معماری

دنیاگیری ویروس کرونا باعث شد دولت های مختلف قوانینی سرسختانه در بن ی بور گذاری اجتماعی وضع کنند، بااین حال مطالعه ها مدال می دهد رویکرد سوئد برای مقابله با کووید ۱۹ تا پیمانه زیادی با دیگر مناطق دنیا متفاوت بوده است. داخل بسیاری از مناطق دنیا تماشایی تعطیلی مراکز بنیانی بودیم. سوئد به جای تعطیل کردن مدارس، رستوران ها و باشگاه های ورزشی بخاطر جلوگیری از عالمگیر بیشتر ویروس در بین مردم، غرض گرفت به جای ابکی تر کردن قوانین فاصله گذاری اجتماعی، مراکز متنوع را همچنان باز نگه دارد.

امروزه در سوئد تنها برگزاری گردهمایی هایی که متشکل از زیاد از ۵۰ نفر هستند، ممنوع است. به علاوه مدارس بخاطر تمامی بصیرت آموزانی که پایین تر ۱۶ سال سن دارند همچنان باز است. بوسیله بیانی بهتر سوئد غرض گرفته است به شهروندانش امکان دهد به لباس معمولی به زندگی خویشتن بپردازند. درواقع سوئد به جای وضع روال های اجباری، راهکارهایی به آدم نمایش داده است تا آن ها با اتکا بر سنگ خودشان و بدون درک کردن اجبار، قوانین فاصله گذاری مدنی را پاس کنند.

با همه ی این ها رویکرد سوئد برای مقابله با کرونا مؤثر نبوده است. نرخ مرگ و میر سوئد بوسیله دلیل کروناویروس به شکل قابل ملاحظه ای بیشتر از کشورهای همسایه یعنی دانمارک و نروژ است؛ آمار مدال می دهند از هر یک میلیون نفری که درون سوئد به کووید ۱۹ مشغول می شوند، ۴۴۲ تن جان خویشتن را از مشت می دهند. نرخ مرگ و میر شاگرد از کووید ۱۹ تو کشورهای دانمارک و نروژ به تزیین برابربا ۱۰۰ و ۴۴ تن در هر میلیون است. بوسیله علاوه سرانه ی اجل و میر سوئد بوسیله برهان کروناویروس از ایالات متحده ی آمریکا اندوه بیشتر است.

به برهان شرایط فعلی دستیابی به زنهار پرسنل (Herd Immunity)بیش ازپیش دور از انتظار به نظر می رسد. تعاریف متعددی برای این مقوله ارائه شده اند، بااین حال منظور از زنهار جمعی این است اجازه دهید ویروس تا حدی در بین اعضای جامعه گسترش معلوم درنگ که آنتی بادی های (پادتن) محافظ از گسترشِ بیشتر آن جلوگیری کنند. براساس مطالعه ی جدیدی که درون ماه مه گذشته اجرا شده، تنها ۷/۳ درصد از شهروندانِ معارفه شده ی استکهلم در بدن خود پادتن کووید ۱۹ را ساخته بودند.

بیورن اولسن، استاد حوزه ی بلای ناگهانی های عفونی در دانشگاه اوپسالا در سوئد، ماه گذشته در گفت و گو با خبرگزاری روئیترز گفت اعداد یادشده در زمینه ی پادتن باعث می شوند «بور ی یدکی تا دستیابی به ایمنی پرسنل داشته باشیم. ما تا اینکه تامین نیستیم که روزی بتوانیم به پناه پرسنل برسیم». 

آندرس تگنل، همگی انسداد شناس (اپیدمیولوژیست) و مدیر بخش اپیدمی سازمان بهداشت عمومی سوئد است؛ او بی تا پا بر جا هدایت کننده ی رویکرد سوئد برای مقابله با ویروس کرونا بود که هفته ی گذشته به شکل غیرمستقیم از اقدامات خویشتن ابراز پشیمانی کرد. تگنل درون گفت و گو با وب سایت Swedish Radio گفت: «اگر با دانشی که امروز داریم با همین بیماری مواجه می شدیم، فکر می کنم نحوه ی پاسخ دهی ما، جایی در در بین اقدامات سوئد با اقداماتی که دیگر کشورهای گیتی ارتکاب دادند، فراغت می گرفت».

او در دنباله ی سخنان خود افزودن کرد: «بوسیله وضوح پتانسیلی بخاطر اعمال بهبود داخل اقداماتی که ما تو سوئد انجام دادیم، وجود دارد». با همه ی این ها تگنل تصمیم گرفت بوسیله صراحت خبط بودن اقدامات سوئد را به زبان نیاورد. او در مصاحبه ای دیگر با نامه ی سوئدیِ Dagens Nyheter گفته است: «استراتژی اصلی ما بوسیله عطا جواب پس داده است. نمی دانم که [اگر بوسیله عقب برمی گشتیم] می توانستیم چه کارهایی را به شکلی کاملا متفاوت ارتکاب دهیم». آسایشگاه ها در سوئد تا حد زیادی توسط کووید ۱۹ موردهجوم قرار گرفته اند؛ آمار نشان می دهند درحدود نیمی از مرگ های ناشی از کووید ۱۹ مربوط به کسانی است که در آسایشگاه ها حضرت داشته اند. منتقدان می گویند دولت سوئد اقدامات حیاتی را برای مراقبت از آن ها انجام نداده است. مقاله های مرتبط:ویروس کرونا: موج دوم چگونه خواهند بود؟همه گیری ویروس کرونا درون ایران از نگاه آمار و ارقامسازمان بهداشت جهانی سرانجام تأثیر ماسک در پیشگیری از احاله ویروس کرونا را تأیید کرد

آنیکه لیند، همه انسداد شناس بزرگ سوئد داخل بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳، هفته ی گذشته درون مصاحبه ای با خبرگزاری دولتی SVT سوئد حرف های جالبی به اصطلاح آورد. او در سیلان مصاحبه ی خود گفت: «اینک می فهمم که سوئد هیچگاه استراتژی خاصی برای محافظت از افراد معمر دربرابر ابتلا به کووید ۱۹ نداشت. نمی دانم که مقامات رسمی اقبال چگونه می توانند مطالبه کنند که آمادگی آن ها برای مقابله با کرونا در سطح نیکوکاری قرار داشته، درحالی که حقیقت این است آمادگی آن ها در سطح افتضاحی صبر داشت». 

سوئد تصمیم گرفت کسب و کارها را همچنان باز نگه دارد و همین موضوع به بدتر شدن شرایط کمک زیادی کرد. حتی بازنگه داشتن کسب و کارها نیز نتوانسته است از دخول سوئد به بحران حاد اقتصادی، جلوگیری کند. براساس آمار بوسیله دست آمده توسط منابع خبرگزاری بلومبرگ، میزان تولید ناخالص داخلی سوئد هفت درصد افت کرده است. این ابتدایی وعده از زمان جنگ جهانی دوم است که میزان تولید ناخالص تویی سوئد تا این وزن هبوط می یواش. چنین اوضاعی برای دیگر اعضای اتحادیه ی اروپا همچنین پیش آمده است. بااین حال بسیاری از این کشورها قوانینی سرسختانه برای حفظ کردن فاصله گذاری اجتماعی روش کرده اند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این بن دارید؟جدیدترین و معتبرترین مقاله های علمی مربوط به ویروس کرونا را ازطریق صفحه ی اختصاص ی آن در زومیت پیگیری کنیدبیشتر بخوانید:ویروس کرونا: موج دوم چگونه خواهد بود؟همه گیری ویروس کرونا در ایران از نگاه آمار و ارقام [به روزرسانی: ۱۸ خرداد ۹۹]سازمان بهداشت جهانی سرانجام تاثیر ماسک در پیشگیری از انتقال ویروس کرونا را تایید کردکووید 19 سرعت دگرگونی هوش مصنوعی بهداشت و درمان را افزایش خواهد دادطرح فاصله گذاری هوشمند؛ فعالیت سینماها، کنسرت ها و تورهای گردشگری داخلی از ضابطه خمود می شود
  • ۹۹/۰۳/۱۹

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی