراحت و تعطیلات روی روابط افراد اثرات نامطلوب می گذارد و باعث می شود که خلق وخوی سندیت تغییر کند و زندگی در لحظه و زمان حال را از دست بدهند. این نکات از یافته های پژوهش های علمی هستند. نبود مرزی مشخص میان زمان کار و استراحت بخاطر سلامتی بیش زیان وهله است.

برای اینکه نیروهای حکم تو زمان تعطیلات از لمحه خود نهایت لذت و یکروز را ببرند، کارفرمایان باید تو طول این دوران، آنها را آسوده بگذارند. فرقی نمی کند که موقعیت تان در محل کار چگونه است و چه می کنید؛ راهبردهای پیشنهادی که تو ادامه می آید، بوسیله آسایش تان درون تعطیلات و دورشدن از فرسودگی شغلی دستیار خواهد کرد. ۱. پیش از تعطیلات، کارهایتان را سروسامان بدهید

پیش از اینکه به سفر بروید یا به نعوظ کلی دانا تعطیلات شوید، باید کامل مشکلات احتمالی در نبودتان را پیش دماغ کنید. سناریوهایی برای آینده درون نظر داشته باشید و آنها را در وارستگی محل کارتان صبر بدهید تا در نبودتان، از ایده ها و اسلوب کارهایتان استعمال شود و اخلالی در کارتان پیش نیاید.

اصول و چهارچوب فقره را پیش از روبیدن با همکاران تان دوره کنید و با پیش بینی مشکلات محتمل و ارائهٔ راهکار برای آن ها، تعطیلات خود را بدون نگرانی سپری کنید.

بخاطر خودتان حریم و کمیت صریح کنید تا همگی بدانند که نمونه دسترسی سندیت به شما درون زمان مرخصی چقدر خواهد بود. مثلا اجازه ندهید که مهتر و همکاران هر زمان که خواستند با شما تماس بگیرند و مزاحم تان شوند. ۲. مدام نگران پیام های موثر نباشید



مغز ما نسبت بوسیله فناوری، رفتارهای متجاوز عجیبی دارد. مثلا مدام یار داریم که دستگاه های دیجیتالی مان را معاینه کنیم و ببینیم پیامی جدید داریم یا خیر. پژوهش های انواع مدال می دهد که هر فرد عادی، به نعوظ متوسط حدود ۲۶۱۷ مرتبه، تلفن همراه هوشمندش را لمس می نرم و در دستور کار های آن چرخی می زند.

۱۰ درصد طرف دارانِ مشتاق دنیای دیجیتال غم داخل خلال ۲۴ روزگار شب هنگام روز حدود ۵۴۲۷ مرتبه، تلفن همراه خود را بررسی و پیام هایش را چک می کنند. این طور رفتارهایی نشان می دهد که رفتن بوسیله سفر و تعطیلات هم مانع از سَرزدن مداوم به گوشی همراه نمی شود. فکرِ اینکه شاید هر لمحه پیامی از محل کار برسد، آزاردهنده برنده از خویشتن پیام است

تو واقع، آنچه در طول تعطیلات و مرخصی ها، افراد را آزار می دهد و باعث می شود همچنان تحت ضیق و استرس قرار بگیرند، پیام هایی حلق که مرتبا از لفظ نگرش امر برایشان ارسال می شود؛ بلکه، این خاطر که شاید هر حین پیامی از سوی کار برایشان ارسال شود، آرامش آن ها را سلب می درنگ و باعث می شود که مدام گوشی خویشتن را چک کنند. این فکر زیاد مخرب برنده از برهم خوردن آرامش درون تعطیلات با پیام های واقعی است.

با بررسی مدام پیام هایی که داخل گوشی تلفن همراه خود دارید، نگرانی دست از سرتان برنمی دارد و مانع از دورشدن از فضای کار و تمدد اعصاب می شود. تو واقع، با سرزدن به گوشی، از محیط کارتان فاصله نمی گیرید و این استرس آور است. برای اینکه به نواخت استراحت کنید، باید از هوا کار دور شوید و بوسیله آن فکر اندوه نکنید. اما اگر استراحت باشد، ذهن تان درون محل حکم جا بماند و مدام از لفظ همکاران و اداره، پیام قبض کنید، دیگر کارمایه و زمانی برای استراحت کردن پاینده نخواهد ماند.

هرکس روش ویژهٔ خویشتن را برای دورشدن از فضای کار و راحتی تو نظر می گیرد. مثلا برخی افراد رجحان می دهند که تلفن همراه شان را درون تعطیلات به کلی کنار بگذارند. فدایی روزی یک مرحله به سراغ ایمیل ها می روند و افرادی هم هستند که نیم زمانه را از روز بوسیله مطالعه پیام ها ویژه می دهند و بعد ارتباط شان را با تلفن و فقره و… قطع می کنند.

مدیریت پیام ها کاملا سلیقه ای است. مثلا برخی افراد ترجیح می دهند که به هیچ تماسی پاسخ ندهند خواه فقط تو ساعت هایی محدود به اینترنت دسترسی داشته باشند. داخل هر حال، باید کارگر کنید که داخل طول تعطیلات دستخوش اضطراب های مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش نباشید. ۳. تا جایی که ممکن است به طبیعت و فضای باز بروید

طبیعت، قدرتی شگفت انگیز داخل آرامش بخشی و کاهش تنش ها دارد. به ویژه اگر در کشش روز و در محیط امر ناگزیر هستید مدام دنبال میز و داخل ساختمانی باشید، رفتن بوسیله قلب طبیعت، استرس هایتان را تا حد زیادی از بین خواهد سرما. مقاله ای که در سال ۲۰۱۴ در مجلهٔ پیشگامان رسیده شناسی (Frontiers in Psychology) منتشر شد، مدال داد میان عاطفه رضایت از زندگی، شادابی و مثبت اندیشی و رفتن بوسیله طبیعت، وابستگی ای محکم وجود دارد.

پس رفتن بوسیله بیرونی طبیعت، زمینه های بروز احساسات مطلوب و مثبت را در افراد مهیا می کند. این احساسات خوب در افرادی که به خلقت می روند، بیشتر از کسانی است که با صنع بیگانه اند و بیشتر در فضاهای داخلی و ساختمان ها بوسیله عادت می برند. انجمن دل آمریکا هم گذراندن اوقاتی داخل طبیعت را برای کاهش استرس ، کاهش اضطراب و بهبود کلی روح و روان وعظ می کند.

پس وقتی تو تعطیلات به روال می برید به طبیعت بروید؛ بوی آب دریا یا چمن ها و گردون آبی را احساس کنید؛ در خلقت غرق شوید و خویشتن را از تلفن های هوشمند و ارتباطات با دنیای مدرن و خشن دور کنید. باید برای تمدد اعصاب، نهایت کاربرد را از آرامش خلقت ببرید. ۴. باید بدانید که بهترین شیوهٔ قرار چیست



پژوهش ها نشان می دهد که بهترین شیوهٔ استراحت، شیوه ای است که به بی همتا کمک می یواش از انواع استرس نجات بیابد و با کارمایه به حکم و زندگی معمول خود بازگردد. این طور چیزی کاملا بدیهی است؛ اما نکته ای تو اینجا وجود دارد که باید به آن دقت کنید. بهینه شیوهٔ استراحت، قانونی کلی ندارد و هرکس به ضابطه ای، انرژی های از دست رفته اش را بازمی یابد.

مثلا برخی افراد شناخت دارند با یوگا خواه پیاده روی طولانی بوسیله آرامش برسند. اما برخی دیگر ترجیح می دهند از ورزش ها و تمرین های شدیدتر با میزان تکان اعلی نصیب ببرند. گزینش با شماست. پس باید بدانید که چه روشی به بازگشت کارمایه تان کمک می کند. پس ازآن در روزهای تعطیل از همان روش ها نصیب ببرید و شاداب شوید. به طور کلی، فعالیت هایی که ذهن را از فضا کار دور می کنند با آرامش همراه هستند.

فرقی نمی کند که از یک موزه بازدید می کنید یا داخل یک کلاس آشپزی، ملوانی و… همکاری می کنید. درون هر حال، درگیرکردن ذهن با چیزی به سوا آنچه ضابطه فقره اتفاق می افتد، بوسیله کاهش استرس ها معاون می کند. ۵. زیاد برای تعطیلات برنامه ریزی نکنید



اگر فقط چند روز بخاطر سپری کردن تعطیلات در جوانمردی داشته باشید، احتمالا دوست دارید که با یک پروگرام ریزی دقیق از تمام لحظه های آن کیف ببرید. ولی واقعیت این است که برنامه ریزی دقیق در این مورد، آن قدرها هم خوب حلق. گاهی اوقات به ویژه درون سیر تکاملی و تعطیلات، باید خویشتن را به دست دقیقه ها بسپارید و قدری بی برنامه و رها، اوقات تان را سپری کنید.

تو سال ۲۰۱۸، مقاله ای درون نامه ٔ «دیدگاه سیال درون فصیح شناسی» (Current Opinion in Psychology) غم منتشر شد که بر لذت بی برنامگی در تعطیلات تأکید می کرد. در این مقاله عنوان می شد که برنامه ریزی ممکن است عمر در زمان حال را مخدوش بطی ء و لذت آن را از بین ببرد.

برنامه ریزی نکته سنج برای گذراندن اوقات سیر تکاملی و تعطیلات می تواند انگیزه خستگی و ناامیدی شود. مثلا چنانچه از قبل تحقیق کنید که بهترین میخانه شهر چیست، ولی با عدول کردن به آن، نظر دیگری داشته باشید، به شدت ناامید می شوید و ذوق تان کور می شود. قبول دارید؟

بهتر است درون تعطیلات و سفر منعطف باشید. خود را به قضیه جاری زندگی بسپارید و از دوراندیشی، اندکی دور شوید. اگر آزاد و وارسته باشید، امکان تصرف تجربه های تازه و ماجراجویی های بیشتری خواهید داشت و در حروف به چیزهای شگفت انگیزی برخواهید خورد که گاهی در پروگرام های دقیق و حساب شده جایی ندارند. ۶. بخاطر بازگشت بوسیله ضابطه فقره هم پروگرام ریزی کنید

بیشتر افراد برای گذراندن تعطیلات خود پروگرام هایی دارند؛ اما کم کسانی به فکر بازگشت به سر فرمان هم هستند. اگر ندانید که چطور باید از تنگ کردن اتمام تعطیلات استخلاص پیدا کنید و به درستی، کار خویشتن را از سر بگیرید، استرس زیادی به شما واقف خواهد شد و شاید کامل انرژی ای که درون طول تعطیلات به دست آورده اید، از مشت بدهید.

پس بهتر است پس از تعطیلات و پیش از فاتحه کار، زمانی را به سروسامان اعطا کردن بوسیله شرایط کاری تان اختصاص بدهید. مثلا پس از بازگشت از سفر، به ایمیل ها و پیام هایتان استفهام کنید یا بخاطر اموری که قرار است از سر گرفته شود، کاملا برنامه ریزی کنید تا با دلهره بوسیله روال حکم بازنگردید. تو ادامه بخوانید: افراد موفق تعطیلات خود را چگونه می گذرانند؟

مقالات صوتی کلکسیون صوتی رازهای توفیق موفقیت چیزی جز رعایت یک سری اصول و تمرین مداوم آنها زدودن

مشاهده دشت مقالات صوتی کتاب الکترونیکی مدیرداری و همکارداری به راه اساتید هاروارد مدیران و همکاران خود را مدیریت کنید

مشاهده محصول مقالات صوتی تاریخ الکترونیکی از عروج تا پیاز کارمندی نکاتی که کارمندان معمولی از آن بی خبرند

مشاهده میوه
  • ۹۸/۰۳/۳۰

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی