معماری

گوگل بوسیله تازگی به روزرسانی اپلیکیشن Google Messages را دردسترس قرار داده است و کارشناسان تحلیل کد منبع آن را آغاز کرده اند. وارسی کد عین نسخه ی موکد گوگل مسیجز علامت می دهد احتمالا اهالی مانتین ویو یک قدم بوسیله افزودن کردن رمزنگاری سرتاسر (End-to-End Encryption) بوسیله پیام رسانی RCS نزدیک زیرفون شده اند. این ادعاها را اولیه بار رسانه ی 9to5Google مطرح کرد. 

RCS خواه Rich Communication Service درحقیقت جایگزین SMS به حساب می آید و از همان توان هایی روزی می برد که بسیاری دیگر از اپلیکیشن های پیامک محور از آن ها استفاده می کنند. با این حال، پیام رسانی RCS رمزنگاری سرتاسری ندارد؛ درحالی که سرویس هایی محبوب نظیر واتساپ، سیگنالو حتی آی مسیجاپل از آن بهره می گیرند.

آمار مدال می دهد پیام رسانی RCS گوگل با استقبال چشمگیری مواجه نشده است؛ ولی در اواخر سال گذشته ی میلادی، اپراتورهای مخابراتی بزرگ ایالات متحده اعلام کردند درون سال ۲۰۲۰، از پیام رسانی RCS گوگل پشتیبانی خواهند کرد.  گوگل نخستین بار در سال ۲۰۱۸ از RCS به نشانی پلتفرم پیامک پایه اصلی اندروید پرده برداری کرد و بعد داخل نوامبر سال گذشته، از آغاز به کار پیام رسانی RCS برای کاربران آمریکایی خبر انصاف.

بیلد اولیه ی نسخه ی ۶/۲ اپلیکیشن گوگل مسیجز چندین خط کد دارد که در آن ها، سرنخ هایی برای قابلیت های آینده ی اپلیکیشن گوگل مسیجز به چشم می خورد. تحلیلگران رسانه ی 9to5Google گوگل می گویند تو کد این اپلیکیشن ۱۲ جنین به مبحث رمزنگاری اشاره می شود.

تاکنون، جزئیات زیادی درباره ی این موضوع منتشر نشده است و مشخص نیست فرستنده و گیرنده ی پیام تو Messages برای بهره گیری از نبوغ رمزنگاری سرتاسر باید الزاما از خود اپلیکیشن کاربرد کنند یا خیر. نیز در بخشی از کدِ تجسس شده، بوسیله تنظیماتی اشاره می شود که کاربر ازطریق آن می تواند تعیین کند اپلیکیشن های متفرقه ای که اجازه ی دسترسی به پیامک ها را دارند، پیام های رمزنگاری شده را بتوانند بخوانند یا خیر. 

درحال حاضر، مشخص نیست گوگل کِی قصد دارد قابلیت رمزنگاری سرتاسری را بوسیله پیام رسانی RCS بیاورد و حتی از اضافه شدن آن به این پلتفرم نیز اطمینان نداریم. بااین حال، گوگل پیش نمدار از علاقه ی خود به مبحث رمزنگاری سرتاسری سخن به میان آورده است. بدین ترتیب، احتمال می دهیم شایعه ها صحت داشته باشند و پیام رسانی RCS در آینده ای نه چندان دور به این قابلیت امنیتی محور حاضر شود. 

دیدگاه شما کاربران زومیت درون این بنیاد چیست؟بیشتر بخوانید:اپل احتمالا اپلیکیشن مسیجز iOS را به macOS می آوردکاربرد قابلیت DoH در کروم 83گوگل مپس جا های قابل دسترس با ویلچر را نمودار می کندساندار پیچای داخل مصاحبه ای با امان از تیم پیکسل، توسعه باطراوت افزار را شاق وصف کردقابلیت جدید یوتیوب بخاطر تنظیم خواب کاربر معرفی شد
  • ۹۹/۰۳/۰۵

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی