معماری

بوسیله گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدجواد آذری جهرمی روز چهارشنبه در حاشیه مجمع هیات دولت در جمع خبرنگاران اضافه کرد: این حمله توسط سپر امنیتی دژفا وقوف و دفع شده و ابعاد آن در حال حصول شدن است. این حمله بیش بزرگ بوده و باید ابعاد آن به قیافه کامل تک وارسی قرار بگیرد.

وی درباره اینترنت ملی و این ادعا که راحتی است به زودی شبکه جهانی اینترنت در ایران قطع شود، گفت: این رک است که چیزی بوسیله معروفیت اینترنت ملی معنای خارجی ندارد، اینترنت یک شبکه جهانی است و تقسیم آن بوسیله داخلی و بین المللی، درست نیست. شبکه ملی اطلاعات با اینترنت ملی فرق های زیادی دارد. کمال مطلوب کسانی که از لفظ اینترنت ملی استفاده می کنند تخریب دستاوردهای ایرانی در حوزه های متنوع است.

آذری جهرمی افزود: زمان زیادی از هنگامی که امریکا از برجام برون رفت و بی تعهدی هایش را محصول ایران آغاز کرد نگذشته است. مردم ایران را در حوزه های مختلف تحریم و آن ها را تروریست خواندند. همدستی های مختلف و همچنین نزدیک ۹ ماه قبل ارائه خدمات ابری به شریک شدن های ایرانی را تحریم کردند. ما یادمان نرفته آن ها یک شب وارد گوشی های تلفن همراه مردم ایران شدند و اپلیکیشن های تحریمی را پاک کردند.

ویر ارتباطات با اشاره به این که امریکاهمین الان خدمات صیقلی را به شریک های ایرانی نمایش نمی دهد، خاطرنشان کرد: ما باید دست روی دست بگذاریم که امریکا تعیین بطی ء کدام شرکت ایرانی استراحت است نمو درنگ و کدام یک نباید رشد کند؟ توسعه شبکه ملی اطلاعات را به توصیه رهبر معظم انقلاب با جدیت پیش می بریم که سهم خود را داخل جهان بگیریم. زمانی که امریکا تحریم هایی علیه من و وزارت ارتباطات وضع کرد پیام ما فاحش حیات که استارتاپ های ایرانی را به نمایشگاه باکوتل آذربایجان بردیم. اگر اینترنت نباشد چطور می خواهیم تو کشورهای دنیا تجارت کنیم؟

وی مباحثی که پرگیر شبکه ملی داده ها و پیمانه اینترنت مطرح می شود را دروغ و پروپاگاندا خواند و گفت: به زودی درباره شبکه ملی مفروضات با مردم مصاحبت خواهم کرد، شعار شبکه ملی معلومات رشد قناعت کشور در مملکت قناعت دیجیتال و اینترنت امروزه برای توسعه اقتصاد اکسیژن است.

آذری جهرمی تصریح کرد: مگر می توانیم در حوزه کشاورزی تماس خود را با دنیا اندازه کنیم و صادرات ایفا ندهیم؟ حوزه اینترنت هم بوسیله همین شکل است و به هیچ وجه اندازه نمی شود مگر داخل موارد خاص مانند چند روز شدید که کلکسیون امنیتی برای کنترل اوضاع دستور به کمیت آن دادند، پس از عاقبت این ناراحتی ها حتما با انسان مصاحبت خواهم کرد.  کسر هزینه اینترنت بین الملل در زمان حد اینترنت پیگیری می شود

وی رمز کرد: روز گذشته بیدار شدم که اپراتورها در زمان پیمانه اینترنت، نفقه اینترنت بین الملل را درون اخذ مردم منظور کردند که این مصداق حق الناس است، از دایره تنظیم هنجار خواستم که این مورد را پیگیری کنند. وزیر ارتباطات در خصوص خسارت کسب و کارها تو چند روز جدی اینترنت گفت: در این مدت به استارتاپ ها و کسب و کارها خسران وارد شده و هنوز فدایی به شرایط درآمدی قبل از اینترنت برنگشته اند. داخل همین خصوص جلساتی را با حجره بازرگانی تهران و ایران نظام صنفی رایانه ای و اتحادیه کسب و امر نوپا برگزار کردیم تا در آینده نزدیک به نتیجه برسیم.

وی درباره انتقاد کاربران به عملکرد پیام رسان های بومی در اطراف قطعی اینترنت تصریح کرد: بر اساس گزارشی که به دست غلام رسیده است، ظرفیتی که طی آن مدت روی پیام رسان های داخلی آمد به اندازه گذشته نبود، البته این گزارش تا روز ششم و هفتم قطعی وجود. بعد از آن آماری به مشت من نرسید. اطلاع دارم که برخی خوب کار کردند، فداکار اختلال داشتند، برخی موانع سخت افزاری داشتند و فدایی دیگر معماری نرم افزارشان ایراد داشت، اما تو این بین، پیام رسان های کم مشهوری بودند که خدمات خوبی ارائه دادند.

وزیرارتباطات افزود: شرکت های نرخ افزوده ای که تخلف کرده اند از وزارت ارتباطات مجوز ندارند و نیکوترین اصیل تیمار جمع آوری شکایت مردم و ثبت آن ها بود که اینها باید حسابرسی شوند. ما به مجموعه ای که تحت عنوان سران سه انباره تصمیمات اقتصادی می گرفتند روزنامه زدیم تا به وزارت ارتباطات اجازه حسابرسی بدهند که ما را به مرکز ملی فضای مجازی احاله دادند و مرکز ملی فضای مجازی پارسا است دستگاه قضایی بایستی ورود کند، ما شکایت را عرضه داده ایم و منتظر معاینه دستگاه قضایی هستیم.
  • ۹۸/۰۹/۲۱

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی