معماری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از یورونیوز، دکتر «ژان پل میرا» رییس حصه نگهداری های ویژه بیمارستان «کوشن» پاریس و «کمیل لُشت» مدیر پژوهش های دایره اینسرم (راه اندازی ملی سلامت و تحقیقات پزشکیفرانسه) در اظهاراتی که پنجشنبه ۱۴ فروردین بوسیله قیافه حی از شبکه خبر فرانسه(ال. س.ای) پخش می شد، از آزمایش واکسن «ب. ث. ژ» روی مردم آفریقا دفاع کردند.

تو این برنامه، میرا درباره گمان تاثیر واکسن سلبرای استواری قوای ایمنی بدن در طبق کرونا گفت: شاید تهییج آمیز باشد، آیا نباید این مطالعات را تو آفریقا، جایی که نه ماسکی وجود دارد و خیر درمانی، ارتکاب داد؟ بخش مراقبت های خاص نیز داخل کار نیست. این شبیه همان کاری است که پیش مرطوب صدها پژوهش درباره بیماری ایدز کردند... سراغ جسم فروشان رفتیم. می دانیم که آن ها [عاری دفاع] درون معرض مصیبت قرار دارند و به همین دلیل روی آن ها آزمایش می کنیم.

مدیر استیناف های موسسه اینسرم همچنین تو پاسخ به این نظر گفت: عبث با شماست. ما بی قراری دستور کار هایی برای اینگونه مطالعات در آفریقا داریم. البته این پروژه، منافاتی با آزمایش های مانند مثلا در اروپا خواه استرالیا ندارد.

از زمان پخش این برنامه، بسیاری از کاربران شبکه های مدنی و سیاستمداران و نهادهای غیر دولتی فرانسه، سخنان این دو کارشناس را محکوم کردند.

با حیات اطلاعیه «اینسرم» مبنی بر «وقوف جعلی وجود داشتن» جنجال های ناشی از این برنامه، دایره غیر دولتی «اس. او. اس راسیسم» بزرگ ترین نهاد مبارزه با نژادپرستی فرانسه با صدور بیانیه ای خواستار عذرخواهی شبکه خبر فرانسه، بیمارستان کوشن و اینسرم شد.

آفریقای جنوبی منع رفت وآمد برای کرونا را با گردش زنی نظامیان اعمال می درنگ آدم آفریقا موش صحرایی نیستند

«اولیویه فور» دبیرکل حزب سوسیالیست فرانسه نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد، این دست افزار ها فقط تهییج آمیز نبود، مدل حی و مهیا از نژادپرستی و استعمارگری بود. آفریقا آزمایشگاه نیست و مردم این قاره موش آزمایشگاهی نیستند.

نیز «دیدیه دروگبا» ستاره پیاده روی ساحل عاج و باشگاه های فرانسه و بریتانیا، این دیدگاه را نژادپرستانه، تحقیرآمیز و خطرناک وصف کرد.

او با انتشار پیامی درون حساب فیسبوک خویشتن نوشت: بوسیله جای اینکه ما را خوکچه آزمایشگاهی بپندارید، به ما برای استقلال جان مردم در آفریقا و جلوگیری از پخش این ویروس که همه دنیا را به هم ریخته، کمک کنید. رهبران آفریقایی برای مراقبت از انسان داخل برابر این طور توطئه های کثیفی مسئول هستند. خدا نگهبان همگی ما باشد.

«ساموئل اتوئو» ستاره کامرونی اسب سواری جهان همچنین با حمله به این پروژه در فیسبوک خود نوشت: «...آفریقا زمین بازی شما نیست.»

قاره آفریقا کمتر از دیگر مناطق جهان از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده است. کشورهای آفریقایی تاکنون اندکی متجاوز از ۷ هزار تک ابتلا و حدود ۳۰۰ تک مرگ و میر ناشی از مصیبت کوئید-۱۹ را ثبت کرده اند. با این حال بسیاری از کارشناسان نگران شیوع همه گیری و ابراز گزند انسانی تو کشورهای به نعوظ عمده ترقی نیافته آفریقا هستند.
  • ۹۹/۰۱/۱۷

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی