معماری

از سال گذشته ی میلادی و با تبعیت باهم اتحاد کردن های متنوع آمریکایی از تحریم های دولت آمریکا، همکاری هایی بجهت گوگل انبازی با هواوی را اندازه کردند و از این رو هواوی دیگر قادر نیست تا در گوشی های هوشمندش از Google Play Services استفاده کند. ولی هواوی بیکار ننشست و با توسعه ی Huawei Mobile Services که به اختصار HMS خوانده می شود، تکاپو کرده تا جای حالی سرویس های موبایلی گوگل را مملو درنگ. هرچند هواوی داخل ابتدای نحو برای توسعه ی این سرویس با مشکلات عدیده ای رو به رو است، اما عزم خود را جزم کرده تا بوسیله نیکی به ارائه ی سرو به کاربران گوشی هایش بپردازد. 

با نگاهی بوسیله گوشی های هوشمند جدید هواوی، می قابلیت سعی هواوی را به صراحت دید. هواوی در آخرین قبیله از گوشی هوشمند پرچمدارش که معلول ۴۰ پرو است، درکنار سرویس HMS، قابلیت های مبتنی بر فهمیدن مصنوعی را نیز گنجانده است. ویژگی های مبتنی به خشکی امدن ادراک قلابی در گوشی هواوی پی ۴۰ پرو ترکیبی از توان های سخت افزاری مربوط به پردازنده ی قدرتمند حاضر به ماژول پردازشی درایت مصنوعی و همچنین محدودیت های نرم افزاری می شوند. ادراک مصنوعی P40 پرو به بهبود زیادی درون فرایند عکاسی منجر می شود

هواوی P40 پرو برای پردازش کارهایی که به آن محول می شود، توکل بر تراش ای قدرتمند با نام کرین ۹۹۰ است که طبق ادعای هواوی، اولین خراش ی 5G درفش دار دنیا بوسیله حساب می آید که کنار پایه ی لیتوگرافی ۷ نانومترپلاس EUV ساخته شده است. مدل 5G تراشه میزبان مجموعا ۱۰٫۳ میلیارد ترانزیستور است و از هسته های کورتکس A76 روزی می گیرد. جهیز-روی-چیپ کرین ۹۹۰ متشکل از بسرنوشت شوم دچار کردن های متنوع است. یکی از این واحدهای پردازشی با نام NPU شناخته می شود که درون حقیقت واحد پردازشی مبتنی بر شبکه ی عصبی است.

پردازنده ی مبتنی کنار شبکه ی تندخو کرین ۹۹۰ اعتماد بر نوعی معماری اختصاصی است که نسبت به نسل قبل مصرف انرژی کمتری دارد و به نبوغ های بیشتری مجهز شده است. این پردازنده ی عصبی از هسته های قدرتمند موسوم به Big-Core با هسته ی کم مصرف موسوم به Tiny-Core نصیب می گیرد که درکنار یکدیگر، داخل پردازش های هوش مصنوعی عملکردی بوسیله مراتب بهتر را عرضه می کنند. بنابراین P40 پرو توانایی های هوش تقلبی خود را تا وزن یدکی مدیون واحد پردازشی مبتنی بر شبکه ی عصبی است. خویشتن هوش جعلی روی عکاسی جای پا مثبت زیادی می گذرد؛ بنابراین NPU بوسیله صورت غیرمستقیم عکاسی را متأثر می نرم. قدرت عکاسی این گوشیتوسط پردازنده سیگنال تمثال حاضر می شود که بهبودهایی درخورتوجه نسبت به نسل قبل بوسیله خود دیده است.

آن طور که هواوی اطلاع دادن می کند، نرم افزار دوربین P40 پرو اقتدار نمره چهره ی کاربر را دارد. بوسیله خلال شناسایی چهره با ادراک مصنوعی، هسته ی Tiny-Core بوسیله کار پژمرده می شود که استعمال کارمایه بسیار کمتری نسبت به هسته های Big-Core دارد و قدرت پردازشی اش برای آن وظیفه ی بوسیله خصوص، کاملا کافی است. هواوی می گوید پردازنده ی عصبی کرین ۹۹۰ با استفاده از دو هسته ی Big-Core و یک هسته ی Tiny-Core، آماده است تا «دسترسی به جادوی آینده را مهیا کند». البته داخل نظر داشته باشید نسخه ی 4G کرین ۹۹۰ یک هسته ی Big-Core کم نسبت بوسیله نسخه ی 5G دارد.



عکاسی ازطریق P40 پرو بوسیله لطف یکروز مندی این گوشی از دوربین هایی قدرتمند بوسیله کاری سرگرم کننده تحول می شود. هواوی برای گشایش تجربه ی عکاسی تا کمیت یدکی بوسیله نرم افزار بی قراری توکل شده است. نرم افزار دوربینحالت های متنوعی را برای عکاسی نمایش می دهد. یکی از نبوغ های بیش جالبی که به لطف مصرف از درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی به گوشی هواوی آمده، امکان حذف رهگذرانی است که در پرگیر سوژه ی اصلی پیشگاه دارند. به لطف این قابلیت، پس از ثبت عکس می توانید در مدت زمانی کوتاه، رهگذران را حذف کنید تا بیننده ی تصویر به طور کامل روی سوژه ی حقیقی متمرکز شود. مقاله ی مرتبط:بررسی دوربین هواوی پی ۴۰ پرو

بهره مندی معلول ۴۰ پرو از حسگری بزرگ و باکیفیت باعث می شود این گوشی هوشمند تصاویر پرتره را باکیفیت زیاد خوب ثبت یواش. بوسیله لطف وجود حسگر عمق سنج و البته فهمیدن مصنوعی، پرتره هایی که پی ۴۰ پرو ثبت می درنگ از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. این گوشی هوشمند همچنین برای ثبت تصاویر تو محیط های کم پرتو بوسیله درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی اتکا می کند. ادراک مصنوعی به نعوظ طاسی در نبوغ های تصویربرداری معلول ۴۰ پرو نقش مهمی ایفا می کند. هواوی P40 پرو با استفاده از حسگر توانمند دوربین اصلی، نوعی حسگر ویژه برای سنجش دمای رنگ جزیی و البته الگوریتمی خاص پایین تر نشانی AI AWB تصاویری ثبت می کند که دقت طعم جزیی آن ها بوسیله میزان ۴۵ درصد نسبت به نسل قبل بهتر شده است. این دوربین نیز با کمک الگوریتم های ادراک منصوعی بوسیله تحلیل موشکفانه و البته تقسیم بندی محیط و افراد می پردازد.

هواوی در P40 پرو تلاش کرده است نه تنها ازلحاظ شیرهدار افزاری بلکه ازلحاظ بطی ء افزاری بهبود را درون سطح پیکسل ها اعمال درنگ. همین موضوع باعث شده است تصاویری که این پرچم دار ثبت می بطی ء دارای نوردهی عالی، رنگ طبیعی و جزئیاتی با وضوح بالا باشد. شریک شدن مداوم شاداب ادوات و هوش مصنوعی، کاربران پی ۴۰ پرو را قادر می سازد داخل هر زمان و مکان به ثبت تصاویری باکیفیت مبتلا شوند؛ به خصوص تصاویر پرتره (نمونه ی پرتره را می توانید درون اینجاببینید). 



در پرچم دار متاخر هواوی برای تصویربرداری از فهم مصنوعی ویژه ای با نام Master AI بهره پژمرده می شود. این شعور ساختگی با بررسی معیارهای متعدد اقتدار تشخیص بیش از ۱٬۵۰۰ صحنه ی مختلف را دارد. این هوش قلابی پس از شناسایی سنخ صحنه، تنظیماتی پیش فرض روی فرمان می آورد تا باکیفیت ترین عکس ممکن را از آن صحنه ثبت کنید.

دوربین گوشی با اتکا بر الگوریتم های مبهم ی هوش ساختگی می تواند ارشد نمایی کارآمدتری ارائه دهد. آن نعوظ که بررسی ها نشان می دهد، درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی در تصاویری از P40 پرو که مبصر نمایی شده اند بخاطر مملو کردن نواحی خالی لبه ها که توسط دوربین تله فوتو ثبت نشده اند استفاده می کند. امکان فعال یا غیرفعال سازی درایت مصنوعی توسط کاربر وجود دارد. هواوی در گوشی جدید خود از موتوری خاص تحت عنوان XD Fusion مصرف می کند که از توانایی های بهبودیافته ی پردازنده ی تندخو و پردازنده ی سیگنال تصویر تراش ی کرین ۹۹۰ بهره می گیرد. این موتور قدرتمند می تواند داخل زمانی سریع، حجم عظیمی از داده های مربوط به درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی را پردازش کند و روی اوج رفتن کیفیت عکاسی آثار مثبت محسوسی بگذارد. 

الگوریتم های حرکتی هوش قلابی بوسیله حدی باهوش هستند که می توانند تغییرات حالت چهره را تشخیص دهند. به خلال تصویربرداری، می توانید بوسیله استعمال از حالتی جدید با اشتهار Golden Snap روی بیاورید. به لطف قابلیت Golden Snap می توانید پس از ثبت تصاویر متحرک، بهترین عکس را در بین عکس های ثبت شده انتخاب و ذخیره کنید. هواوی می گوید این نبوغ به لطف درک قدر یا بهای چیزی جعلی پیشرفته ی وسیله نمایش می شود. یکی دیگر از نبوغ هایی که هوش جعلی عرضه می دهد، حذف انعکاس نور از آیتم های داخل تمثال است. شعور مصنوعی P40 پرو روی شارژدهی بهتر باتری اثر مثبت می گذارد

هواوی در گوشی جدیدش سرویسی تحت عنوان MeeTime دارد که امکان برقراری وفاق ویدئویی را حاضر می نرم. می تایم هواوی با اتکا بر ادراک بدلی می تواند در هوا های کم نور، کیفیت بستگی بهتری را ارائه دهد. درون پرچم دار متاخر هواوی از دستیاری صوتی با شهرت سیلیا (Celia) استفاده می شود که به کاربر برای انجام کارهایی مثل برقراری تماس، گلچین رویدادهای تقویم، پاسخ دادن بوسیله رابطه ها و... معاون می کند. این دستیار صوتی با نصیب گیری از قدرت فناوری درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی تکاپو می کند تجربه ی کاربری گوشی را بهبود بخشد. این معاون صوتی به لطف هوش بدلی اقتدار رویت فضا پرگیر شما و نمره چیزهایی مثل گیاهان را دارد. سیلیا همچنین کارهای دیگری شبیه ترجمه ی منوهای متنوع و تجسس کالری غذا را ارائه می دهد. 

یکی دیگر از توان های مهمی که به لطف هوش تقلبی بوسیله P40 پرو آمده، جهیز لرزش گیر مبتنی بر درک قدر یا بهای چیزی جعلی است که در دوربین های عریض و فوق عریض پنل پشتی به استفاده از لرزش گیر اپتیکال و لرزش انسداد الکترونیکی روی می آورد تا نتایجی چشم نواز ایجاد نرم. هوش مصنوعی وسیله همچنین می تواند نرخ ۱٬۹۲۰ فریم پهلو نفس ی ویدئوهای HD را بوسیله ۷٬۶۸۰ فریم برثانیه ارتقا دهد. تمامی این موارد نشان می دهند که ادراک مصنوعی پیشرفته داخل عنصر برای بهبود تجربه ی تصویربرداری بوسیله P40 پرو اضافه شده است.

بااین حال مزیت هایی که درایت جعلی ارائه می دهد، صرفا به موارد یادشده محدود نمی شود. چینی ها در پرچم دار جدید خود به استفاده از باتری ۴٬۲۰۰ میلی آمپرساعتی روی آورده اند. هواوی می گوید باتری موردبحث به لطف لیتوگرافی بهینه ی ۷ نانومترپلاس و البته درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی، شارژدهی بسیار انعام ارائه می دهد. شارژدهی خوب را در سلسله های پیشین پرچمداران هواوی غم دیده بودیم و این روند داخل P40 پرو به شکلی مؤثر امتداد معین کرده است.

مقاله های مرتبط:بررسی هواوی جای پا ۴۰ پرو

هواوی P40 پرو درکنار تمامی این موارد، از درک قدر یا بهای چیزی تقلبی برای ارائه ی قابلیتی بسیار جالب غم استفاده می یواش. کاربر درصورتت مایل می تواند به جای لمس گوشی، به امر با آن ازطریق ژست های حرکتی مبتلا شود. به لطف این ژست ها می توان کارهایی مثل اسکرول به جانب فراز یا پایین انجام داد، بدون اینکه نیاز باشد به گوشی دست بزنید. همچنین اگر کف دست خود را روبه روی پنل جلویی بگیرید و بعد مشت را مشت کنید، گوشی بوسیله صورت خودکار اسکرین شات می گیرد. دوربین ToF که داخل پنل جلویی تعبیه شده است داخل همکاری با شعور مصنوعی، این طور امکانی را فراهم می سازد. 

تأکید انبازی های گوشی ساز روی استفاده از سخت اسباب قدرتمند خلال چند سال اخیر به زیادترین حد خود رسا و امروزه در راسته شاهد گوشی هایی هستیم که تا ۱۲ گیگابایت حافظه ی رم دارند. درحالی که داشتن گوشی فراهم به سخت اسباب قوی داخل نگاه مقدمه هیجان انگیز است، اما گاهی اوقات از تمامی پتانسیل این سخت افزار روزی گرفته نمی شود. استراتژی هواوی برای تولید گوشی هایش به ما نشان می دهد این شرکت درکنار سخت افزار، اهمیتی ویژه برای نرم افزار هم قائل است. ترکیب پر اب ادوات پرعضله و درنگ وسایل کارآمد درنهایت باعث می شود تجربه ی امر با گوشی لذت مقدر شدن تیز باشد. P40 پرو از همه لحاظ درون کالبد پرچمداری لایق صریح می شود. بااین حال نبود پلی استور، اتفاقی آزاردهنده است. آیا سخت افزار قوی و الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند به مرور زمان باعث شوند کاربران، نبود پلی استور را دریافتن نکنند؟ گذر زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

دیدگاه شما کاربران زومیت درمورد هواوی پی ۴۰ پرو چیست؟ بیشتر بخوانید:ویوو Y51s با پشتیبانی از 5G و بها ۲۵۶ دلار شناساندن شدمیت 40 هواوی احتمالا بوسیله نمایشگر OLED ساخت BOE مهیا می شودریلمی امروزه ۴۰ میلیون کاربر داخل دنیا داردسرفیس دوئو مایکروسافت در FCC ظاهر شدافشای مشخصات گلکسی نوت 20؛ گوشی سامسونگ پنل پشتی پلاستیکی دارد
  • ۹۹/۰۵/۰۳

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی