معماری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز این گربه خاکستری با چشم های فرزانه سبز تو  میان بازدیدکنندگان هان صوفیه بیش محبوب است، از جمله فیلمی از  باراک اوباما رئیس جمهور پیشین آمریکا در  سفری به استانبول در سال ۲۰۰۹ درون حال نوازش کردن این گربه پژمان شده است.

اکنون مقامات ترکیه تصریح کرده اند که گلی می تواند در بوسیله زندگی داخل هلا صوفیه ادامه دهد.

ابراهیم کالین، سخنگویرجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه گفت گلی و نیز همه گربه های دیگر تو آن منطقه درون همان جایی که هستند، باقی می مانند.

کالین گفت: «این گربه بیش مشهور شده است و گربه های دیگری بی آرامی در آنجا هستند که هنوز مشهور نشده اند. این گربه در آنجا خواهند ماند و مسجدهای ما به روی همه گربه ها باز می شبیه.»



گلی به خصوص از هنگامی نامی شد که اوموت بهچسی، یک راهنمای گردشگری چهار سال پیش یک حساب اینستاگرامی بخاطر او باز کرد که اکنون بیش از ۴۸۰۰۰ پیرو دارد.

های صوفیه برای ۹۰۰ سال یک کلیسای مسیحی بیزانسی بود، که در قرن پانزدهم میلادی به کسب ترک های عثمانی درآمد و  به مسجد تبدیل شد. مصطفی کمال آتاتورک، بنیانگذار ترکیه مدرن در سال ۱۹۳۴ با دستوری آن را به موزه تبدیل کرد.

اخیرا دادگاهی تو ترکیه تبدیل ای صوفیا  را به موزه غیرقانونی خواند و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بلافاصله اطلاع دادن کرد که این بنا دوباره به مسجد بدل می شود و بدوی نماز جمعه این هفته تو آن برگزار شد.
  • ۹۹/۰۵/۰۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی